Veľmi diskutovanou témou je kupovanie „duší“ na Instagrame. Venovali sme sa tejto téme už pred rokom. Prečítaj si TU.
Prečo na túto tému upozorňujem opäť? Pretože značky, ktoré si vyberajú na spoluprácu zo zoznamu blogerov či inak povedané micro influencerov, si overujú (mali by si), akú majú daní influenceri skutočnú mieru záujmu publika. Ako sa to dá zistiť?
Tu je návod ako si vypočítame či má influencer silných a nekúpených fanúšikov na Instagrame
Najprv si napíšte na papier tieto 3 čísla:
- Priemerný počet lajkov na IG (srdiečok) z 5 – 10 posledných postov
- Priemerný počet komentárov 5 – 10 posledných postov (komentáre vlastníka profilu nepočítame)
- Počet followerov IG profilu
Potom si vypočítame skutočnú mieru zaujatia cez pomocou tohto vzorca: počet lajkov + počet komentárov / počet followerov x 100
Ak máme na papieri vypísané nasledovné čísla:
- 49
- 5
- 797
Tak pri použití tohto vzorca je skutočná miera zaujatia 6,77.
Je do dobré alebo zlé číslo?
Ja osobne som si prepočítala už veeeľmi veľa micro influencerov, tento vzorec mi denne veľmi pomáha a dostala som sa aj pod 3, pričom mala dana blogerka menej ako 3000 followers. Samozrejme iná miera záujmu je pri blogerke, ktorá má 1.000 followerov a iné pri tej, ktorá má 10.000. Nepísaným pravidlom je, že čím viac followerov má, tým toto číslo mierne klesá. Ale nie vždy je to tak.
Odkaz pre influencerov
Vedzte, že ak si značky vyberajú na spoluprácu infuencera, tak čím vyššia miera zaujatia im výjde, tým má influncer zo zoznamu vyššie šance. Preto influencerom kupovanie followerov nepomôže. Práve naopak, na základe tohto vzora sa to neraz odhali a dostane sa tak bloger na black list.
Druhá strana mince je, že vďaka kvalitnému obsahu, ktoré naši fanúšikovania na IG radi lajknú a okomentujú, dokážete mieru záujmu neskutočne navýšiť.