Ako zvýšiť interakcie na Instagrame? Tipy od skúsenej influencerky

O tom, ak sa stať známym vďaka sociálnym sieťam sme písali nedávno. Dnes sa pozrieme na tipy, ako zvýšiť interakcie na instagrame. Naša Influencer marketing manažérka, ktorá je zároveň aj macroinfluencerkou, pre vás spísala 5 tipov, ako podľa nej najlepšie získať potrebnú interakciu.

Na Instagrame som začala aktívne pôsobiť už v roku 2018. Za uplynulé roky som si prešla poriadnym vývojom. Žila som v Mexiku, kde som pracovala na svojom Instagrame a zbierala sledovateľov aj prostredníctvom účasti v rôznych YouTube kanáloch. Keď som sa neskôr vrátila na Slovensko, v práci na mojom profile som pokračovala.  

Ako influencer som spolupracovala s viacerými značkami. Počas tohto obdobia som z necelých 10 000 followerov nazbierala viac ako 100 000 sledovateľov. Zistila som, ktoré príspevky a videá mi fungujú lepšie, a už vopred viem odhadnúť, ktoré zaujmú menej. Vďaka dlhoročnej práci a budovaniu vlastného profilu dnes viem, čo sa ľuďom páči a čo ich, naopak, odrádza. 

Týchto 5 vecí Katke na jej Instagrame funguje najlepšie: 

1. Ukazujte na Instagrame tvár. Nie však iba selfies

Vyhnite sa fotografovaniu produktov osamote. Znižuje to dosah daných príspevkov. Navyše, ľuďom sa vždy viac páčia produkty „in use“. Vyvoláva to v nich pocit, že tento produkt potrebujú. Dokonca, ak sa im produkt naozaj zapáči a zakúpia si ho, neskôr vám aj poďakujú. 

Rovnako je to aj pri fotení prírody či vášho bežného dňa. Ľudia sa radšej pozerajú na šťastného človeka v prírode ako len na obrázok pokojnej krajiny alebo vašej jogovej podložky. 

Veď sa pozrite. Prečo má jeden zo zobrazených postov menej lajkov ako druhý?

Odpoveď je pomerne jednoduchá. Fotka produktu, síce pekná, ale bez ľudí, bude mať vždy menej lajkov ako fotka, kde je zobrazený nielen produkt, ale aj influencer. Zdroj: Instagram

2. Autentickosť je nevyhnutná

Príjemné pôsobenie na kameru, úsmev a nenásilné pózy sú často „followers friendly“ a idú ruka v ruke s celkovým dojmom, ktorý vytvárate na svojho sledovateľa. Zostaňte sami sebou a na nič sa nehrajte. Ľudia milujú autentickosť. Dokonalosť už dávno nie je v kurze.

3. Výzva na akciu: Skúste v stories aj ankety

Interagujte s vašimi followermi tak, že im vo vašich príspevkoch položíte otázky. Vyzvať ľudí k akcii je jednoduchý spôsob, ako zvýšiť vaše interakcie na instagrame. 

V stories na Instagrame aktuálne nájdete viacero zaujímavých funkcionalít, ktoré môžete využiť na zvýšenie interakcie. Napríklad môžete klásť otázky, hrať sa s anketami, či dokonca využiť funkciu „opýtaj sa ma“.  Práve tieto spôsoby predstavujú najľahšiu možnosť, ako zvýšiť a získať interakcie na Instagrame

Nielenže vďaka nim zývšite dosah vášho profilu, ale zároveň si aj vytvárate bližší vzťah s vašimi sledovateľmi. Veď, kto by sa nechcel zapojiť do ankety? Najmä, pokiaľ ide o tému, ktorá u sledovateľov vzbudí zvedavosť a túžbu poznať správnu odpoveď. 

4. Sledovatelia na Instagrame milujú Reels

Formát Reels je nielen obľúbený, ale čím ďalej tým viac žiadaný značkami aj bežnými sledovateľmi. Je to hlavne z toho dôvodu, že Reels je osobnejší a vyvoláva vo vás pocit, že ste priamo v dianí. Aj tu však treba myslieť na vyváženosť.  Práve kombinácia fotiek s Reels videami vedie k úspechu a značne väčším dosahom. Čisto statické fotky z vás už na Instagrame hviezdu neurobia.   

O tom, prečo je rovnováha medzi foto postami a Reels dôležitá, píšeme aj v blogovom článku: Foto posty otočili skóre s Reels. Remíza 1:1.

5. Zaujímavá myšlienka a texty na zamyslenie

Ak chcete zaujať svoje publikum a udržať si ho aj z dlhodobého hľadiska, je veľmi dôležité sústrediť sa aj na textáciu a popisy pri vašich príspevkoch. Plytké riadky je dobré vymeniť za jednotnú tému, ktorá bude sprevádzať aspoň 80 % vašich príspevkov.

Navnadila som vás? Skúste to aj vy a dajte mi vedieť, či vám tento článok pomohol.

Katarína Očovanová

Katka ako úspešná modelka precestovala latinskú Ameriku, na istý čas sa usídlila v ďalekom Mexiku, no neskôr sa rozhodla pre návrat na Slovensko. Už roky pracuje na svojom instagramovom profile, kde má viac ako 100-tisíc fanúšikov. Nikoho neprekvapí, že Katka je špecialistkou práve na influencer marketing. Efektívna komunikácia je jednou z jej najväčších predností. Keď práve netelefonuje, alebo netvorí pútavý obsah, rada si zacvičí, vychutná kvalitné jedlo alebo sa zabaví v spoločnosti priateľov.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...