Lead

Čo znamená „lead“?

Pojmom „lead“ [líd] (v preklade „vedenie“) sa vo svete marketingu využíva ku označeniu potenciálneho zákazníka, ktorý už prejavil záujem o kúpu produktu alebo služby, avšak požadovanú akciu ešte nevykonal. Jedná sa o vyplnenie formulára, pridanie položky do košíka či stiahnutie e-booku.

 

Kde a ako využívať takzvané „leady“?

Sledovanie „leadov“ sa využíva k pochopeniu správania sa zákazníka a následnému remarketingu tejto skupiny. Po zbieraní „leadov“ môžete prostredníctvom ďalších marketingových aktivít premeniť týchto potenciálnych zákazníkov na konvertujúcich (skutočných).

 

Čo je lead generation?

Po zozbieraní leadov prichádza proces, ktorým chcete, aby sa z potenciálnych záujemcov stali skutoční. Tento proces sa v angličtine nazýva lead generation a do slovenčiny sa dá voľne preložiť ako „generovanie záujemcov“.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Iné otázky