Jana Tomas: za úspešným blogom je veľa driny, odriekania a investícií!

Jana Tomas je jednou z najlepších slovenských FASHION blogeriek. V našom rozhovore nám prezradila ako sa stať úspešnou blogerkou a kto ju inšpiruje pri tvorbe jej outfitov. Pre dámy sa v článku nájde aj pár rád ohľadom outfitov! Minulý rok  však zvíťazila práve v súťaži BLOGER ROKA kam ju to posunulo? Odpoveď nájdeš v rozhovore 🙂

Môžeš nám povedať niečo o sebe a tvojom blogu?

Mojou pôvodnou profesiou je módny stylista, ale momentálne ma viac zamestnáva vlastný blog, fashion consulting a content creation pre iné značky. V móde sa pohybujem už viac ako dve dekády, čiže je dennou a neoddeliteľnou súčasťou môjho života a tým pádom aj blog Janatini je venovaný primárne móde.

Ako by si popísala svoju cestu k blogovaniu a ako si sa k nemu vlastne dostala?

Blog som založila pred šiestimi rokmi ako kreatívny outlet svojich nápadov a módnych kreácií, keď som sa po desiatich rokoch života v Ázii vrátila späť na Slovensko a hľadala tu svoje uplatnennie. Vtedy som samozrejme ešte netušila, že to naberie takýto spád 🙂

Ako si manažuješ svoj čas počas pracovného týždňa tak, aby si dosiahla čo najefektívnejšie fungovanie blogu?

Všetko si zapisujem a mám aj šikovnú asistentku, ktorá má prehľad o všetkých termínoch a pripomína mi deadlines.

Čo považuje doposiaľ za svoj najväčší neúspech v blogovaní a ako ťa to posunulo ďalej? Ak taký vôbec je.

Nie je. Všetko je tak ako má byť a každý krok, nech je akýkoľvek, je lekcia.

Aký je zas naopak tvoj najväčší úspech na ceste fashion blogerky?

Určite titul zo súťaže BLOGER ROKA za rok 2017 ale aj fakt, že klienti vyhľadávajú moje fotografie a najímajú si ma vďaka kontentu na mojom blogu na výrobu kontentu pre ich komunikačné kanály.

Aké sú tvoje plány na blogu pre zvyšok tohto roka, máš nejaké konkrétne ciele?

Mám, ale sú tajné 🙂

Kto je pre teba najväčšou módnou ikonou a prečo?

Určite Iris Apfel, Coco Chanel, Victoria Beckham, a niektoré svetové blogerky, ktoré majú tak svojský štýl, že ak by ste videli ich outfit bez ich tváre tak aj tak viete, ku ktorej patrí.

Čo by si povedala, že je najväčším benefitom pre módne blogerky?

Každý vraví, že je to dostávanie vzoriek a oblečenia zdarma a netvrdím, že to nie je fajn. Ale pre mňa osobne je to možnosť slobody prejavu svojho vlastného štýlu na svojom vlastnom blogu. Bez kontroly. To neplatí len pri móde. Všeobecne si myslím, že byť čitaným blogerom je požehnanie.

Čo je pre teba najväčšou výzvou pri blogovaní o fashion a trendoch?

Pretlmočiť ich so svojim vlastným rukopisom tak, ako to ešte nikto nespravil, hoci sa o nich píše v tom momente a  presvedčiť ženy, že aj oni majú na to obliecť si vec, na ktorú nemajú odvahu.

Ako by si opísala svoj štýl a bez akého módneho kúsku si nevieš predstaviť svoj každodenný outfit?

Môj štýl je určite eklektický. Tým, že som stylista, sa viem vžiť do veľa “rolí” a jeden deň prísť úplne v pohode v retro šatách a na druhý vo futuristickej bunde. A ten kúsok – kvalitná a štýlová kabelka

Čo je pre teba vo fashion absolútne IN a OUT v roku 2018?

IN je určite úsmev, s tým je jedno čo máte na sebe. A OUT je neusmievať sa.  Keď vyzeráte naštvane, vtedy vám nepomôže ani Chanel.

V roku 2017 si sa umiestnila na 1. mieste v súťaži BLOGER ROKA, kam si sa odvtedy posunula a ako ťa tento úspech namotivoval na sebe ďalej pracovať?

Mňa všeobecne blogovanie motivuje, ale výhra ma samozrejme veľmi potešila. Priniesla mi viac spoluprác a motivovala ďalej a viac na sebe pracovať. Veľmi som sa posunula vo fotografii, začala editovať svoje vlastné fotky, ktoré tak nesú môj rukopis. Môj team sa rozrástol za ten rok z 2 na 5 členov a fungujeme takmer nonstop. Janatini je mojou dennou súčasťou a nečudovala by som sa, keby sa do roka preklopil na môj full time job.

Skús nám na záver dať pár trikov alebo rád ako sa stať úspešnou blogerkou.

Treba si najprv dobre rozmyslieť, o čom chcete blogovať. Malo by to ísť intuitívne a od srdca a musíte tomu rozumieť o čom píšete, inak vám to nikto neuverí. Za úspešným blogom je veľa driny, odriekania a investícií, ale ak to robíte poctivo a pravidelne a vyhýbate sa kupovaniu followerov a lajkov na sociálnych sieťach, tak sa úspech dostaví čoskoro.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...