Dnes už spolupracuje s influencermi veľa značiek. Naša agentúra v roku 2019 zrealizovala takmer 50 kampaní, ktoré sa spájali s influencermi. Čo je kľúčové čo naozaj funguje!?
Pre dnešného spotrebiteľa, ktorý je voči klasickej reklame už skeptický a naučil sa ju nevnímať, je influencer marketing skvelý spôsob ako produkt odprezentovať natívne a interaktívne. Zaujať.
Ako to robiť naozaj efektívne? Máme pre vás 3 tipy, ako zvýšiť konverzie vašej influencer marketingovej kampane na maximum! Tieto sa nám v roku 2019 osvedčili.
1. Oči, oči a ešte raz oči
Fakt, že ľudská tvár na fotke dosahuje podstatne vyšší reach, sme už pár krát spomínali. Rovnica je jasná: tvár = dosah.
Nie je to však také jednoduché. Základným pravidlom ako efektívne ovládnuť svoje publikum je práve očný kontakt.
Keďže sme od malička prirodzene vedení pozerať sa ľuďom priamo do tváre, niet divu, že pohľad väčšiny ľudí na fotke smeruje primárne do očí influencera.
Oči sú miestom, kam fixujeme svoj pohľad.
Preto je pri maximalizácii konverzií vašej influencer kampane kľúčové tvoriť foto obsah, ktorý jasne a zreteľne znázorňuje influencerovu tvár a jeho pohľad do „vašich očí“. Uvidíte, že výsledky budú stáť za to!
Ostaneme ešte chvíľu pri očiach, tie vedia byť aj výbornou šípkou, ktorá spotrebiteľa navádza na čo sa má pozerať! Ak sa influencer na fotke pozerá na produkt, pozrú sa naň automaticky aj všetci ostatní.
2. Jedno médium? Nuda.
V rámci influencer marketinovej kampane je dôležité zvyšovať konverzie z hľadiska zásahu čo najväčšieho publika. Využívať pre tento účel však len vlastné médiá samotného influencera je neefektívne a tak trochu aj plytvanie obsahom.
Prečo sa uskromniť len na jeden komunikačný kanál, keď ich môžeme využiť rovno niekoľko a zvyšovať tak výrazne náš dosah?
Vytvorený obsah vieme a môžeme zdieľať cez rôzne iné médiá – platformy a vytvoriť tak väčšiu vlnu záujmu.
Môže ísť napríklad o články na externých médiách s prepojením na výstupy influencera týkajúcich sa ponúkaného produktu, a tak ho dostať viac do povedomia. Zasiahnuť nové publikum.
Obsah vieme využiť tiež na vlastných médiách značky, ktorá ho vie dlhodobo recyklovať.
Cieľom je vzbudiť záujem nielen fanúšikov daného influencera, ale zasiahnuť prostredníctvom známej tváre aj širokú verejnosť.
Ľudia sú prirodzene zvedaví a viac čítaný je obsah, ktorý sa priamo dotýka známej osobnosti. Veď sami na sebe ste určite postrehli, že častejšie kliknete na článok na online portáli, kde sa píše o známej herečke či speváčke ako na obsah, ktorý sa týka neznámeho mena.
3. Z online-u do obchodu.
Posledným ale nie menej dôležitým tipom je vytváranie kampaní s influencermi, ktoré majú interaktívne prvky.
Ľudí už nudí klasický product placement, klasické sútaže, ktorých je plný Instagram a Facebook. Na fotku s odfotením produktom už jednoducho nereagujú tak ako by sme si predstavovali. No nie je dôvod upadať do marketingovej depresie. My pre vás máme jedno vyskúšané a pretestované riešenie.
Musíte ich zaujať. Musíte ich zabaviť. Musíte ich jednoducho postaviť zo stoličiek.
Sila influencer marketingu je veľká a treba ju vedieť správne využiť. S dobrým influencerom a vhodne zvolenými médiami vieme dostať ľudí prostredníctvom interaktívnej spotrebiteľskej súťaže priamo do kamennej predajne.
https://contedy.sk/interaktivna-sutaz-ktora-poblaznila-ludi-v-bratislave/
Kľúčovým je vytvoriť koncept, ktorý je zábavný, chytľavý, jednoducho iný a so zapojením známej tváre sa Vaša kampaň ľahko môže stať virálnou.
Toto bola len ochutnávka. Tipov ako zvýšiť konverzie Vašej influencer marketingovej kampane je oveľa viac! Ak neviete čo a ako, radi vám s influencer marketingom pomôžeme V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať na info@contentagency.sk alebo na +421 908 829 797, +421 903 558 007.
-Baška