Spolupráca so značkami na Instagrame prináša zo sebou nielen výhody, ale aj povinnosti. Priznať sa, že spolupráca je honorovaná nie je hanba. Je to dokonca povinnosť, o ktorej nie všetci Instagrameri vedia.
Na druhej strane, pri honorovanej spolupráci robíte značke reklamu a označovanie reklamy je povinné. Mnohé značky vyžadujú, aby daná honorovaná spolupráca bola označovaná ako reklamná spolupráca a dokonca vás na to po novom vie upozorniť aj samotný Instagram!
Platené partnerstvo na Instagrame
Poznáte túto funkcionalitu, ktorú má Instagram integrovanú? Toto označenie je možné na Instagrame pri publikovaní v Postoch aj v Stories.
Nie vždy to však všetkým Instagramerom ide.
“Počas manažovania kampaní sa nás na to neraz naši influenceri pýtajú. Preto sme sa rozhodli urobiť pre nich krátky tutoriál. Dozviete sa v ňom ako si to nastaviť.”
Prečo je označovanie reklamy na Instagrame povinné?
Nie je to žiadna novinka. Len sa o tom v súvislosti s promom pre značky na Instagrame stále málo hovorí.
„Potrebu označovania honorovaných i barterových spoluprác odporúčame v etickom kódexe členom Asociácie blogerov už viac ako 2 roky. Robia to všetci uvedomelí a zodpovední blogeri – influenceri.“
-Jana Malaga, Špecialistka na influencer marketing
V rámci ostatných médií, je to už zabehnutý mechanizmus. Keď vidíte inzerciu v časopise, je označená inzertnou linkou alebo ako advertoriál. Online články sú označované ako reklamné, alebo PR články. Bannerová reklama taktiež. V televízii je pred/počas/po sledovania relácií oznámené, že sú v nej umiestnené reklamy (product placement). Také isté hlásenie vidieť aj v seriáloch.
Ak by vás to zaujímalo, môžete si preštudovať Zákon o reklame (Zákon č. 147/2001 Z. z. a o zmene a doplnení niektorých zákonov).