Influencer marketing pre e-shop: 10 krokov k úspechu v 2025

Influencer marketing sa stal efektívnou stratégiou, ako osloviť cieľové publikum a podporiť predaj. A to, že je to pre e-shopy ideálny nástroj na budovanie brand awareness aj konverzií ste už isto počuli.

V praxi sa však niekedy stretávame s názorom, že influencer marketing nefunguje. Kde môže byť príčina? Ako si to nastaviť tak, aby spolupráca s tvorcami obsahu priniesla čo najlepšie výsledky? Alebo aspoň nejaké výsledky? 🙂

Preto som zhrnula svoje know-how do týchto 10 krokov. Pridávam niekoľko konkrétnych, a podľa mňa, dôležitých rád, o ktorých by ste mali vedieť skôr ako sa do spolupráce s influencermi pustíte. 

Pripravila som pre vás tento checklist – pravidlá, ktoré zároveň odzrkadľujú hlavné trendy pre rok 2025 v oblasti influencer marketingu. Verím, že vám pomôžu vyťažiť maximum pre svoj e-commerce projekt.  

1. Definujte si ciele kampane

Predtým, ako začnete oslovovať influencerov, je dôležité vedieť, čo chcete dosiahnuť. Je vaším cieľom zvýšiť predaj? Posilniť povedomie o značke? Získať nových sledovateľov? Alebo predstaviť nový produkt? Jasne definované ciele budú kľúčové pre úspech. A zároveň ich oceníte pri vyhodnocovaní.

Pozor: Marketing e-shopu nemôže byť postavený len na influencer marketingu! 

Nastavenie cieľov kampaní s influfncermi

2. Vyberte si správnych influencerov

Pri výbere influencerov sa nezameriavajte len na počet sledovateľov. Zohľadnite ich angažovanosť, hodnoty a témy, ktoré komunikujú. Môže sa stať, že microinfluenceri (s 10-50 tisíc sledovateľmi) dosahnu lepšiu konverziu ako „mega“ influenceri. Alebo aj opačne.

Pri výbere vhodných persón vždy modelujeme AVG. CPM. Ak sú očakávanými výstupmi reels, tak si prepočítame očakávanú cenu za 1000 impresii v 1 reels. Potrebujeme k tomu vedieť honorár influencera za 1 reels a priemerný počet impresií pre už vypublikované reels. 

Ako môžete vidieť v tejto ukážkovej tabuľke nižšie, rebríček efektívnosti nekopíruje počet sledovateľov, je až sekundárny.

Analytický výber infnluencerov - Contedy

3. Poznajte svoje publikum

Pre efektívnu spoluprácu potrebujete vedieť, kto je vaša cieľová skupina. Zamerajte sa na ich vek, pohlavie, lokalitu, záujmy a nákupné správanie. Čím lepšie poznáte svojich zákazníkov, tým lepšie budete schopní vybrať influencerov, ktorí ich oslovia.

Pri výbere vhodných influencerov je potrebné vypýtať si aj demografiu účtu od daného influencera. Ak váš e-shop oslovuje napríklad nielen slovenského, ale aj českého zákazníka, hľadajte profily, ktoré majú takýchto followerov. Ak sú vaše zákazníčky ženy, mal by mať daný profil v čo najväčšej miere sledovateľov ženy. 

TIP: V prípade, že potrebujete osloviť zákazníka vo veku 45+, pripravte sa na to, že túto skupinu neoslovíte cez Instagram. Tam je toto vekové zastúpenie minoritné. Nájdete ju však na Facebooku.

Kým pred 6 rokmi bolo na Facebooku 623 525 Slovákov vo veku 45+ (24,5 % užívateľov Facebooku), v roku 2024 je to až 1,121 milióna Slovákov (34,4 % užívateľov Facebooku).  

Koľko Slovákov je na Facebooku? (2018)
Koľko Slovákov je na Facebooku? 2024

4. Stanovte si rozpočet

Influencer marketing môže byť finančne náročný, ale správne alokovaný rozpočet dokáže zabezpečiť kvalitné výsledky. Okrem odmeny influencerovi treba niekedy počítať aj s nákladmi na tvorbu obsahu a jeho propagáciu (boostovanie). 

