Kto stojí za súťažou BLOGER ROKA?

Keď si pred 5 rokmi založila blog foodblogerka.sk, netušila, že slovo blog bude skloňovať denne. Dnes koordinuje viac ako 160 slovenských blogerov, vlogerov a influencerov v rámci projektu Asociácia blogerov, zorganizovala už 4 ročníky súťaže BLOGER ROKA a má vlastnú marketingovú agentúru Content agency. 

Okrem súťaže BLOGER ROKA si autorkou mnohých projektov, skús nám priblížiť nejaké projekty, na ktorých aktuálne pracuješ?

Kým vznikol tento projekt, mala som za sebou mnoho iných – viac i menej úspešných. Už počas štúdia som sa snažila združiť a zjednotiť mladých zanietených ľudí v mimovládke, ktorá sa volala Mladí zelení. Cestovali sme po Európe, dokonca sa mi podarilo získať grant na ich vzdelávanie. Bolo to krásne a akčné obdobie, ktoré sa spájalo s mojim študentským životom. Mám to asi v krvi 🙂 a možno aj v podvedomí, pomáhať mladým a motivovať ich. Motivátorkou sa snažím byť aj v mojej agentúre Content agency, ktorú som založila na jeseň 2016, kde sa mi podarilo vybudovať tím, ktorý vytvára pre značky na mieru vytvorený #perfectcontent.

Tiež sa mi úspešne podarilo rozbehnúť projekt Asociácia blogerov – jeho cieľom je spájať, vzdelávať a motivovať slovenských nano a micro influencerov. Tiež som vytvorila veľmi zaujímavý projekt box4you.sk, ktorý beauty značkám priniesol zvýšenie povedomie o nových produktoch na trhu a aj navýšenie predaja.

V júni 2018 vydávam svoju prvú knihu „Mama, mňam“, ktorej pokračovaním bude i rovnomenný portál www.mamamnam.sk, ktorý bude prinášať obsah pre mamičky – rady a tipy pri stravovaní detí prioritne vo veku 0-3 roky. V hlave mám ešte niekoľko projektov, zatiaľ je to len v štádiu kúpenej domény a myšlienky v hlave 🙂 Aktuálne mám v procese jeden srdcový a osobný projekt na východnom Slovensku – bezlepkovú pekáreň v Prešove, takže najbližšie mesiace budem tráviť mnoho času tam.

Čo ťa viedlo alebo motivovalo k vzniku súťaže BLOGER ROKA?

Predtým ako táto myšlienka vznikla som začala variť, stajlovať a fotiť jedlo, je to moja vášeň a relax. Muž mi kúpil zrkadlovku a urobil foodblog foodblogerka.sk. Zistila som, že komunita blogerov je dosť veľká a nikto týchto influencerov za ich snahu a prínos neoceňuje. Pár týždňov na to som už hľadala domény a kúpila som najprv blogerkaroka.sk, ale keďže sú aj muži blogeri, tak vznikol blogerroka.sk. V tom čase som pracovala na pozícií senior PR manager v PR agentúre a zistiť kto je aktívnym blogerom sa krásne prepojilo a zapadlo aj s mojou profesiou. Keby niet Mateja, môjho muža, tak by BLOGER ROKA nebol. On bol a stále aj je môj guru na všetky technické a analytické veci. Ja si niečo vymyslím, on ma “pribrzdí” vzhľadom k možnostiam realizovateľnosti a praktickosti, a potom to zázračne premyslí, rozpracuje a ja zrealizujem. Je to môj životný kouč pri všetkých projektoch.

Ktorá z kategórií ti je najbližšia?

Určite kategória Food a Newcomer.

A prečo?

Môj vzťah k jedlu sa nezaprie a v každom ročníku si túto kategóriu veľmi detailne preštudujem. Vždy si popridávam na sociálne profily nových foodblogerov, ktorých následne sledujem. V rámci newcomera sledujem a hľadám nové talenty 🙂

Súťaž BLOGER ROKA každým rokom zdvíha svoju úroveň vyššie, ako je to možné a odkiaľ berieš inšpiráciu a nápady pri zdokonaľovaní tak veľkého konceptu, ktorý združuje všetkých blogerov na Slovensku?

Nápady prichádzajú samé a vždy vyplynú z rozhovorov s blogermi, partnermi súťaže či kamarátmi. Zrealizovať to však dá potom zabrať, ale stojí to za to.

Ako by mal vyzerať BLOGER ROKA 2018 a na aké novinky v súťaži sa môžeme tešiť?

V tomto ročníku sme stavili na SMS hlasovanie, aby sme ešte viac stransparentnili súťaž. Celkový výťažok z sms hlasovania, ale chceme dať na dobrú vec, konkrétne Nadácii Križovatka. Ďalšou novinkou je vytváranie shortlistu. Do finále sa dostane 6 blogov na základe sms hlasovania a 4 na základe udelenej divokej karty. A do tretice bude tento rok zmena vo forme vyhlasovania výhercov. Vyhlasovanie bude prebiehať 10 dní, pričom každý deň bude vyhlasovaná iná kategórie a v posledný deň kedy bude vyhlasovaná kategória Instagram roka, bude aj párty v Le Club v centre Bratislavy.

Prečo by sa mali blogeri zapojiť do tejto súťaže, v čom je jej prínos?

Každý rok nám mnohí blogeri hovoria o tom, že počas tejto súťaže rastie ich návštevnosť, dostávajú sa do povedomia mase ľudí. Tiež si ich všímajú značky a následne sú oslovovaní na spoluprácu a v neposlednom rade je to určite test pre všetkých blogerov či to robia dobre.

Spravuješ Asociáciu blogerov. Ako vznikol tento projekt a čo je jeho podstatou?

Tento projekt vznikol po druhom ročníku súťaže BLOGER ROKA, bavila som sa s mnohými blogermi a opakovali sa ich požiadavky na vytvorenie skupiny blogerov, aby mohli zdieľať medzi sebou svoje skúsenosti, radiť sa a osobne sa stretávať. Túto prosbu som zhmotnila do tohto projektu. Dnes má Asociácia blogerov cez 160 členov, robíme pre nich, ale aj pre ktoréhokoľvek aktívneho blogera mEATingy, poskytujme právne aj ekonomické poradenstvo a v prípade potreby vieme pomôcť aj s technologickými záležitosťami.

Na záver, aké rady by si dala začínajúcim blogerom a ľuďom, ktorí začínajú pracovať na nejakom projekte?

Pýtajte sa okolia, brainstormujte, nerobte si dlhodobé plány, ale stavte na lean manažment… a najmä vydržte. Prajem veľa šťastia.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...