Akvizícia

Čo je akvizícia?

Akvizícia (z lat. acquisitio = získanie) v marketingu a podnikaní znamená získavanie nových zákazníkov – klientov.

Význam akvizície v marketingu:

V tomto zmysle akvizícia označuje proces, ktorým firma získava nových zákazníkov pomocou:

  • reklamy (napr. Google Ads, Facebook Ads)

  • zľavových kampaní

  • emailového marketingu

  • spoluprác s influencermi

  • affiliate programov a pod.

Cieľom je rozšíriť zákaznícku základňu a zvýšiť obrat.

Príklad vhodnej akvizície

Keď napríklad v agentúre dostanete úlohu pomôcť s akvizíciami, znamená to, že máte osloviť nových/starých klientov. Cieľom je zísťak nových klientov a uhržať/zvýšiť tak obrat.

Najvhodnejšie je zatelefonovať im, potrebné je mať pripravený vhodný callscript a následne im zhrnúť ponuku do e-mailu. Následne sa im opäť po čase ozvať telefonicky a vypýtať si na ponuku spatnä väzbu. Existuje mnoho stratégií a techník, aby ste zvyšovali svoju mieru úspešnosti. Určite bezduché zasielanie e-mailov nepomôže. Viac ako nevyhnutné je telefonovať – stretnúť sa. Práve osobné stretnutie prináša najvyššiu mieru príležitosti, aby ste získali nového klienta.

Miroslav Gerbel
Miroslav Gerbel

Miro vždy bol skejťák telom aj dušou. Po troch zlomených končatinách a štyroch stavcoch už iba dušou. Od svojich 14tich rokov sa venoval filmárčine, ktorú aj vyštudoval. Považuje sa za samozvaného odborníka na československú rapovú hudbu, čo ho priviedlo okrem práce s vizuálom aj ku copywritingu.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Iné otázky