Tretia najväčšia sociálna sieť je pre mnohých Slovákov stále veľkou neznámou. Rýchlo rastúca popularita TikToku, jeho marketingový potenciál a to, ako rezonuje u mladšej cieľovky, ktorá pomaly ale isto opúšťa vody Facebooku (a dokonca aj Instagramu), z TikToku však zároveň robia veľké lákadlo ako pre tvorcov obsahu, tak aj pre značky. Aký obsah na TikToku rezonuje a čo na ňom dokáže zaujať?
Autentický a vtipný obsah na TikToku je cesta k tisíckam videní
„Obrovskou výhodou TikToku je jeho organický dosah. Každý, kto na TikToku spraví zaujímavý obsah, vie zaujať. Stačí urobiť niečo zaujímavé a ľudia to naozaj uvidia.“
Povedal v epizóde podcastu Content Marketing od A po Zet Michal Totka, známy TikToker a influencer. Ten tvrdí, že cestou, ako na TikToku zaujať, je vtip. „Obsah, ktorý ja vnímam, že u nás funguje, sú prevažne vtipné scénky. Do videa sa vloží vtipná veta z iného videa, z nejakej pesničky, čokoľvek. Ak ste vtipný, video zaujme. Ak je video nudné a máte hoc aj stotisíc sledovateľov, nik ho nebude pozerať,“ hovorí v podcaste Michal Totka.
Dôkazom, že práve vtip je cesta, môže byť aj jedno z najlajkovanejších videí na TikToku za rok 2021:
@khaby.lame Ig:@khaby00
No, aby sme boli aj lokálni, tu je niekoľko z tých najlajkovanejších slovenských TikTok videí za minulý rok:
@valden I think my Dog is starting to enjoy it 😳 @kucerovaba #valdenfamily
@matthew_kinggg #foryoupage #foryou #teacher #cesko #film Tak toto snáď nemusím ani komentovať😂a ešte dych od kávy😂 poznáte? Pre ďalšie videá dajte follow❤️ ďakujem
@michaltotka #stitch with @notshebby jazykové okienko☺️
Krátke, vtipné scénky, pri ktorých nezáleží, ako a na čo boli nakrútené, sú to, čo na TikToku dokáže ľahko preraziť a dostať sa k tisíckam či možno aj k státisícom ľudí. Algoritmus TikToku totiž funguje úplne inak, ako sme zvyknutí na Instagrame či Facebooku. Na TikToku až tak nezáleží na tom, koľko máte sledovateľov, či ste známa celebrita alebo influencer.
TikTok už dávnejšie verejnosti oznámil, že ani počet sledovateľov, ani fakt, že tvorca obsahu mal v minulosti mimoriadne úspešné videá s miliónmi zhliadnutí, neznamenajú, že jeho ďalšie videá budú zobrazované užívateľom častejšie.
Algoritmus každé nové video ponúkne určitej skupine ľudí, ktorej záujmy a užívateľské správanie indikujú, že by sa jej mohlo páčiť (prípadne sledovateľom daného TikTokera). Ak si toto video začne získavať veľa zhliadnutí, komentárov, lajkov, dopozeraní a opakovaných pozretí, začne sa zobrazovať čoraz väčšej skupine užívateľov.
Aj nanoinfluencer s pár stovkami sledovateľov sa tak môže na TikToku zo dňa na deň stať tvorcom videa, ktoré uvidia státisíce ľudí.
S módou to ani neskúšajte. Aké témy na TikToku rezonujú?
„Extrémne vysoké čísla sledovanosti majú na Slovensku aj dievčatá hovoriace o dospievaní, menštruácii, poruchách príjmu potravy, takisto idú, samozrejme, aj témy, ako je sebapoznanie, sex a pod.,“ hovorí Michal, ktorý si zároveň myslí, že práve móda je niečo, čo na TikToku zaujme len veľmi ťažko. Tvrdí, že ide o odvetvie, ktoré patrí skôr na Instagram. A prečo?
