Čo je akvizícia?
Akvizícia (z lat. acquisitio = získanie) v marketingu a podnikaní znamená získavanie nových zákazníkov – klientov.
Význam akvizície v marketingu:
V tomto zmysle akvizícia označuje proces, ktorým firma získava nových zákazníkov pomocou:
-
reklamy (napr. Google Ads, Facebook Ads)
-
zľavových kampaní
-
emailového marketingu
-
spoluprác s influencermi
-
affiliate programov a pod.
Cieľom je rozšíriť zákaznícku základňu a zvýšiť obrat.
Príklad vhodnej akvizície
Keď napríklad v agentúre dostanete úlohu pomôcť s akvizíciami, znamená to, že máte osloviť nových/starých klientov. Cieľom je zísťak nových klientov a uhržať/zvýšiť tak obrat.
Najvhodnejšie je zatelefonovať im, potrebné je mať pripravený vhodný callscript a následne im zhrnúť ponuku do e-mailu. Následne sa im opäť po čase ozvať telefonicky a vypýtať si na ponuku spatnä väzbu. Existuje mnoho stratégií a techník, aby ste zvyšovali svoju mieru úspešnosti. Určite bezduché zasielanie e-mailov nepomôže. Viac ako nevyhnutné je telefonovať – stretnúť sa. Práve osobné stretnutie prináša najvyššiu mieru príležitosti, aby ste získali nového klienta.