Reklama je všade okolo nás, je každodennou súčasťou našich životov a ľudia si aj kvôli jej neustálej prítomnosti vybudovali určitú odolnosť. Klasické formy marketingovej komunikácie už častokrát neprinášajú požadované výsledky, a preto spoločnosti neustále hľadajú nové a nové spôsoby, ako zaujať recipientov. Rýchlo sa rozširujúcou formou, ako osloviť požadovanú cieľovú skupinu a doručiť jej svoje posolstvo prirodzene a nenútene je práve influencer marketing.
Kedy je vhodný čas využiť influencer marketing?
Influencer marketing je veľmi silným marketingovým nástrojom, ktorý prináša viditeľné výsledky. Jeho úspech spočíva v dávkovaní reklamy veľmi prirodzeným spôsobom prostredníctvom influencerov, ktorých ľudia dobrovoľne sledujú, veria im a uznávajú ich názory. Najlepší efekt má, keď je podporený inými komunikačnými kanálmi. Ideálny je na situácie ako uvádzanie nového produktu na trh, rozšírenie povedomia o značke či podpora predaja určitého produktu.
Výber správneho influencera
Koľko ľudí, toľko chutí a to isté možno povedať aj o influenceroch. Preto je veľmi dôležité, aby bol influencer stotožnený a „zladený“ s vašou značkou. Vystupovanie influencera musí byť v súlade s vystupovaním značky, a jednoducho musí medzi nimi fungovať určitá chémia. Preto je vhodné nechať si pri výbere influencera poradiť niekým, kto v tom má prehľad. V takom prípade sa nemusíte báť, že prírodnú kozmetiku bude propagovať influencerka, ktorá obľubuje kvalitné kožené kabelky. ?
Ľahké cielenie
Poznáte svoju cieľovú skupinu a hľadáte ďalší spôsob ako sa k nej dostať bližšie? Influenceri sú jednoznačne tá pravá voľba. Pri výbere influencera nehľadáte len niekoho, kto odprezentuje vašu značku či produkt, ale hľadáte ľudí, ktorí daného influencera sledujú – čiže zdieľajú jeho myšlienky, pocity aj životný štýl. Správne zvoleným influencerom nielenže prirodzene odprezentujete vašu značku či produkt, ale ešte aj veľmi jednoducho a efektívne zasiahnete potrebnú cieľovú skupinu.
Zistili ste, že influencer marketing by sa hodil aj vám? Napíšte na info@contentagency.sk a my vám radi poradíme.
-Lucia