Každá začínajúca značka, ktorá rozbieha sociálne siete, stojí pred rovnakou otázkou: Ako získať publikum? Asi nebude prekvapenie, že univerzálna odpoveď neexistuje a každá značka si na začiatku vyžaduje iný prístup. Ako sme k tomu pristúpili v prípade nášho klienta – penzión Lacov Dom?
Problém značky
Lacov Dom ponúka moderné a komfortné ubytovanie v srdci Spiša. 🏘️ Ocitli sa však v nepriaznivej štartovacej pozícii a aj napriek nadštandardným službám ich účet na Instagrame sledovalo len 190 ľudí.
Cieľom spolupráce preto bolo získať viac followerov na IG profile a zvýšiť povedomie o značke.
Elegantné riešenie
Pri tomto klientovi sa nám osvedčilo spojenie: známy influencer + atraktívna súťaž 💯
Súťaž sama o sebe pri malých značkách nemôže fungovať, hoci by jej predmetom bola aj mimoriadna cena – drahý produkt či luxusná služba. Problémom je totiž distribúcia: súťažný post sa k ľuďom nedostane. Keď však k tomu využijeme influencerov s veľkým dosahom, to už je iná pesnička. 🎵
Priebeh spolupráce
1️⃣ Do spolupráce sme oslovili známy influencerský pár Xéniu (IG: 260k+) a Lukáša (IG: 100k+), keďže s takýmto formátom majú skúsenosti a ich sledovatelia vítajú obsah týkajúci sa tipov na ubytovanie.
2️⃣ Influencerov sme pozvali na návštevu do penziónu, kde vytvorili autentický a inšpiratívny videoobsah a prostredníctvom stories predstavili toto ubytovanie v plnej kráse.
3️⃣ Po absolvovaní 3-dňového pobytu, spoločne vyhlásili na svojich IG profiloch súťaž o rovnaký pobyt aj pre svojich sledovateľov. Vďaka partnerskému postu (collab post) súťaž dostali k značnému publiku a miera zapojenia presiahla klientove očakávania.
💡 Tip: Pri súťaži je potrebné s influencermi dohodnúť presné podmienky súťaže a zabezpečiť jej férový priebeh. Kompletný návod, ako na to, sme spísali tu.
Followeri zostali aj po vyhlásení súťaže
Po zhodnotení výsledkov spolupráce môžeme povedať, že ciele a očakávania sme naplnili:
🎯 Dostali sme značku do povedomia – súťažným postom sme oslovili až 140-tisíc ľudí! 👉 awareness ✔️
📈 Počet sledovateľov stúpol až 17-násobne – z pôvodných 190 sledovateľov sme sa dostali na 3335! 👉 engagement ✔️
Výbornou správou je, že žiaden dramatický pokles engagementu (interakcií) na profile značky sa po ukončení súťaže nekonal. 🚫 Od spolupráce ubehol viac než mesiac a počet followerov sa ustálil na čísle 3000. To znamená, že drvivá väčšina z ľudí, ktorí prišli vďaka súťaži, na profile ostali aj po nej. A s takým publikom sa už veru dá čarovať! 💫
💡 Rada na záver: Po úspešnej súťaži je dôležité ,,nezaspať na vavrínoch’’, ale využiť túto príležitosť vo svoj prospech: rozbehnúť social-media stratégiu a začať tvoriť kvalitný a konzistentný obsah. Tak smelo do toho! 💪