Zapĺňať webovú stránku, sociálne médiá a newsletter obsahom pravidelne dá zabrať. Najmä takým, ktorý by nášho zákazníka inšpiroval natoľko, aby pozitívne ovplyvnil jeho nákupné rozhodnutie. Na výber je hneď niekoľko foriem, ktoré sa dajú aplikovať pri spolupráci s influencerom.
5.1 Influencer odporúča
Slovo influncer je odvodené od slova „ovplyvniť“. Ako pozitívne ovplyvniť svojich zákazníkov? Nič lepšie ako referenčný marketing ešte nevymysleli. Ak spolupracujete s niektorými influncermi, ktorí o vás napísali na svojich blogoch či sociálnych médiách pre svojich fanúšikov, keďže sa im vaše produkty / služby páčia, tak tento obsah recyklujte. Vypýtajte si od influencera súhlas a uverejniť ich recenziu aj na svojich médiách. Môžete zdieľať blogový príspevok influencera na svojich sociálnych médiách, alebo na svojom webe.
Nemusíte len zdieľať, vytvorte spolu s influencerom unikátny obsah. Osobne sa mi páči ako značka Mary Kay zakomponovala blogerky do svojho katalógu s produktami (strany 9, 17). Palec hore!
5.2 Autentický obsah od influencera
Ak sa vám páči ako influencer píše, nebojte sa ho osloviť, aby vytvoril obsah aj na vaše médium. Ak ste cestovná agentúra, spojenectvo s travel blogerom je win-win pre obe strany. Už len nájsť toho pravého. Ak s tým potrebujete poradiť, pokojne napíšte mail Lucii, ktorá má v rámci Asociácie blogerov na starosti travel influncerov.
Mohlo by Vás tiež zaujímať: Ako môžu slovenskí influenceri odpropagovať značku na Instagrame?
5.3 Ambasádor značky
Zabrdnem trochu do politiky, ale musím, aby som vysvetlila silu ambasádorov značiek. Pozrite sa na najsilnejšie politické subjekty – celosvetovo a historicky. Silný subjekt rovná sa tvár. Každý etablovaný a úspešný subjekt je prezentovaný osobnosťou, ktorá je jeho tvárou, hovorcom, reprezentantom.
Značka má vo všeobecnosti dve možnosti – staviť na ambasádora, ktorý je všeobecne známou celebritou, ale jeho honorár pri takejto spolupráci bude „mastný“, alebo staviť na menej známeho ambasádora a publicitu získavať krok po kroku postupne a spoločne – spoločne rásť. Prípadne môže ísť o kombináciu. Pričom dôležité je, aby bol ambasádor prirodzený pre danú značku a príjemne dotváral filozofiu značky. Uveriteľnosť je na prvom mieste. Vytvoriť takéto spojenectvo nie je jednoduché.
Tak čo, napadajú vás nejaké známe tváre, ktoré stoja za značkami? Keď si prečítate tieto mená, viete si ich spojiť so značkami? Peter Sagan, Dominka Navara Cibulková, Matej Tóth, …
-Jana