Aby ste neskrachovali a neplatili honoráre, ktoré vám neprinesú želané konverzie, nastavte si s každým influencerom individuálne ciele. 

My pre našich klientov nastavujeme pri spolupráci s influencermi ciele v počte dosiahnutych impresií, reachu a/alebo engagementu. Záleží od cieľov kampane. Ak by neboli ciele dosiahnuté, honorár by bol percentuálne ponížený, prípadne by daný influencer mal pridať ďalší obsah, ktorým dané ciele dosiahne. 

Zároveň: Výborne nám fungujú tie kampane, kde kombinujeme organické šírenie obsahu cez profil daného influencera a zároveň daný obsah pridáme aj na sociálne siete klienta a tam boostujeme.

Excelentné organické dosahy sú už pomaly mýtom a ojedinelým prípadom. Netreba sa spoliehať už len na organiku. Ak chcete super obsah dostať medzi čo najväčší počet vašich zákazníkov. Boostujte. 

Tip: Alokujte do boostovania toľko eur, koľko ste investovali do tvorby obsahu.

5. Vytvorte jasné zadanie

Každý influencer potrebuje vedieť, čo od neho očakávate. Podeľte sa s hlavným messagom, prediskutujte na základe cieľov, ktoré formáty by u daného tvorcu mali najlepšie zafungovať. Brief by mal definovať nielen všetky detaily a špecifiká produktu, ale aj termíny. Ideálne je pridať aj Do a Don’t, ako aj linky na benchmarky (čiže obsah, ktorý je vzorový a slúži ako príklad). 

Zároveň odporúčame nechať priestor aj pre kreatívne vyjadrenie tvorcov, pretože influencer pozná svoje publikum najlepšie. Vie na čo budú a nebudú interagovať. Počúvajte sa navzájom 🙂

6. Dohodnite si merateľné KPI a analyzujte si kampane

Po ukončení kampane vždy vyhodnoďte výsledky. Získate tak dôležité poznatky pre budúce spolupráce. Sledujte, čo fungovalo a čo nie, a podľa toho upravte svoju stratégiu. Ak chcete vyhodnotiť úspech kampane, potrebujete jasné metriky. Napríklad:

  • Počet klikov na odkaz
  • Počet konverzií
  • Zvýšenie sledovateľov na sociálnych sieťach
  • Angažovanosť/engagement (lajky, komentáre, zdieľania)

Vždy si po spolupráci pýtajte od influencera štatistiky. Mala by to byť podmienka pre vyplatenie honoráru!

Urobte si prehľadnú tabuľku, značte si tam CPM – náklad na 1000 impresií, CPR – cena za tisícku dosahu, CPE – cena za 1 interakciu. Na základe toho sa budete vedieť rozhodnúť, s ktorým influencerom spoluprácu ukončíte, zopakujete, alebo z koho časom urobiíte ambasádora vášho e-shopu. Viac o týchto metrikách som už písala.

7. Implementujte affiliate odkazy a zľavové kódy

Je to stará známa klasika. Jednoduchý spôsob, ako merať výsledky spolupráce, je použitie jedinečných odkazov alebo zľavových kódov pre každého influencera. Tieto nástroje vám umožnia sledovať predaje priamo spojené s kampaňou s daným influencerom. Tu si tiež nezabudnite stanoviť reálne ciele. Pokojne sa zverte aj influencerovi s týmito cieľmi a informujte ho priebežne ako sa mu darí. Zo skúsenosti chcú dané ciele dosiahnuť a zvyknú pridať aj dodatočný obsah, ak by sa to nedarilo. Pretože vedia, že ak sa darí vám, bude sa aj im – budete s nimi spolupracovať dlhodobo. Win-win pre obe strany. 

