Čo je User Experience (UX)
Užívateľská skúsenosť, alebo User Experience (UX), je „zážitok“, ktorý používateľ má pri interakcii s vašimi službami a produktami. V online priestore sa jedná predovšetkým o skúsenosť s používaním webovej stránky alebo mobilnej aplikácie. Vďaka vhodnému User eXperience dizajnu dokážete vytvoriť intuitívne prostredie pre užívateľa, čím zvýšite šancu, že na vašej webovej stránke vykoná požadovanú akciu.
Ako vylepšiť UX (nielen) na vašom webe?
Na to, aby bola vaša webová stránka alebo aplikácia „user-friendly“ sa využíva takzvaný „user-oriented“ dizajn. Ľudovo povedané, pri dizajnovaní sa zamerajte na potreby a správanie užívateľa. Prostredie webstránky by malo byť navrhnuté tak, aby sa v ňom užívateľ ľahko vyznal vďaka intuícií.
Pre vylepšenie UX dizajnu si môžete položiť základné otázky ako „Je užívateľovi jasné, kde má daný produkt alebo službu hľadať?“ „Ako funguje orientácia na stránke?“ a podobne. S tvorbou zážitku sa však dá pohrať rôznorodo, a nemusí ísť len o dokonalé technické či dizajnové prevedenie.
Rovnako dôležitý je pre užívateľsku skúsenosť obsah, ktorý na ňom nájdu. Ako vytvoriť obsah na web tak, aby z neho užívatelia neodišli si môžete prečítať v našom článku.
Rozdiel medzi UX a CX
Užívateľská skúsenosť (user experience) sa priamo odvíja od zákazníckej skúsenosti (customer experience). Kým však UX zahŕňa primárne interakciu užívateľa s webovou stránkou či aplikáciou, pri CX sa „skúsenosť“ vníma oveľa komplexnejšie a presahuje medze digitálneho sveta. Spadá pod ňu aj zákaznícky servis, obsahová stratégia, komunikácia na sociálnych sieťach či zákaznícka podpora.