Pretože na Instagrame sme zvyknutí, že je všetko krásne, do detailov premyslené a v podstate bezchybné. Precízne nastajlované outfity sú preto presne ten typ obsahu, ktorý dobre ukáže na krásnom Instagrame, ale na TikToku skôr prepadne. TikTok je podľa mladého tvorcu skôr o autentickosti a nezáleží tu až tak na tom, ako vyzeráte, na aký mobil či kameru ste video nakrúcali, ale o to, aká je jeho pointa.
Hoci komédia a vtipy dominujú TikToku, prerazia tu aj videá, ktoré majú kvázi vzdelávací charakter, alebo vás jednoducho naučia niečo nové. A môže ísť o čokoľvek, nový chutný recept, fakt, že hrochy majú veľa chlpov alebo, že malým opiciam chutia jahody…
@vet.crew
Kopírovanie na TikToku nie je hriech, ale povinnosť
Naozaj vám nenapadá nič zaujímavé, čo by ste mohli vytvoriť? Či už pre značku alebo len tak sám pre seba? Nevadí. Naskočte na niektorý z trendov.
„Kopírovanie je na TikToku úplne bežná vec. Stačí na ten istý zvuk nahrať to isté, čo spravil niekto iný. Tieto videá sú v podstate rovnaké, ale viete ich pozerať aj hodinu, sú vtipné a bavia vás. A sú vždy populárne, vybuchujú tisíckam ľudí a desaťtisíce ľudí ich pozerajú.“ – Michal Totka, TikToker a influencer.
Trendov sa už TikTokom premlelo obrovské množstvo. Koncom minulého roka napríklad všetci spievali Celine Dion, no a jeden z posledných trendov bol ten, v ktorom ľudia nahnevane kráčali po vonku. Áno, naozaj, to je všetko, čo robili. Vždy sa vo videu objavila tá istá hudba a v podstate takmer každé takéto video sa stalo hitom.
@giuli_casa Stupid mental health #fyp #foryou #mentalhealth #running
Veľmi šikovne tento trend využil napríklad aj slovenský Kaufland, ktorý je spomedzi domácich značiek jedným z TikTok „priekopníkov“.
@kauflandslovensko Nový deň, nová akcia v Kauflande. 🛒🛍 #kaufland #kauflandslovensko #fyp #mentalhealthwalk
A keď už sme pri tých značkách…
Značky, ktoré to na TikToku vedia
Značka, ktorú sa snaží každý napodobniť a ktorá je absolútným majstrom TikToku, je jednožnačne letecká spoločnosť Ryanair. Ryanair medzi prvými pochopil potenciál, aký sa v TikToku skrýval a v rámci svojho odvetia si ho v podstate úplne privlastnil. Ryanair sa dokonale prispôsobil cieľovke, tvorí krátke vtipné videá s lietadlom, ktorému pomocou filtra pridal oči a ústa a neštíti sa spraviť si srandu zo samého seba.
Tu je len pár ukážok:
https://www.tiktok.com/@ryanair/video/6990749229417303302?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id6969082878861542918
https://www.tiktok.com/@ryanair/video/7015984191363992838?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id6969082878861542918
Zo slovenských značiek sme už spomenuli ako príklad Kaufland Slovensko. Okrem tohto obchodného reťazca sa však na našom „domácom“ TikToku slušne etablovali aj profily televízií, ako sú TV JOJ a TV Markíza. Zatiaľ čo TV JOJ využíva svoj profil na propagáciu jednotlivých relácií tým, že na svoj TikTok zverejňuje krátke ukážky zo seriálov či vlastných programov, „Markízáci“ sa z času na čas neboja naskočiť ani na aktuálne TikTok trendy.
@tvmarkiza #telerano praje krásny pondelok ☀️ #morningshow #crazy
Ak vás zaujíma viac o tom, aké slovenské značky by sa mali čím skôr etablovať na TikToku, ako na to a pre akú značku môže byť TikTok to pravé, prečítajte si aj náš ďalší článok TikTok alebo Instagram? Kde sa reklama viac opláca?