Fenomén menom Kazma

Kazma fenomen

Boli ste sa už pozrieť na ONEMANSHOW: The Movie? Čo vás prinútilo ísť na film o ktorom ste dopredu takmer nič nevedeli? Od režiséra, čo nikdy predtým film netočil. Od scenáristu, čo nikdy predtým scenár pre film nepísal. Kamil Bartošek alias Kazma dokázal do kín dostať v priebehu pár dní toľko ľudí, koľko sa nepodarí získať oveľa skúsenejším a známejším režisérom. Asi je nám všetkým jasné, že za jeho úspechom filmu stojí oveľa viac než len promo pred samotným uvedením do kín.

Kto za tým všetkým stojí?

Kamil Bartošek (38 rokov) sa začal na internete prezentovať už v roku 2006, keď nahrával zábavné videá na YouTube. V roku 2008 vyprodukoval vlastnú reláciu ONEMANSHOW, ktorá sa vysielala na internetovej televízii Stream.cz. Hlavným bodom show bolo napáliť obecenstvo pomocou rôznych prankov. Neskôr sa pri videách začal objavovať hlbší presah v podobe osvety vzhľadom na niekoľko dôležitých tém ako napríklad alkohol za volantom, či rôzne psychické problémy. Časť zárobkov z relácie bola určená a odovzdaná konkrétnym charitám, či organizáciám, ktoré sa danou problematikou zaoberajú.

Všetko, čo kedy Kamil Bartošek vyprodukoval, malo istý element, o ktorý sa mohol opierať. Projekty, na ktorých pracoval, držal v tajnosti do úplne poslednej chvíle. Nedovolil nikdy nikomu zo štábu vyniesť akékoľvek informácie. Zároveň ale sám vypúšťal teasery, ktoré toho dokopy nehovorili veľa, no dokázali pritiahnuť pozornosť divákov.

Nikto nikdy nevedel čo sa presne chystá, kedy sa to chystá a či to náhodou nezahŕňa aj ich samotných. Preto všetci nedočkavo čakali na vydanie každého nového dielu. Všetci predsa majú radi záhady a tajomstvá.

Kontroverzný look

Niekto sa snaží robiť všetko presne tak, ako sa má a chce sa všetkým zapáčiť, niekto robí presný opak. Image, ktorú Kazma má, je založená na riskovaní, prekračovaní limitov a pohybovaní sa v pomyselnej šedej zóne.

Hlavným poznávacím znakom sa pre Kazmu stali tmavé slnečné okuliare. Sám uviedol, že pôvodným zámerom bolo zostať, pokiaľ možno čo najviac v anonymite, ale netrvalo to dlho a okuliare začali mať opačný efekt. Vďaka nim sa stal takmer neprehliadnuteľným.

Stavať svoju image na kontroverzii je riskantný krok, ale zdá sa, že tu viac ako vyšiel.

Neprehliadnuteľnosť

Žltý trojuholník v kombinácii s čiernym pozadím. Môže byť niečo ešte viac jednoduché? Minimalizmus geometrického loga vznikol pod rukami Lukáše Veverky, známeho českého dizajnéra už pri samotnom vzniku ONEMANSHOW. Medzi ľuďmi je toto logo dobre zažité, používa sa dlho a je veľmi jednoduché na zapamätanie.

Pred projektmi, ktoré Kazma vypúšťa von spamuje digitálne ale aj vonkajšie priestory, ako svojim logom, tak aj celkovou výraznou vizuálnou komunikáciou. Celý jeho tím si uvedomuje dôležitosť propagácie, preto sa do nej nebojí investovať podstatnú časť rozpočtu.

Čím sa môžeme inšpirovať?

Vybudovať jedinečný brand zaberie čas. Udržať si pozornosť ľudí si vyžaduje robiť nevšedné veci. A v neposlednom rade, pripomínať sa pravidelne všetkým, o koho pozornosť nám ide.

Tereza Najmanová

Tereza je pôvodom češka, ktorá sa celý život pohybovala v prostredí umelcov. V určitej chvíli potrebovala zmenu a presťahovala sa do Dánska za štúdiom marketingu a manažmentu. Pri štúdiu pracovala na písaní svojej knižky, ktorú tiež úspešne dopísala a ilustrovala. Od umenia sa v skutočnosti nikdy veľmi nezdialila a v medzičase sa stále venovala grafike, foteniu, herectvu, alebo napríklad tetovaniu.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...