Granfluencer: Nový trend vo svete sociálnych médií?

V dnešnej dobe, kde  sa influencerstvo stáva stále dôležitejšou súčasťou digitálneho marketingu, sa objavuje nový fenomén nazývaný granfluencer. Čo presne znamená nový pojem granfluencer a ako môžu značky využiť jeho vplyv v marketingových kampaniach?

Kto je Granfluencer?

Pomenovanie Granfluenceri (alebo niekedy grandfluenceri) vzniklo zo slov Granny, Grandma či Grandpa, čo sú anglické pomenovania pre starých rodičov. Sú to ľudia, ktorí získali vplyv na sociálnych médiách v neskoršom veku, obvykle po 55. roku života. Sú tiež označovaní ako Boomers. 

Ich autenticita, životné skúsenosti a charizma im pomáhajú osloviť publikum všetkých vekových kategórií. Obsahom, ktorý tvoria často reflektujú svoje záujmy, vášne a každodenný život, čím sa stávajú dôveryhodnými autoritami vo svojich oblastiach.

granfluencer

Ako využiť granfluencerov pre značky?

Pre značky predstavujú granfluenceri jedinečnú príležitosť pre cielený marketing. Ich zapojenie do kampaní môže prispieť k väčšej dôveryhodnosti a angažovanosti zákazníkov. 

Granfluenceri majú často verné a interaktívne publikum, ktoré sa môže identifikovať s ich príbehmi a hodnotami.

Slovenskí seniori na Facebooku: Koľko 55+ ročných je na Facebooku?

Na základe aktuálnych štatistík môžeme vidieť, že na Slovensku je až 17,5 % užívateľov Facebooku starších ako 55 rokov. V totálnych číslach hovoríme o 570 780 užívateľoch. Pričom v októbri 2018 išlo o 292 675 užívateľov. Po viac ako piatich rokoch tak môžeme pozorovať nárast až o 288 105 užívateľov v tejto vekovej kategórií.

Vo Francúzsku pri tejto skupine 55+ ide v rovnakom období o nárast z 5,9 milióna na 9 miliónov.  

Je tak úplne prirodzené, že s rastom užívateľov, prichádzajú aj noví tvorcovia obsahu. A tu sa dostávame ku granfluencerom, ktorí svojim obsahom zabávajú a vzdelávajú svojich sledovateľov.

Granfluenceri vo svete

Známe babičky, a sem tam aj dedkovia, na sociálnych sieťach si získali svojich fanúšikov nielen vtipnými videami z ich života, ale aj tým, že vzdelávajú v tom čo im ide najlepšie – najčastejšie je to varenie a pečenie. Takže sú to takí food granfluenceri 🙂

  1. Helen Van Winkle >>> @baddiewinkle
  2. Lyn Slater Ph.D >> @accidentalicon
  3. Nonna Nerina
  4. Nonna Natalina
  5. Lillian Droniak >> @grandma_droniak
  6. Helen Polise
  7. Mama Ereko
  8. Love Being Granda
  9. Le Studio Danielle
  10. Cool Grandpa
  11. Delirecipes8.8.8
  12. Antoine Mamie

Granfluenceri na Slovensku:

Na Slovensku je granfluencerov veru málo. Nám sa páčia najmä tieto profily:

  1. Blue Grandma
  2. Zuzana Machová
  3. Daniel Hevier
  4. Vierka Svetlíková
  5. Terézia

Je pravda, že granfluenceri na Slovensku nemajú tak veľký počet  sledovateľov, ako tí zahraniční. Ich  vplyv a angažovanosť však môžu byť pre značky veľmi cenné. S tvorbou obsahu im pomáhajú rodinní príslušníci, často za nich obsah publikujú, alebo ich minimálne v začiatkoch do sveta sociálnych medií zasvätia. 

Výzva na záver:

Ak poznáte nejakého granfluencera alebo granfluencerku, ktorý by mohol byť zaujímavý, neváhajte nám ho odporučiť!

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...