Peter Marciš: Právne rozmery influencer marketingu (30′)

Náš hosť Peter Marciš je z advokátskej kancelárie NITSCHNEIDER & PARTNERS. Spolu s Peťom Jana Malaga z Contedy pracovala na príprave Kódexu influencer marketingu a preto si ho aj pozvala do tejto epizódy, aby sa spoločne pozreli nielen na samotný kódex, ale aj na právne regulácie, ktoré súvisia s kampanami s influencermi.

Kódex influencer marketingu

Dozviete sa čo konkrétne prináša Kódex influencer marketingu a prečo je takýto samoregulačný nástroj dôležitý. Následne sme sa pozreli na otázku označovania reklamy na platformách ako Instagram a TikTok a ako s tým súvisia relevantné právne predpisy. Potom sme prešli k citlivejším témam, ako sú reštrikcie týkajúce sa obsahu, najmä pre značky, ktoré predávajú produkty ako alkohol, lieky alebo tabak.

Náležitosti zmlúv pri spolupráci s influencerom

Ako prebieha proces vytvárania objednávky alebo zmluvy medzi influencerom a značkou? A dozviete sa aj čo by takáto dohoda mala obsahovať a prečo je dôležité dodržiavať ju. Okrem toho si vypočujete, aké sú možnosti odstúpenia od zmluvy a čo môže urobiť objednávateľ alebo dodávateľ, ak sa niektoré body dohody porušia.

Na konci sa zameriavame na právne aspekty spojené s autorskými právami a využívaním obsahu influencerov, ako aj na situácie, keď niekto ukradne váš obsah alebo keď ste vystavení hejtovaniu a vyhrážkam na sociálnych sieťach.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Najnovšie podcasty