Výkonnostný marketing

Čo je výkonnostný (performance) marketing?

Ide o typ marketingu, ktorý sa zameriava na konkrétne merateľné výsledky určené na základe obchodných cieľov. Takéto ciele platených kampaní sa nazývajú konverzie. Pri kampaniach sa platí za výkon reklamy, zvyčajne formou PPC (pay-per-click), teda platíte za každé kliknutie na reklamu. Ponúka širokú škálu nastavení a optimalizácie, či už ide o cieľové skupiny alebo kľúčové slová.

 

Kanály výkonnostného marketingu.

Medzi najznámejšie kanály výkonnostného marketingu patria Facebook Ads a Google Ads. Okrem nich však môžeme propagovať platené reklamy na platformách ako Seznam.cz, SEM alebo vyhľadávač Bing.

 

Rozdiel medzi obsahovým a výkonnostným marketingom.

Obsahový marketing sa zameriava na kvalitnú tvorbu obsahu, ako sú fotky, videá, blogové články či podcasty, ktorý rezonuje s cieľovou skupinou. Často je to beh na dlhú trať, výsledky sú však dlhodobé. Pri výkonnostnom marketingu sa zas vytvorené kampane dajú lepšie cieliť alebo optimalizovať. Kreativita a optimalizácia sa však navzájom nevylučujú a tak ako môžete merať výkonnostný marketing, môžete pristupovať strategicky aj ku obsahovému. 

Lucia Tonhajzerová

Lucia vždy rada vymýšľala nové nápady a vo veciach spájala súvislosti. Pri hľadaní spojenia medzi kreatívnym a analytickým svetom ju osud priviedol k marketingu, kde dostala možnosť spojiť oba svety dohromady. Keď práve nesedí za počítačom, tak pravdepodobne cvičí, číta alebo snowboarduje. Obľubuje stolové hry v dobrom kolektíve ľudí alebo zaujímavé rozhovory o všeličom možnom.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Iné otázky