Lookbook

Čo je to lookbook?

Lookbook je vizuálna prezentácia štýlov, outfitov alebo produktov, ktorá slúži na inšpiráciu a predstavenie kolekcie – najčastejšie v oblasti módy, menej často v oblasti beauty, ale tam sa skôr používa pojem tutorial. Tento pojem sa veľmi často spomína, keď vysvetľujeme ako by sa mohlo stvárniť pripravované Reels na Instagram či TikTok.

Lookbook praxi:

Influenceri a značky používajú lookbook ako spôsob, ako ukázať viacero produktov v ucelenom vizuálnom príbehu. Môže mať formu fotiek, videí, Reels alebo krátkeho vizuálneho magazínu. Najčastejšie však ide o reels (video), ktoré má dynamickú hudbu. Niektoré majú aj voiceover. Ale najčastejšie – ak je potrebné niečo zvýrazniť aj textovo, slúži na to popis k video.

Príklad Lookbooku:

Fashion influencer vytvorí jesenný lookbook, kde predstaví tri rôzne outfity z jednej kolekcie spolu so styling tipmi.
V brandovej spolupráci môže ísť napríklad o lookbook kampane pre módnu značku, ktorá chce inšpirovať, nie len predávať.
Na to, aby bol lookbook úšpešný a získal si viac srdiečok, mal by reflektovať na aktuálny “problém” + mal by byť sezónny.

Takto môže vyzerať foto lookbook (by @janahrmi).

Jana Malaga
Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy - agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Iné otázky