Čo je demografia?
Demografia skúma štatistické charakteristiky ľudskej populácie, ktoré sa využívajú na analýzu trhov a behaviorálnych trendov.
Aké demografické údaje môžete sledovať?
Demografické údaje vo všeobecnosti zahŕňajú rôzne charakteristiky jednotlivcov a skupín, ktoré pomáhajú pochopiť sociálne, ekonomické a kultúrne vzory v konkrétnej populácii.
V marketingu sa obvykle sledujú 3 základné údaje:
- Vek
- Pohlavie
- Geografická lokalita
Pri rozšírenej analýze demografie sa môžu zohľadniť aj ďalšie informácie, ako sú vzdelanie, zamestnanie, rodinný stav, národnosť, vierovyznanie, záujmy, príjem, životný štýl.
Význam demografie v marketingu
V kontexte marketingu sa demografia používa na identifikáciu a analyzovanie cieľových trhov a skupín na základe demografických faktorov.
Tieto údaje pomáhajú marketérom pochopiť a predvídať spotrebiteľské správanie, efektívne zacieliť marketingové stratégie a prispôsobiť reklamné kampane, aby zodpovedali špecifickým potrebám a preferenciám rôznych skupín.
Poznať demografiu je základný krok pre prácu s marketingovými persónami a cieľovým trhom – o tom sme písali v tomto článku.
Prieskum trhu pomocou digitálnych nástrojov
Pri hľadaní demografických údajov o publiku, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť cieľové publikum, sa dajú využiť:
- Analytické nástroje sociálnych sietí pre demografické údaje vašich sledovateľov a ľudí, ktorí interagujú s vaším obsahom (Facebook Insights, Instagram Insights, LinkedIn Analytics, Twitter Analytics)
- Reklamné platformy na získanie demografických údajov z reklám (Facebook Ads Manager, Google Ads)
- Google Analytics pre údaje o návštevníkoch webových stránok
- Prieskumy a zákaznícke databázy pre detailné informácie o preferenciách cieľového publika
- Market research firmy pre komplexné trhové správy o špecifických trhových segmentoch
Pojem v praxi: príklad demografie na Instagrame
V našej agentúre na zistenie týchto údajov využívame kombináciu rôznych nástrojov, demografiu persón sledujeme cez sociálne siete a tiež externé analytické nástroje.
Demografia konkrétnej persóny môže vyzerať napríklad takto: