Sociálne médiá sa neustále vyvíjajú a nové platformy sa objavujú s cieľom poskytnúť užívateľom nové spôsoby interakcie a zdieľania obsahu. Naposledy sme si skúsili predikovať trendy pre obsahový marketing, na rok 2024. Jednou z noviniek je aj Threads, sociálna sieť, ktorá je spojená s Instagramom a prináša rad zaujímavých možností pre značky i influencerov. Poďme sa spoločne bližšie pozrieť na jej výhody či negatíva.
Výhody Threads pre značky?
Cielená komunikácia: Threads umožňuje značkám vytvárať vlákna, kde môžu komunikovať priamo so svojimi vernými zákazníkmi. To poskytuje priestor pre osobnejšiu a cielenejšiu komunikáciu.
Zdieľanie exkluzívneho obsahu: Značky môžu v týchto vláknach zdieľať exkluzívny obsah, ako sú zľavové kódy, novinky o produktoch a zákulisie. To môže zvýšiť záujem a angažovanosť sledovateľov.
Na rozdiel od bežných postov na Instagrame, tu viete pridať do vlákien nielen text s hashtagmi a pripojiť k tomu foto a/alebo video. Viete sem vkladať prelinky (na blogy, produkty, webky), tak ako sa to dá vo Facebook či LinkedIn príspevkoch.
Real-time spätná väzba: Značky môžu získať rýchlu spätnú väzbu od zákazníkov a sledovať ich reakcie na nové produkty, služby a akcie.
Výhody pre influencerov?
Intímnejšie vzťahy so sledujúcimi: Influenceri môžu vytvárať vlákna pre svojich najvernejších fanúšikov a budovať si silnejšie vzťahy s nimi.
Autentickejší a osobnejší obsah: Na Threads môžete zdieľať krátke, autentické príspevky. Tie môžu byť viac osobné a neformálne ako obsah na iných platformách. A takto intuitívne to aj aktuálne robia slovenskí influenceri.
Nepotrebujete riešiť foto obsah: Super na tom je, že pri komunikácii na Threads nemusíte hľadať vhodnú fotku do feedu. Napíšete len svoje myšlienky do textu a je to.
Nevýhody siete Threads
Obmedzený dosah: Aktuálne nie je veľa Slovákov na Threads. Môže mať preto obmedzený dosah v porovnaní s inými zabehnutými sociálnymi sieťami.
Konkurencia: Ak spravujete profily pre seba či svoju značku, Threads môže byť pre vás iba ďalšou platformou, ktorá bude vyžadovať váš čas.
Sledovanie štatistík? Aktuálne ani náhodou: Threads sľubuje, že bude čoskoro poskytovať štatistiky o interakciách. To by umožnilo influencerom lepšie porozumieť tomu, aký obsah a akcie sú pre ich fanúšikov najzaujímavejšie. Aktuálne to zistíte len na základe toho, či vám niekto v danom vlákne zareaguje svojou odpoveďou, alebo pridá srdiečko.
Ak chcete vedieť či vaša značka a influencer sú už na Threads, uvidíte to v ich profile nad BIOm.
“Moje odporúčanie je: Chyťte si nick! Ak aktuálne nemáte náladu na Threads, pretože neviete ako to tam funguje a nemáte chuť učiť sa tomu, minimálne čo by ste mali urobiť je ísť tam a chytiť si nick. Pretože pri každej novej sociálne sieti človek naozaj nevie ako sa to vyvinie. Ak by to v budúcnosti pre vás malo význam, aspoň budete mať rovnomenný názov profilu s instagramom.” – Jana Malaga
Viac o sociálnej sieti si môžete vypočuť v našom 16-minútovom rozhovore s Tami Gončárovou:
Môžeme to zhrnúť tak, že Threads prináša nový rozmer pre komunikáciu na sociálnych médiách. Značky a influenceri, ktorí si chcú budovať osobnejšie vzťahy so svojimi publikami, môžu túto platformu využiť na dosiahnutie niektorých svojich cieľov. S ohľadom na obmedzený dosah by však mali Threads používať len ako doplnkovú aktivitu a nemali by zabudnúť na svoju prítomnosť na iných sociálnych sieťach, ktoré vedia mať aktuálne väčší dosah a konverzie.