Marketingová stratégia

Čo je marketingová stratégia?

Marketingová stratégia je dlhodobý plán, ktorý definuje, ako firma osloví a získa zákazníkov, odlíši sa od konkurencie a dosiahne svoje obchodné ciele.

Je to základný dokument, ktorý spája:

  • cieľové publikum (komu sa prihovárame),
  • hodnotu značky (čo ponúkame a prečo je to zaujímavé),
  • kanály (kde komunikujeme – napr. sociálne siete, emaily, web),
  • obsah (čo hovoríme a ako),
  • a merateľné ciele (napr. zvýšiť predaj, budovať povedomie o značke).

Prečo je marketingová stratégia dôležitá?

Bez stratégie je marketing často náhodný a neefektívny. Jasná stratégia pomáha tímu:

  • sústrediť sa na to, čo funguje,
  • robiť rozhodnutia podľa dát, nie pocitu,
  • a dosahovať konzistentné výsledky.

 

Miroslav Gerbel
Miroslav Gerbel

Miro vždy bol skejťák telom aj dušou. Po troch zlomených končatinách a štyroch stavcoch už iba dušou. Od svojich 14tich rokov sa venoval filmárčine, ktorú aj vyštudoval. Považuje sa za samozvaného odborníka na československú rapovú hudbu, čo ho priviedlo okrem práce s vizuálom aj ku copywritingu.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Iné otázky