Konverzia

Čo znamená v marketingu pojem „konverzia“?

Pod pojmom konverzia si možete predstaviť akciu, ktorá je cieľom marketingovej kampane alebo činnosti. Na webstránke dokáže užívateľ vykonať množstvo akcií (udalostí), avšak v rámci konkrétnej marketingovej aktivity je práve jedna táto udalosť označená za konverziu.

 

Príklady konverzií

Medzi najčastejšími konverznými udalosťami (konverziami) nájdeme nákup produktu, stiahnutie ebooku, prihlásenie sa k odberu newslettra, ale aj obyčajné kliknutie na konkrétny button alebo zobrazenie konkrétnej stránky.

 

Kde sa využívajú konverzie?

Konverzie sa využívajú na meranie úspešnosti rôznych marketingových kampaní, od platenej reklamy až po obsahovú stratégiu. Pomáhajú lepšie porozumieť správaniu užívateľov, ako aj optimalizácií kampane.

Lucia Tonhajzerová

Lucia vždy rada vymýšľala nové nápady a vo veciach spájala súvislosti. Pri hľadaní spojenia medzi kreatívnym a analytickým svetom ju osud priviedol k marketingu, kde dostala možnosť spojiť oba svety dohromady. Keď práve nesedí za počítačom, tak pravdepodobne cvičí, číta alebo snowboarduje. Obľubuje stolové hry v dobrom kolektíve ľudí alebo zaujímavé rozhovory o všeličom možnom.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Iné otázky