Ako uspieť na TikToku v roku 2023?

Tiktok sa v súčasnosti radí medzi najrýchlejšie rastúcu sociálnu sieť na svete. Ak patríte medzi tých, ktorí s ním stále ešte otáľajú, mali by ste to rýchlo zmeniť. S rastúcim počtom užívateľov priamo úmerne stúpa aj počet tvorcov obsahu, ktorí sa snažia “hacknúť” algoritmus tak, aby ich videá boli zobrazované čo najväčšiemu publiku. Je to vôbec možné?

Aby sa vaše video stalo virálnym, musí najprv prejsť testom, kedy ho aplikácia poskytne najprv malej skupine používateľov a ak je úspešné, až následne ho ukáže väčšiemu publiku. Algoritmus TikToku nezohľadňuje počet sledovateľov ani predchádzajúce interakcie a preto môžete vidieť príspevky od nových používateľov aj od populárnych účtov. Poďme sa spoločne pozrieť na zopár taktík, ako môžete zvýšiť svoje šance na dosiahnutie virálnosti na TikToku.

TikTok miluje hudbu

TikTok je známy svojou schopnosťou prinášať trendy hudbu či zvuky, ktoré rýchlo získavajú popularitu a šíria sa medzi používateľmi. Ak chcete zvýšiť svoje šance stať sa virálnym, je vhodné začleniť do vášho obsahu populárnu hudbu. Jej použitie má niekoľko výhod ako je chytľavosť, predvídateľnosť pre divákov a možnosť objavenia vášho videa na stránke vyhľadávania hudby. Aj keď ste nahrali vlastnú zvukovú stopu, odporúča sa vždy pridať trendovú skladbu ako pozadie. V tom prípade je potrebné dbať na to, aby hlasitosť hudby bola nižšia ako hlasitosť hovoreného slova. Využitie populárnej hudby a sledovanie zvukových trendov môže byť naozaj kľúčom k úspechu na TikToku.

Nielen zaujať, ale aj udržať pozornosť

V záplave videí je najdôležitejšie diváka vedieť upútať hneď v úvode vášho videa. Skvelý tip ako to dosiahnuť, je tzv. „háčik“. Môže to byť otázka, vtip, alebo akékoľvek navnadenie na dopozeranie videa. Algoritmus TikToku zohľadňuje priemernú dobu pozerania ako súčasť svojho vyhľadávacieho algoritmu. Preto skúste zaujať diváka už v prvých sekundách a motivujte ho, aby si pozrel čo najviac z vášho videa. Vo všeobecnosti platí, že kratšie videá majú lepšiu šancu na úspech. Dopomôcť vám ku tomu môže tiež rýchly strih, efekty či hudba.

…Aááá STRIH!

Jedným z kľúčových aspektov úspešného TikTok videa je jeho strih. Perfektný strih je dynamický, pútavý a udržuje diváka zainteresovaného po celú dobu. Majte na pamäti, že TikTok je platforma s rýchlym tempom a používatelia majú sklon prechádzať cez veľa videí v krátkom čase. 

Pri strihaní videa preto skúste využiť rôzne efekty, prechody a rýchle zmeny scén. To pomôže udržať diváka zaujatého a zapojeného. Zamerajte sa na najdôležitejšie momenty a zábery. Strihanie videa na TikToku môže byť kreatívnym procesom, ktorý vyžaduje experimentovanie a objavovanie nových techník. Skúste sa inšpirovať úspešnými videami na platforme a zistite, aké strihové techniky a štýly sú momentálne populárne. S dobrým strihom môžete svoj obsah vyniesť na novú úroveň a zaujať širšiu divácku základňu.

@natgeo

Anyone up for an open water swim in the Arctic? 🥶 #NatGeoTikTok #LimitlessWithChrisHemsworth is now streaming on #DisneyPlus

♬ original sound – National Geographic

Preneste úspech z TikToku na iné platformy

Prezdieľanie TikTok videí na iných platformách môže byť kľúčovým faktorom na zvýšenie ich dosahu a získanie širšieho publika. Rôzne sociálne médiá majú odlišnú užívateľskú základňu a publikum. Prezdieľaním môžete nabrať nových divákov, ktorí nemusia byť aktívni na TikToku. To vám poskytuje príležitosť rozšíriť si svoju fanúšikovskú základňu a získať nových sledovateľov a interakcie. Rôzne platformy majú navyše rôzne algoritmy a spôsoby zobrazovania obsahu. Získavate tak príležitosť zvýšiť viditeľnosť svojho obsahu. Napríklad, ak prezdieľate svoje TikTok videá na platforme Instagram, môžete ich použiť vo svojich príbehoch alebo na IGTV, čo vám umožní dosiahnuť iných používateľov.

Zdieľaním svojho obsahu na rôznych platformách budujete svoj brand a udržujete spojenie so svojimi fanúšikmi na viacerých miestach. 

# TikTok a hashtagy

Hashtagy sú neoddeliteľnou súčasťou TikToku a ich správne použitie môže mať veľký vplyv na viditeľnosť vášho obsahu. Vďaka hashtagom môžete zasiahnuť väčšie publikum a zvýšiť jeho dosah. Držta sa týchto tipov pre dosiahnutie optimálne výsledky.

  1. Kombinácia vysoko používaných a špecializovaných hashtagov: Vyhľadávajte hashtagy, ktoré majú vysoký počet použití, pretože to znamená, že majú veľkú sledovanosť. Zároveň používajte aj špecializované hashtagy, ktoré sú relevantné pre váš obsah a cieľovú skupinu.
  1. Vyhnite sa všeobecným hashtagom: Napríklad #FYP (For You Page) alebo #foryou. Súčasný algoritmus TikToku preferuje konkrétnejšie a relevantnejšie hashtagy.
  1. Obmedzte sa na 3-5 hashtagov: Používajte maximálne 3-5 na jedno video. Týmto spôsobom ich udržíte špecifické a zamerané, čo zvýši šance na viditeľnosť.
  1. Kombinujte hashtagy: Skúste kombinovať hashtagy, ktoré odrážajú váš obsah a tie, ktoré ľudia aktívne vyhľadávajú. Tým dosiahnete lepšie výsledky a prilákate rôznorodé publikum.

V roku 2023 je úspech na TikToku dosiahnuteľnejší ako kedykoľvek predtým. S rastúcim počtom užívateľov a zlepšovaním algoritmu sa otvárajú nové príležitosti pre tvorcov obsahu. So spomenutými tipmi a štipkou experimentovania môžete mať úspech na TikToku a prilákať širokú divácku základňu. 

Nikdy však nezabúdajte na to najdôležitejšie. Tvoriť obsah, ktorý má ľudí baviť, musí v prvom rade baviť vás.

Katarína Očovanová

Katka ako úspešná modelka precestovala latinskú Ameriku, na istý čas sa usídlila v ďalekom Mexiku, no neskôr sa rozhodla pre návrat na Slovensko. Už roky pracuje na svojom instagramovom profile, kde má viac ako 100-tisíc fanúšikov. Nikoho neprekvapí, že Katka je špecialistkou práve na influencer marketing. Efektívna komunikácia je jednou z jej najväčších predností. Keď práve netelefonuje, alebo netvorí pútavý obsah, rada si zacvičí, vychutná kvalitné jedlo alebo sa zabaví v spoločnosti priateľov.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...