Lead

Čo znamená “lead”?

Pojmom “lead” [líd] (v preklade “vedenie”) sa vo svete marketingu využíva ku označeniu potenciálneho zákazníka, ktorý už prejavil záujem o kúpu produktu alebo služby, avšak požadovanú akciu ešte nevykonal. Jedná sa o vyplnenie formulára, pridanie položky do košíka či stiahnutie e-booku.

 

Kde a ako využívať takzvané „leady“?

Sledovanie „leadov“ sa využíva k pochopeniu správania sa zákazníka a následnému remarketingu tejto skupiny. Po zbieraní „leadov“ môžete prostredníctvom ďalších marketingových aktivít premeniť týchto potenciálnych zákazníkov na konvertujúcich (skutočných).

 

Čo je lead generation?

Po zozbieraní leadov prichádza proces, ktorým chcete, aby sa z potenciálnych záujemcov stali skutoční. Tento proces sa v angličtine nazýva lead generation a do slovenčiny sa dá voľne preložiť ako “generovanie záujemcov”.

Lucia Tonhajzerová

Lucia vždy rada vymýšľala nové nápady a vo veciach spájala súvislosti. Pri hľadaní spojenia medzi kreatívnym a analytickým svetom ju osud priviedol k marketingu, kde dostala možnosť spojiť oba svety dohromady. Keď práve nesedí za počítačom, tak pravdepodobne cvičí, číta alebo snowboarduje. Obľubuje stolové hry v dobrom kolektíve ľudí alebo zaujímavé rozhovory o všeličom možnom.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Iné otázky