Influencer marketing, ktorý je v súčasnosti populárny aj v našich končinách, má tiež svoje nástrahy! Ideme sa teraz baviť nielen o cene za product placement od instagramera. Ako si vybrať vhodného influencera? Ako si overiť či je jeho pýtaný honorár akceptovateľný? Ako zistím či si nepýta príliš vysoký honorár za spoluprácu?
Koľko si bloger alebo influencer účtuje za sponzorovaný príspevok závisí často od toho koľko má likov a sledovateľov na instagrame. To je dôvod a často i motivácia, prečo si niektorí “podnikaví” instagrameri začali kupovať srdiečka, komentáre a followerov! Ak máme podozrenie, darí sa nám ich nielen odhaliť, ale aj usvedčiť vďaka nástroju Hypeauditor.
Čo Hypeauditor ponúka?
HypeAuditor je nástroj, ktorý vám o účtoch na instagrame (musia však mať viac ako 1000 sledovateľov) povie viac ako len to aký majú počet followerov. Čo od Hypeauditora čakať?
- Možnosti budovať marketingové stratégie na základe podložených dát z hypeauditora.
- Poskytuje zoznam najlepších influencerov na instagrame, ktorých si vieme vyfiltrovať podľa krajiny.
- Odhalí “podvodníkov”, ktorí si kupujú followerov alebo srdiečka na instagrame.
Nakoľko rast trhu je priamo spojený aj s cenou za post na instagrame, vynaliezaví instagrameri naberajú sledovateľov nielen organicky. Hypeauditor tieto kúpené účty označuje ako Mass followers a Suspicious accounts.
“Niekedy pri analýze účtu cez hypeauditor môže mať profil určité percento Mass followers a Suspicious accounts, aj napriek tomu, že ponukám na zvýšenie svojho publika odolali. Je to v poriadku. Avšak ak je percento na úrovni viac ako 20 %, buďte ostražitejší. Preverte si to,” uviedla Jana Malaga, Content marketing specialist.
Analýza za pár sekúnd!
Z hypeauditora je možné získať dáta naozaj jednoducho a rýchlo, no nie však zadarmo. V rámci influencer marketingu je spoluprácu s influencerom lepšie podložiť na dátach, ktoré určite ocení aj klient. Ak vám relevantné data hypeauditor nevie poskytnúť, kredit vám nestiahne!
Z hypeauditora viete získať údaje ako
- demografické údaje o publiku (vek, krajina, mesto),
- záujmy publika,
- porovnáva podobné účty či už v kategórii alebo počtu followerov,
- analyzuje mieru angažovanosti, takzvaný engagement rate (like, komentáre),
- sleduje mieru zastúpenia publika (influenceri, skutočný sledovatelia, mŕtve účty)
“Tento nástroj je užitočný. Veľmi často ho využívam. Avšak na základe osobnej skúsenosti pri kontrole a overovaní dát a konzultáciách s influencermi, sme zistili, že tento tool má svoje nedostatky. Najmä pri údajoch o jazyku a niekedy aj veku publika. Aj napriek tomu ho hodnotím veľmi kladne,” dodala Jana Malaga.
Zdroj inšpirácie pri kampaniach
Ponúka databázu influencerov pri tvorbe kampaní, ktorých zoraďuje podľa kvality publika.
na záver odkaz aj pre instagramerov…
Neexistuje žiadny okamžitý spôsob, ako sa stať úspešným influencerom na Instagrame. Nové algoritmy odhalia “fake” účty a srdiečka! Pravdou je, že základom je kvalitný obsah, ktorý prinesie nielen followerov, ale časom aj platené spolupráce!
“Záruka férovej spolupráce!”
-Sima