6 rád ako zvyšovať reach na svojom YouTube kanáli

video obsah na youtube

Investovali ste do tvorby video obsahu veľa času a peňazí, ale výsledok v podobe videní a subscriberov neprichádza? Optimalizujte svoj video obsah na YouTube a zvyšujte povedomie o svojej značke.


0.   Obsah nie je nula!

Najdôležitejším krokom, ktorý je potrebné urobiť pre to, aby vaše video malo videnia, je vytvárať videá na témy, ktoré ľudí zaujímajú a vyhľadávajú ich. Preto je potrebné spraviť vždy nultý krok a dať si námahu na to, aby ste si dokonale zmapovali trh a používali kľúčové slová, ktoré sú ľuďmi najviac hľadané v oblasti, v ktorej pôsobíte.
Ako to býva najčastejšie v praxi? Publikujete video, ako prvá ho samozrejme vidí vaša komunita, ktorú ste si na YT vytvorili, avšak potom to začne klesať a video „upadá do zabudnutia“ pokiaľ ho niekto nehľadá. A v tomto bode, naberá silu vyhľadávanie!
Je dôležité si uvedomiť, že videá je potrebné vytvárať z dlhodobého hľadiska, pretože po čase vám najviac ľudí prinesie najmä Google search. Je potrebné si uvedomiť, že YouTube patrí pod Google, a pri vyhľadávaní výrazov sa k vašim videám môže dostať človek najmä prostredníctvom neho.

NÁŠ TIP: V tomto kroku radíme aby ste brainstormovali + vyberali si kľúčové slová/frázy a zisťovali si ich objem vyhľadávania.

 

1.   Nadpis videa a.k.a. názov videa

To čo dokáže chytiť diváka, nie je len obsah, ale aj nákazlivý názov. Preto pri vytváraní názvov videa odporúčame pozrieť sa rovnako ako pri obsahu, na kľúčové slová a zahrnúť ich do názvu, pretože publikum ich pravdepodobne použije pri vyhľadávaní videí s typom vášho obsahu. Najvhodnejšie je vytvoriť nadpis, ktorý presne vyjadruje obsah.

NÁŠ TIP: Odporúčame vám, aby ste nikdy do nadpisu nepísali ako prvý názov vašej spoločnosti. Ak to aplikujete, nemusí byť viditeľný zvyšok nadpisu a to najmä pri odporúčaných videách v bočnom stĺpci, v rámci YouTube webu, kde je názov videa skrátený. Všetky videá sa v tomto prípade volajú rovnako a divák ani nevie čo si púšťa/nepúšťa.

 

2.   Popis videa robí čary

Dobrý popis, ktorý obsahuje kľúčové slová, môže pomôcť divákom jednoduchšie nájsť vo vyhľadávaní videá o ktoré by mohol mať záujem a môže tiež zvýšiť počet prehratí, pretože aj popis pomáha vášmu videu pri zobrazovaní sa vo výsledkoch hľadania.
Je veľmi dôležité použiť popis, ktorý bude korešpondovať s obsahom videa. Ak diváci zistia, že to nie je „to čo hľadali“, odídu pretože video nezodpovedá ich očakávaniam, čo sa odzrkadlí na poklese dopozerateľnosti videa a v udržaní publika, čo môže mať za následok, že vaše video bude na YouTube menej odporúčané.

NÁŠ TIP: Najdôležitejšie 1-2 hlavné kľúčové slová, ktoré popisujú vaše video vložte na začiatok aj v popise aj v názve. A hlavne nenechávajte popisy prázdne.

 


MOHLO BY VÁS TIEŽ ZAUJÍMAŤ: NADČASOVÝ ODKAZ: YOUTUBE JE NEVYHNUTNOSŤ A PRINÁŠA PRÍLEŽITOSŤ


3.   Tagy

Vďaka tagom, alebo inak povedané štítkom, sa dokážete veľmi ľahko vo videu orientovať. Pre tých, ktorí viac využívajú štatistiky, si následne v analyticse dokážu sledovať štatistiky daných fráz a sledovať to, na akých priečkach sa umiestňuje video podľa tagov. Čiže poskytujú veľmi rýchlu spätnú väzbu o tom, na ktoré fázy vieme video obsadiť.

4.   Náhľadový obrázok je ako koláč vo vitríne

Vzbudzujte záujem a zvedavosť. Zažiarte. Náhľadový obrázok je to, čo na prvý pohľad zaujme. Keď prídete do obchodu, tiež vás veci zaujmú najskôr výzorom a až potom pozeráte cenovky a popis. Náhľadový obrázok (Youtube to volá Miniatúra) by mal byť pekný a príťažlivý. Samotný YouTube pri nahrávaní a editovaní videa upozorňuje, že: „Dobrá miniatúra dokáže vyniknúť a upútať pozornosť divákov…“

Dôležité: Nenechávajte rozmazané náhľadové obrázky z videa, ktoré vám YT ponúkne random automatizovane. Tieto náhľadové obrázky (takzvané Miniatúry) sa dajú nahrať aj po čase – do už skôr nahraných „jutub“ videí!

optimalizacia video obsahu na youtube
miniatúry na youtube

5.   Používajte titulky vo videu

Vďaka titulkom dokáže algoritmus Youtubu a Google lepšie prečítať vaše video.  Okrem toho vaše titulky môžu pomôcť niekomu, kto je sluchovo postihnutý. Slovenské video so slovenskými titulkami môže na prvý pohľad pôsobiť čudne, v praxi je však dopozerateľnosť takýchto videí vyššia (a to najmä na médiách, ktoré primárne nie sú určené na pozeranie vide obsahu: na Facebooku, LinkedIn a Instagrame). Veď sami viete, že nechcete, aby na vás z monitoru v práci / na ulici hučalo video a máte preto vypnutý zvuk.

 

titulky vo videu su dolezite

6.   Vložte záverečnú obrazovku

Video sa blíži ku koncu, zostáva posledných pár sekúnd. Práve toto je priestor pre vás, aby ste vo videu vytvorili záverečnú obrazovku (vložili odkazy na iné videá, zoznamy videí, odkaz na iný YT kanál, iný web alebo ponúkli odoberať svoj YT kanál). Vďaka nim, dokážete diváka smerovať na svoje ďalšie videá, alebo napríklad na váš web. Ak divák dopozeral video až do konca, zvyčajne to je z dôvodu, že sa mu obsah páčil, tak prečo to nevyužiť a neponúknuť mu ďalší?

BONUS: Monetizujte obsah

Príjemným doplnkom je monetizácia youtube videí. Hádam každého láka možnosť, začať tvoriť videá na YT, kvôli veľkému zárobku z reklám. Opak je však pravdou. Pokiaľ nemáte desaťtisíce až milióny vzhliadnutí videí, zrejme na tom veľa eur nezarobíte a nastavovať si to nemusíte. Len tak pre orientačný prehľad, cca za 1000 vzhliadnutí dostanete z reklám asi 1 €. Ale prečo nevyužiť aj túto možnosť, však sa to časom rozbehne.

Toto bola len ochutnávka. Funkcionalít a vychytáviek ma YouTube je oveľa viac.
Ak neviete čo a ako, radi vám pomôžeme s obsahovou stratégiou aj so samotnou tvorbou videí. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať na info@contentagency.sk alebo na +421 908 829 797, +421 903 558 007.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...