8. Vytvorte dlhodobú spoluprácu

Jednorazové spolupráce s influencermi môžu priniesť krátkodobé výsledky, ale ak chcete vybudovať silný vzťah so svojou cieľovou skupinou, zamerajte sa na dlhodobé partnerstvá. Tieto spolupráce majú najmä tieto výhody:

  • Budovanie dôvery: Publikum vníma pravidelnú komunikáciu influencera o konkrétnom produkte alebo značke ako autentickejšiu a viac jej verí. Dlhodobé partnerstvo dáva signál, že značka nie je len “rýchly deal,” ale overený partner influencera.
  • Lepšie výsledky: Pri opakovaných kampaniach influencer lepšie pochopí vaše hodnoty, produkty a publikum, čo vedie k efektívnejšiemu a autentickejšiemu obsahu. Výsledky tak rastú s každou ďalšou spoluprácou.
  • Silnejšie prepojenie so značkou: Dlhodobé spolupráce umožňujú influencerom stať sa ambasádormi vašej značky. To vedie k väčšej lojálnosti publika a pozitívnemu vnímaniu značky – ako súčasť ich životného štýlu.

Ako na to?

  • Začnite spoluprácu testovacou kampaňou, pri ktorej vyhodnotíte dosahy, zapojenie publika a celkové výsledky.
  • Ak influencer spĺňa vaše očakávania, ponúknite mu dlhodobé partnerstvo na niekoľko mesiacov alebo rokov. Urobíte z neho ambasádora vašej značky. 
  • Pravidelne inovujte obsah kampaní, aby sa spolupráca nestala repetitívnou a pre publikum nudnou.
  • Zvažujte exkluzivitu. Ak váš influencer propaguje konkurenciu, môže to oslabiť dôveru v oboch smeroch. Dlhodobý kontrakt s exkluzivitou zvyčajne pekne posilní výsledky kampane.

Tip: Do dlhodobého partnerstva zahrňte rôzne formáty obsahu, ako sú unboxing videá, tutoriály, produktové recenzie, give away či spoločné živé vysielania. Tým zaistíte rozmanitosť a vyššiu angažovanosť publika.

9. Sledujte trendy

Influencer marketing sa neustále mení, a preto je dôležité nezaspať na vavrínoch. Trendy pre rok 2025 naznačujú niekoľko kľúčových zmien, ktoré môžu výrazne ovplyvniť efektivitu kampaní:

  • Rastúcu popularitu videí na TikToku a neutíchajúci záujem o Instagram Reels
  • Nárast využívania AI na personalizáciu obsahu
  • Oveľa väčší význam udržateľných a etických spoluprác
  • Ešte vyšší dôraz autentického obsahu

Publikum má stále menšiu toleranciu voči okato reklamným postom. Dôraz na prirodzené a úprimné odporúčania sa stáva kľúčovým prvkom úspechu. Influenceri, ktorí používajú produkt reálne a delia sa o svoje skúsenosti, sú dôveryhodnejší. Práve preto sú dôležité dlhodobé spolupráce, ktoré som spomínala.  

Tip: Pravidelne sledujte vývoj na sociálnych sieťach a zapájajte sa do diskusií o nových trendoch. Inšpirujte sa úspešnými kampaňami iných značiek a prispôsobte ich na mieru vášmu publiku.

10. Buďte transparentní a dodržiavajte pravidlá reklamy

Vždy dbajte na to, aby boli vaše spolupráce s influencermi transparentné a v súlade s platnými právnymi predpismi o označovaní reklamy. Spotrebitelia dnes oceňujú autenticitu, ale zároveň chcú vedieť, či sledujú sponzorovaný/reklamný obsah. 

Okrem toho sa otvorenou komunikáciou s influencerom o týchto povinnostiach môžete vyhnúť nepríjemnostiam alebo problémom. Dôležitosť takéhoto prístupu v rámci influencer marketingu rieši tento samoregulačný nástroj: Kódex Influencer marketingu. V Česku je to Férový Influencer.

TIP: Vložte do briefu aj vzor správne označenej reklamy, ktorý pomôže influencerovi splniť všetky požiadavky.

Záver

Influencer marketing pre e-commerce je účinný nástroj, ktorý môže priniesť značke výraznú hodnotu. Kľúčom je správne nastavená stratégia, ktorá zohľadňuje vaše ciele, publikum a trendy. Ak budete postupovať podľa uvedených krokov, máte vysokú šancu na úspech.

Jana Malaga
Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy - agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...