Ak obsah je king, tak video obsah je double king. Pravdou však je, že nie každý influencer má dar robiť aj video obsah. Predsa len, je to náročnejšie na vystupovanie a samozrejme aj na postprodukciu. YouTuber vám musí byť sympatický a musí sa dať aj počúvať.
Ak hľadáte pre svoju značku Youtubera (pretože je to cool), tak by ste si mali starostlivo pozrieť jeho predchádzajúci obsah. Musí sa Vám páčiť a musíte byť s jeho štýlom stotožnení – YouTuber sa kvôli vám nezmení, nezradí svoje publikum, lebo by ho odhejtovalo a aj vás. Zároveň je potrebné nájsť takého, ktorý osloví vašu cieľovú skupinu. Na toto pozor. YouTuberi sú sledovaní primárne generáciou Z a 50 % aj generáciou Y. Záleží naozaj od daného YouTubera, nedá sa to zovšeobecniť. Nie každý UTuber má kúpyschopných fanúšikov, ktorých vy potrebujete pre svoju značku.
4.1 Product placement vo videu na YouTube
Najčastejší formát, kedy jutuber prezentuje značku je vo forme zmienky vo videu. Môže ísť o zmenku, kedy je product placement zakomponovaný do deja a dotvára príbeh (poznámka: pozeraj od 1:53), alebo môže ísť o video, ktoré je celé venované danej značke.
4.2 Video tutorial
Najčastejšie ide o beauty návody, ako sa nalíčiť a skrášliť. Ale ja mám rada aj travel tutorialy, kedy vloger ukáže zážitky z ciest.
Mohlo by Vás tiež zaujímať: ako môžu slovenskí influenceri odpropagovať vaše produkty a služby NA BLOGU?
4.3 Haul
Toto slovíčko by ste si mali osvojiť, ak chcete vniknúť do sveta YouTuberov, respektíve YouTuberiek. V rámci tohto typu videa najčastejšie lifestyle vlogerky predstavujú čo si kúpili, koľko to stálo, ak to vyskúšali, tak aj či sa to oplatilo kúpiť. Najčastejšie robia vlogerky mesačné hauly. Mne osobne sa (zo slovenských) páčia niektoré hauly od Lenky a Simony.
4.4 Unboxing
Čiže inak povedané rozbaľovanie. Čoho? Čohokoľvek čo YouTuberi dostali, kúpili, našli, …
A sme na konci štvrtého príspevku, ktorý sa venoval tomu, ako môže a vie influencer odprezentovať značku na Youtube.
-Jana