Ako si vybrať influencera a sledovať jeho výkonnosť?

Ako si vybrat influencera

Influencer marketing neustále rastie. Pomaly ale isto sa stáva jednou z najefektívnejších marketingových stratégií pre značky.  Na to, aby bola kampaň úspešná, je však potrebné vybrať si správneho influencera. Týchto 7 nástrojov používame aj my a často nám vedia výber toho pravého značne uľahčiť. 

Nájsť influencera nie je zložité. Veď je ich plný Instagram. Avšak, nájsť takého, ktorý spĺňa vaše predstavy a je v súlade s kultúrou vašej značky, je výzva. O to viac, ak má mať zároveň kvalitné publikum. 

>>>Prečítajte si tiež: Začínate s influencer marketingom? Dajte si pozor na týchto 5 vecí<<<

Existuje veľké množstvo nástrojov, ktoré firmám pomáhajú s influencer marketingom – od objavovania a výberu tých správnych influencerov, až po správu kampaní a sledovanie výkonnosti. 

Ak hľadáte nástroje na sledovanie výkonnosti influencerov, ste na správnom mieste. Tu je TOP 7 nástrojov, ktoré vám s tým pomôžu: 

1. Social Blade

Social Blade je analytický nástroj, ktorým vidíme hlbšie do štatistík výkonnosti daného influencera. Tento nástroj je veľmi obľúbený práve vďaka bezplatnému prístupu. Potrebujete sa iba zaregistrovať.

Pri rozkliknuti konkrétneho influencera uvidíte jeho engagement rate (ER), ktorý sa ale môže na rozličných analytických stránkach meniť. Práve Social Blade generuje ER na základe posledných 16 príspevkov influencera. Poskytuje tak aktuálne informácie.

K dispozícií sú štatistiky o miere poklesu/nárastu sledujúcich za určité obdobia či priemerné počty „páči sa mi to“  a komentárov na príspevkoch.

Social Blade
Zdroj: Social Blade

Kľúčové vlastnosti

  • prehľadné štatistiky a grafy,
  • vyhľadávanie influencerov,
  • bezplatný prístup.

Sociálne siete: Instagram, YouTube, Twitter, Twitch a iné

Cenník: bezplatný prístup po prihlásení

2. HypeAuditor

HypeAuditor je na rozdiel od Social Blade rozsiahlejšia databáza poháňaná umelou inteligenciou. Algoritmus nástroja dokáže odhaliť podvodné aktivity (napríklad nákup falošných sledovateľov – Suspicious Accounts, komentárov či „páči sa mi to”) a poskytnúť tak informáciu o skutočnom výkone influencera.

Jednou z najlepších funkcií platformy HypeAuditor je jeho nástroj na porovnávanie influencerov. Táto funkcia je užitočná najmä vtedy, keď zvažujete spoluprácu s viacerými influencermi a chcete si vybrať toho, ktorý bude vašej značke poskytovať najväčšiu pridanú hodnotu. 

Ak by ste sa chceli dozvedieť viac o tomto analytickom nástroji, prečítajte si náš článok, v ktorom sme sa venovali výlučne HypeAuditorovi.

HypeAuditor je skvelý, ak už sme si zúžili výber na napríklad dvoch, troch TikTokerov a chceme o nich zistiť viac. Poskytuje detailné porovnania tvorcov a v čase nárastu popularity TikToku sa k nemu aj my čoraz častejšie vraciame, Jana Malaga, expertka na influencer a content marketing

hypeauditor
Zdroj: Hypeauditor

Kľúčové vlastnosti: 

  • nástroj na odhaľovanie falošných sledujúcich,
  • nástroj na vyhľadávanie influencerov,
  • spravovanie kampaní,
  • porovnávanie influencerov,
  • analýza trhu,
  • analýza obsahu.

Sociálne siete: Instagram, TikTok, YouTube a iné

Cenník: 380 € / mesačne

3. Modash

Platforma Modash pomáha firmám nájsť špecifických influencerov s presnými metrikami v priebehu niekoľkých sekúnd. Tvorcov môžete vyhľadávať a filtrovať na základe ich počtu sledovateľov, miery interakcie, hashtagov, kľúčových slov v bio a ďalších. Práve detailné vyhľadávanie je najväčšou prednosťou platformy Modash.

Pomocou Modash je možné si zostaviť zoznam potenciálnych influencerov, ktorí oslovia vaše cieľové publikum. Podobne ako HypeAuditor, aj pomocou tohto nástroja je možné sledovať aj samotný priebeh a výkonnosť kampaní.

modash
Zdroj: Modash

Kľúčové vlastnosti:

  • efektívne vyhľadávanie influencerov pomoc najrôznejších filtrov,
  • analýza výkonnosti influencerov,
  • spravovanie contentu,
  • analýza kampaní,
  • prehľad kampaní.

Sociálne siete: Instagram, TikTok, YouTube

Cenník: 90 € / mesačne

4. Upfluence

​​Upfluence je nástroj na vyhľadávanie influencerov a správu kampaní, ktorý umožňuje značkám nájsť influencerov na základe kľúčových slov a ďalších zaujímavých filtračných kritérií, akými sú počet sledujúcich, angažovanosť a geografická poloha. Tento nástroj tiež umožňuje značkám spravovať svoje kampane s influencerom pomocou svojho vlastného systému riadenia projektov.

