Livestreamové nakupovanie: Čo to je a prečo je budúcnosťou e-commerce?

Zvonové nohavice, ľadvinky či Adele. Minulý rok predstavoval renesanciu pre mnohých. Ako Adele, tak ani ľadvinky sa však nevrátili vo svojej pôvodnej podobe, ale naopak, vynovené, vylepšené a prispôsobené dobe. Viete, čo ešte zažíva veľkú renesanciu? Telešoping. Ten sa však tiež vracia modernejší a viac cool. Nehľadajte ho už v televízii, dnes má svoje miesto v online.

Telešoping sa zmenil na livestreamové nakupovanie

Čo to vlastne je livestreamové nakupovanie? Ide o marketingovú stratégiu, počas ktorej moderátor (zvyčajne celebrita alebo influencer) prostredníctvom živého vysielania na sociálnej sieti propaguje a predáva produkt alebo službu. V podstate ide o podobný formát, ako je všetkým dobre známy telešoping, avšak pri livestreamovom nakupovaní prebiehajú všetky interakcie naživo a v reálnom čase, kedy livestream beží.

Livestreamové nakupovanie si získalo obrovskú popularitu najmä v Číne. Funguje to tak, že známi influenceri vysielajú naživo a vo videu hodnotia, testujú alebo opisujú rôzne produkty. Ľudia, ktorí tieto videá sledujú, si dané produkty môžu zároveň prostredníctvom sociálnej siete aj priamo zakúpiť.

livestreamové nakupovanieLivestreamové nakupovanie zažilo najväčší boom v Číne. Zdroj: Instagram

Veľkou výhodou livestreamového nakupovania je to, že publikum sa daného influencera môže pýtať na čokoľvek, čo ich ohľadom daného produktu zaujíma. Všetko prebieha v reálnom čase, takže influencer okamžite môže a vie odpovedať.

Počas livestramového nakupovania sú pomerne časté aj rôzne zľavy. Tie sú, ako to už býva, dostupné len na určitý čas. A tu sa znova dostáva do popredia ďalšia účinná marketingová taktika, akou je scarcity marketing, ktorá veľmi efektívne využíva náš strach z toho, že nám niečo ujde.

Prečítajte si o scarcity marketingu viac:

>>>Čo je to scarcity marketing a ako vie pomôcť e-shopom zvýšiť predaj<<<

 

Ako spraviť naozaj dobré livestreamové nakupovanie?

Zvoľte vhodnú platformu 

Livestreamové nakupovanie je aktuálne možné vysielať ako na Facebooku, tak aj na Instagrame. To, či si zvolíte jednu, alebo druhú platformu, záleží už na vás, vašom publiku, type produktu a tiež cieľovej skupine, ktorú chcete zasiahnuť.

Nájdite správneho moderátora 

Nezabúdajte, že ten najväčší influencer nemusí byť zákonite vždy aj ten najsprávnejší. Ak chcete ako moderátora influencera, zvoľte si takého, ktorý sa k vašej značke hodí, ktorý o vašom produkte naozaj niečo vie (to, že ho používa aj v bežnom živote by malo byť samozrejmosťou) a ktorý bude vedieť publiku odpovedať aj na povedzme „záludnejšie otázky“.

Viac o tom, ako si vybrať toho správneho influencera pre vašu kampaň, ale napríklad aj do livestreamového nakupovania, sa môžete dočítať v našom e-booku Ako na influencer marketing?

Vyberte, čo chcete predávať

Aký typ produktov bude na predaj vo vašom livestreamovom nakupovaní? Trhu v súčasnosti jednoznačne dominuje móda. Ale v livestreamovom vysielaní dobre ukážu aj potraviny, kozmetika, nábytok či výbava do domácnosti. Ešte pred samotným livestreamom je však vhodné, aby váš produkt influencer propagoval a ukazoval aj u seba na sociálnej sieti. Vybuduje tak o produkte povedomie a ľudia mu naozaj budú veriť, že výhody, ktoré v livestreame opisuje, si skutočne aj vyskúšal na vlastnej koži.

V Číne, ktorá je, čo sa livestreamových nákupov týka, o pár rokov pred nami, sa už začali objavovať aj videá, v ktorých sa predávali napríklad aj nehnuteľnosti. Ako píše aj Influencer Marketing Hub, niekdajšia kráľovná čínskeho livestreamu, influencerka Viya, dokonca v jednom z takýchto videí predala systém na štart rakety v hodnote 5,6 milióna dolárov.

Na Slovensku však môžeme pokojne začať s tými sukňami, čo poviete?

instagram livestream nakupovanieViaceré značky už aj na Slovensku využívajú nakupovanie prostredníctvom Instagramu. K livestreamu už tak stačí spraviť jeden posledný krok. Zdroj: Instagram/factcool_sk

Prvé lastovičky by sme našli už aj na slovenskom Instagrame. Napríklad e-shop s oblečením Factcool už veľmi šikovne „taguje“ konkrétne kúsky oblečenia na svojich postoch. Toto oblečenie si človek následne vie aj prostredníctvom Instagramu zakúpiť. Nejde síce ešte o ten „pravý“ telešoping, ale už k nemu treba spraviť len ten posledný krôčik.

Livestreamové nakupovanie rapídne mení spôsob, akým značky predávajú a propagujú produkty na sociálnych sieťach. V dobe, kedy mnohí mladí ľudia ani len neuvažujú nad kúpou televízie a ku šťastiu im stačia displeje ich mobilov či počítačov, je len prirodzené, že aj telešoping sa vyvíja a etabluje v novšom a modernejšom prevedení.

Lenka Miškolciová

Lenka vyštudovala žurnalistiku, pretože to bola jediná vysoká škola, na ktorej by sa mohla venovať písaniu. Tvorba rozličných textov je nielen jej prácou, ale aj najväčšou záľubou. Už roky sa špecializuje najmä na content marketing a je rada, ak má priestor, v ktorom by sa mohla rozpísať. Keď neťuká do klávesnice, môžete ju stretnúť na bicykli, v horách alebo v spoločnosti dobrého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...