Sila influencer marketingu, aká nemá obdoby. Retailová súťaž, ktorá uchvátila Bratislavčanov až tak, že s mobilmi v ruke behali krížom krážom po meste.
KRAJ je slovenská moderná sieť potravín kde zákazníci nájdu pod jednou strechou širokú škálu regionálnych, zdravých, bežných produktov, ale aj sortiment pre ľudí s rôznymi potravinovými intoleranciami za primerané ceny.
POSKYTNUTÁ SLUŽBA
Spolu s influfncermi sme vymysleli originálny interaktívny koncept súťaže s followermi vybraných influencerov o poukážky na nákup v potravinách KRAJ v celkovej hodnote 150 €. Súťaž prebiehala na sociálnej sieti Instagram na účtoch influencerky Silvie Križanovej a blogera Milana Bez Mapy.
ZAMERANIE
Pri tvorbe konceptu súťaže sme sa zameriavali najmä na to, aby to bolo svižné, vtipné a malo to tzv. „drive“. Ľudia sú prirodzene súťaživí, čo sa odzrkadlilo aj v prekvapivých momentoch v samotnom priebehu súťaženia.
Cieľom celého nápadu bolo zvýšiť povedomie o značke potravín KRAJ, ktorá sa neustále rozrastá a vyzvať ľudí do priamej akcie, čo sa ukázalo ako veľmi efektívne a osožné.
„Skrytí sme sledovali chalana,
ako doslova beží s mobilom v ruke do potravín
a hľadá poukážky,
no nedarilo sa mu.
Následne sme odišli do Devínskej,
on nás predbehol a bol tam skôr ako my…“Milan
DĹŽKA TRVANIA PROJEKTU
- Jedno sobotné upršané doobedie (apríl 2019).
- Išlo približne o 12 stories u každého influencera (dokopy 24 stories s informáciami, návodmi, komentármi).
MECHANIKA: 7 KROKOV K VÝHRE
- Deň vopred uverejnili influenceri na svojich IG stories, že potraviny KRAJ chystajú súťaž o darčekové poukážky.
- V daný konkrétny deň upozornili na to, že súťaž prebieha od 11:00 do 19:00 a cez stories predstavili pravidlá súťaže.
- V konkrétnej prevádzke potravín KRAJ našli influenceri vhodné miesto a ukryli jednu poukážku (napr. za biele jogurty, tretí rad zľava).
- Followerom na IG stories dali indície na uhádnutie, v ktorej prevádzke aktuálne sú a kde práve schovávajú poukážky.
- Na IG stories sa museli influenceri vzájomne natáčať, ako skrývajú poukážky na dané miesto, aby ľudia vedeli, kde hľadať (a aby neprevrátili predajňu hore nohami).
- Po nájdení poukážok ich museli followeri odfotiť na IG story a označiť profily influencerov (milan_bezmapy a sisa_kr) a potravín KRAJ, aby aj oni vedeli, že sa poukážky našli.
- Následne si ich pri pokladni výherca vymenil za 10 reálnych 5€ poukážok, ktoré mohli použiť na viacero nákupov.
„Najväčšie zdesenie bolo,
keď nás desiatky ľudí čakali pred predajňou s mobilmi v ruke
a my sme ešte ani len nezaparkovali.“
Sisa
TOP PRÍNOS
- Zaujímavé, vtipné a najmä efektívne využitie influencer marketingu v praxi s využitím inovatívneho prístupu k tvorbe súťaží na Instagrame.
PROBLÉMY & AKO SME ICH VYRIEŠILI
Problém č.1
- Slečna v petržalskom KRAJi našla poukážky a zdieľala ich podľa podmienok na svojom IG profile. Všetko urobila správne, no mala súkromný profil a nikomu z označených sa to nezobrazilo.
Riešenie č.1
- Neskôr im poslala ako dôkaz screenshot, že podmienky splnila. Avšak v budúcnosti bude potrebné odkomunikovať aj funkciu odomknutý profil, aby sme predišli podobným nedorozumeniam.
Problém č.2
- Milan Bez Mapy už počas jazdy do tretej prevádzky spomenul v stories pomôcku s názvom „Sandberg“, a preto všetci sledujúci vedeli, že sú na ceste do potravín v Devínskej Novej Vsi. Preto po príchode na miesto ich pred predajňou čakali ľudia, ktorí krúžili s mobilmi a sledovali, kam ukryjú poukážky. Po zverejnení indície úkrytu poukážky sa pri regáli stretli hneď traja naraz.
Riešenie č. 2
- Keďže vyhrať mohol iba jeden, prvý bol jasným víťazom. No v budúcnosti si určite dáme väčší pozor na predčasné zverejňovanie pomôcok a indícií.