Miroslav Ecker je moderátor, promotér, digitálny stratég pre oblasť eventov, začínajúci producent, DJ a dokonca aj influencer. Akosi vám to stále nič nehovorí? To bude tým, že ho určite poznáte pod menom DJ EKG. Priekopníkovi v elektronickej hudbe na Slovensku nie sú sociálne siete ani zďaleka neznáme. Aktívny je na Facebooku, Instagrame, YouTube a už aj na TikToku. Na sociálnych sieťach ho dohromady sledujú státisíce fanúšikov. Ako podľa uznávaného DJa a influencera vyzerá ideálny hudobný marketing? V čom sa líši a ako mu vedia pomôcť sociálne siete? Dá sa s hudbou preraziť práve vďaka TikToku? Započúvajte sa do epizódy podcastu Influencer marketing od A po ZET a zistite, ako možno promovať hudbu na Facebooku a YouTube či na sieti, ktorá pohltila generáciu Z – TikToku. Moderuje Jana Malaga, špecialistka na influencer marketingu a obsahový marketing z Content agency.
OBSAH EPIZÓDY:
- Miroslav Ecker – Slovákom známy predovšetkým ako DJ EKG, nie je „iba“ DJom. Vieš nám prezradiť na úvod v skratke, ako vyzerajú všetky tvoje pracovné aktivity? Čomu všetkému sa okrem hrania venuješ?
- Okrem toho by sa ale dalo povedať, že si aj influencerom. Predsa len, aktívny si na Instagrame, Facebooku, YouTube a dokonca už aj na TikToku. Na každej sieti máš tisíce fanúšikov, na Facebooku sa dokonca blížiš k tej peknej 100-tisícovej méte. Keby si mal porovnať tieto siete, ktorá ti asi najviac prirástla k srdcu? Kde ťa to najviac baví?
- Líši sa tvoja fanúšikovská základňa na jednotlivých sociálnych sieťach? Dá sa naozaj povedať, že napr. na Facebooku máš „staršie“ publikum a na TikToku ti videá lajkujú skôr násťroční? Vidíš tam nejaké rozdiely?
- Zoradil by si sociálne médiá podľa toho, ako ich využívaš?
- Okrem toho, že tvoríš a produkuješ hudbu, staráš sa aj o svoj vlastný marketing. Počas covidu si začal pracovať na svojom sebarozvoji, prihlásil si sa aj na akadémiu marketingu, kde si si so znalcami z rôznych agentúr rozvíjal znalosti z reklamy, sociálnych sietí a pod. Ak si vezmeme hudobný priemysel, ako vyzerá podľa teba ten ideálny marketing? Na ktorej sieti ti to najlepšie funguje? Čo sa ti osvedčilo?
- Predstavme si situáciu. Máš novú hudbu, ktorú chceš odpromovať pred eventom, kde ju po prvýkrát zahráš. Čo spravíš – aké sú prvé kroky? V zahraničí to trebárs vo veľkom funguje aj tak, že umelci „uvoľnia“ časť novej piesne ešte pred jej vydaním – napr. refrén alebo chytľavý verš na TikTok. Spravia krátke video, kde zvuk použijú a čakajú, či sa uchytí a stane virálnym. Následne, keď je pieseň maximálne „vyhajpovaná“, vydajú ju a ľudia si ju môžu vypočuť celú. TikTok pre zahraničný hudobný priemysel naozaj mnohé zmenil. Z neznámych umelcov, ktorí spievali na ulici, sú zrazu speváci s miliónmi prehratí na Spotify. Áno, je to často len krátkodobá sláva, ale spraviť z pesničky hit asi ešte naozaj nebolo jednoduchšie. Všimol si si tento trend? Je možno aj to dôvod, prečo si na TikTok nabehol aj ty? Myslíš, že dokáže pomôcť aj menej známym slovenským umelcom preraziť?
- A poďme troška aj k tomu influencovaniu… berieš reklamné spolupráce od značiek, ktoré chcú s tebou spolupracovať na tvojich sociálnych sieťach? 8. Akú spoluprácu by si nikdy nevzal? 9. Ktoré spolupráce ti naopak dávajú zmysel a asi nikdy ich neodmietneš? 10. Počul si už o Kódexe influencer marketingu?