Influencer marketing je mimoriadne silný nástroj, ktorý značkám prináša viditeľné výsledky. Chcete vyskúšať, či je vhodný pre vaše podnikanie? Prinášame vám päť tipov, čomu by ste sa mali vyhnúť a na čo by ste si mali dať pozor.
Nesledujte len počet sledovateľov
Pozeráte sa pri výbere vhodného influencera len na počet jeho sledovateľov? Potom robíte chybu. Ide totiž iba o jeden z ukazovateľov, ktorý by ste mali sledovať. Macro a mega influencerom navyše v súčasnosti klesá angažovanosť publika.
Content marketing specialist Lenka Miškolciová z Content Agency pripomína, že menší majú influenceri pre značky čoraz väčší zmysel. „Pri správnom manažmente kampane môžu dosiahnuť skvelé výsledky, ktoré sa zapíšu aj do pamäte ich sledovateľov,“ poznamenala.
Pri výbere influencera sledujte:
- Engagement rate
- Publikum
- Cena
- Počet sledovateľov
- Typ obsahu
Venujte pozornosť zameraniu influencera
Chcete nadviazať spoluprácu s influencerom napriek tomu, že váš produkt nekorešponduje s jeho tvorbou? Vtedy však vaša kampaň nemusí byť úspešná. Výsledkom by mohla byť nedôveryhodná komunikácia.
Podľa influencer marketing specialist Jany Malaga z Content Agency sú niektorí sledovatelia z povrchného obsahu už presýtení. „Chcú sledovať profily, ktoré prinášajú kvalitný content, ktorý im ponúka pridanú hodnotu. Ak to nenájdu, neinteragujú a odchádzajú,“ objasnila.
Každý influencer by si mal zadefinovať, na ktoré témy sa chce špecializovať. Vďaka tomu bude jeho profil hodnotnejší a udržateľnejší.
O cene vyjednávajte opatrne
Vaše podnikanie influencer takmer nikdy nebude propagovať zadarmo. Niektoré spolupráce fungujú ako výmenný obchod. Tvorcovi obsahu darujete produkt a on ho odpromuje na sociálnych sieťach.
Najznámejší influenceri dostávajú od značiek množstvo ponúk. Väčšinou preferujú platené spolupráce. Každý si cenu nastavuje sám. Ak budete chcieť s nimi vyjednávať, pripravte sa na to, že to môže potenciálnu spoluprácu prekaziť.
Lenka Miškolciová hovorí, že vyššiu sumu si môže vypýtať aj menší influencer. Tým svoje spolupráce selektuje. „Vyberá si ich radšej menej a robí ich menej často. Jeho účet nepôsobí teleshopingovo a pre značky je možno ešte zaujímavejší,“ opísala.
Nastavte si v influencer marketingu merateľné ciele
Ak chcete zistiť, či spolupráce s influencermi pomáhajú vašej značke, stanovte si merateľné ciele (takzvané KPIs). Ich plnenie si pravidelne vyhodnocujte. Pomôže vám, keď budete mať prehľad vo vašich štatistikách.
Úspešnosť jednotlivých výstupoch môžete merať vďaka UTM linku (známe tiež ako trackovací link). Ten by mal do príspevkov doplniť influencer. „Je personalizovaný a pomáha neskôr zmerať štatistiku výstupu,“ spresnila Lenka Miškolciová.
Dohliadnite na správne označenie spolupráce
Reklama je v súčasnosti úplne prirodzenou súčasťou sociálnych sietí. Jej tvorcovia však musia rešpektovať určité pravidlá. Každú platenú spoluprácu alebo barter by mali influenceri v príspevku označiť. „Je nevyhnutné informovať o tom sledovateľov buď štítkom plateného partnerstva alebo jednoznačne v textu,“ hovorí Jana Malaga.
Content Agency pravidlá zadefinuje vždy v objednávke. Pri spoluprácach sa napriek tomu často stretáva s chybami. „Influencer platenú spoluprácu neoznačil naschvál, pretože mu to vytvára nízke dosahy na príspevkoch,“ uviedla príklad Lenka Miškolciová.
Pri spoluprácach s influencermi môžu nastať aj komplikácie. V takom prípade vám podporu poskytne agentúra. Content Agency má s influencer marketingom dlhoročné skúsenosti. Ak chcete využiť jeho potenciál, kontaktujte nás. Pripravíme vám návrh stratégie pre vašu značku alebo podnikanie.