Jednou zo silných stránok Upfluence je jeho integrácia s inými nástrojmi, ako sú CMS, affiliate platformy, analytické nástroje a e-mailový softvér. 

upfluence
Zdroj: Upfluence

Kľúčové vlastnosti:

  • vyhľadávanie influencerov, 
  • správa kampaní,
  • správa platieb influencerov,
  • e-mailové šablóny.

Sociálne siete: Instagram, TikTok, YouTube a iné

Cenník: na vyžiadanie

5. Influence Builder

Influence Builder ponúka databázu viac než 12-tisíc rôznych IG profilov na slovenskom trhu. Detailné filtrovacie kritériá umožňujú vybrať spomedzi všetkých influencerov toho najlepšieho pre vašu značku.  Databáza IB umožňuje pozrieť si najúspešnejšie príspevky influencerov či vypočítať relevantnú cenu za spoluprácu na základe dát o počte sledovateľov a výšky ER.  

Influence Builder od slovenskej agentúry Data on Steroids aj nám často uľahčí prácu pri hľadaní toho správneho influencera. Ako výrazné pozitívum tohto systému vnímame najmä možnosť vyhľadať si všetkých influencerov, ktorý kedy vo svojich príspevkoch označili danú značku či spoločnosť. Tak vieme rýchlejšie zistiť, či je napríklad daná persóna naklonená spolupráci a čo o značke v minulosti hovorila. Samozrejme, vieme si to vyhľadať aj manuálne, no práve úspora času sa v agentúre niekedy rovná cene zlata,” Jana Malaga, expertka na influencer a content marketing

influence builder
Zdroj: Data on Steroids

Kľúčové vlastnosti:

  • analýza vývoja výkonnosti influencerov na Instagrame,
  • databáza predchádzajúcich spoluprác influencera,
  • predpokladaný budúci vývoj influencera na 3 mesiace,
  • najúspešnejší typ obsahu pre daného influencera,
  • výpočet ceny za spoluprácu s influencerom.

Sociálne siete: Instagram

Cenník: od 100 € / mesačne

6. Traackr

Traackr je kompletný systém, ktorý disponuje najrôznejšími funkciami: od vyhľadávania influencerov, ich hodnotenia až po sledovanie vplyvných osobností. Traackr vám prezradí okrem iného aj to, aký obsah vybraný influencer zdieľa na rôznych sociálnych sieťach a tiež, ako s ním jeho publikum na danej platforme interaguje.

Poskytuje tiež dôsledné analýzy a merania, ktoré pomáhajú firmám pochopiť, ako tvorcovia obsahu ovplyvňujú ich značku a aké sú reálne výsledky ich spolupráce. 

traackr
Zdroj: Traackr

Kľúčové vlastnosti:

  • objavovanie influencerov,
  • overovanie influencerov,
  • správa kampaní,
  • optimalizácia rozpočtu,
  • CRM.

Sociálne siete: Instagram, YouTube, Facebook

Cenník: na vyžiadanie

7. Lafluence

Lafluence je aktuálne najväčšia platforma zameraná na influencer marketing v Česku a na Slovensku. Pomocou technológií dokáže spojiť značky s preverenými a registrovanými tvorcami obsahu. Ich databázu tvorí viac než 20-tisíc influencerov z Česka a Slovenska. Filtrovať ich môžete podľa veku, pohlavia, záujmov, veľkosti publika a množstva ďalších užitočných metrík.

Okrem sprostredkovania samotnej spolupráce, Lafluence pomáha zefektívniť nastavenia procesov pri tvorbe kampaní – od prvých návrhov, cez právnu stránku a platby, až po celkové vyhodnotenie samotnej spolupráce.

lafluence
Zdroj: Lafluence

Kľúčové vlastnosti:

  • štastiky a dáta influencerov,
  • prehľad o predchádzajúcich spoluprácach influencerov so značkami,
  • priame spojenie s registrovanými influencermi,
  • tvorba kampaní.

Sociálne siete: TikTok, Facebook, YouTube, Instagram

Cenník: od 130 € 

Databáza influencerov je ako samoobslužná pokladňa v supermarkete

V našej agentúre Content Agency sledujeme výkonnosť influencerov od roku 2016. Využívame nielen dostupné štatistiky ale predovšetkým čerpáme zo skúseností z predošlých kampaní. Na základe toho, vieme určiť, ktorý influencer je najvhodnejší pre danú oblasť. Netreba zabúdať, že každý tvorca obsahu je výkonný v inom segmente 🙂 

Žiadny systém vás nepripraví na to, ako sa vám bude s vybraným influencerom komunikovať. Samozrejme, dáta sú dôležité, no len vďaka skúsenosti viete, či je daný tvorca aj naozaj spoľahlivý a či si sadnete aj ľudsky. To je aspekt, ktorý takisto zohráva veľkú rolu v tom, či bude spolupráca naozaj úspešná a budete ju možno aj opakovať. Zároveň je to však vec, ktorú vám zatiaľ žiadny systém nevie predpovedať, Jana Malaga, expertka na influencer a content marketing

Aj preto je dobré pri výbere influencera spolupracovať s agentúrou, ktorá ich pozná, má dlhoročné skúsenosti a približne vie odhadnúť, ako sa ktorý tvorca obsahu k spolupráci pripraví.

>>>Zistite, ako postupovať pri výbere toho správneho influencera pre vašu značku. Dôkladne sme to pre vás opísali aj v našom e-booku: Ako na influencer marketing?<<<

Kristína Hozáková

Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...