Ľudia začali nedávno šalieť z možnosti, že nový pripravovaný algoritmus by mohol obmedziť ich sledovanosť. Je to pochopiteľné – predstavenie nového News Feed algoritmu na Facebooku, otcovskej firme Instagramu, výrazne obmedzil dosah brandových stránok, ktorý teraz pri veľkom šťastím a náhode dosahuje 16 % ich publika. Logicky si z toho potom vyvodíme že algortitmus Instagramu by mohol spôsobiť to isté. Niekoľkoročná snaha, ktorú ľudia venovali budovaniu reputácie a publika na Instagrame, by mohla byť úplne zbytočná.
Nič nie je náhoda. Instagram nemá brandové stránky, čo znamená že obsah brandových stránok nemôže byť nijako zvýhodnený oproti individuálnym užívateľom, tak ako to robí Facebook. No na druhej strane, platformy samotné sa snažia poskytnúť užívateľom čo najlepšiu skúsenosť – ak sú schopný poskytovať obsah, ktorý chce vidieť každý. Naskytne sa im potom viac možností ako speňažiť svoje publikum (ta-dá). A teda, nový algoritmus sa bude sústrediť na to, aby každému poskytol viac toho čo chcú, či už je to od brandov alebo ich priateľov.
Ak váš obsah kričí a dokáže zaujať vaše publikum, ak postujete to čo followeri chcú vidieť, tak pravdepodobne nemáte dôvod báť sa nového algoritmu. Ak však nie, je na čase posnažiť sa trochu viac.
Jednoduché, že? Proste buďte lepší. Tvorte kvalitný obsah.
Samozrejme, tak jednoduché to nie je. Instagram je o kreativite a umení – a stať sa lepším v umení nie je niečo čo človek dosiahne len tak lusknutím prsta. Ale na Instagrame je hromada skvelých príkladov kreativity a štýlov ktoré vám môžu pomôcť objaviť váš plný Insta potenciál a rozšíriť tak svoj dosah. A to tým, že sa naučíte myslieť inak. Áno, myslieť inak.
Našťastie pre vás Facebook nedávno zozbieral kopu takýchto príkladov v ich Pub in Pub sériách. Ukazujú ako to robia niektorí z najlepších. Nájdete tu niektoré kľúčové lekcie, ktoré vás, dúfajme, prinútia pozerať sa na veci z iného uhla pohľadu a vybudovať si tak na Instagrame väčšiu sledovanosť.
Tu je 5 tipov ako na to:
1# Ukážte svoju osobnosť
Brock Davis, umelec a Vedúci režisér v space150 vraví, že vaša práca sa s ostatnými musí spájať na ľudskej úrovni. Z Davisových fotiek okamžite cítiť známosť, dôveru a zábavu, berúc obyčajné a každodenné veci ale v inom uhle pohľadu. Ideou je stratiť sa vo svojej imaginácii popri tvorení vašich obrázkov. Každý dokáže vytvoriť statické, formálne kúsky, ale čo môžete spraviť vy, je niečo odlišné, niečo čo bude vypadať tak, ako to iným pred vami ešte nenapadlo.
2# Zaujmite
Jessica Walsh zo Sagmeister & Walsh tvrdí, že výzvou instagramu je zaujať ľudí natoľko, aby sa zastavili pri vašom príspevku – a tento prístup je jasne viditeľný v jej príspevkoch.
Čo Walsh robí lepšie ako iní je to, že si zoberie jednoduchý nápad a dá mu nový vzhľad. Koľkokrát ste videli inšpiratívne citáty v tých, stále istých, obyčajných fontoch a formátoch? Walsh si to premyslela a prišla na to, ako dať najavo takéto myšlienky spôsobom, ktorý ich spraví viac viditeľné a živé. Zaujme vás to, pretože je to nová perspektíva a takýto štýl kreativity – premýšlať nad novými, zaujímavými spôsobmi ako prezentovať váš obsah – môže dotiahnuť posty do nového levelu.
3# Objavte vášeň
Jasen Peterson z Havas Worldwide tvrdí, že je dôležité ponoriť sa do svojej vášne, alebo do vášne ostatných, objaviť istý špecifický záujem.
Tento múdry muž sa nechal počuť: “Čímkoľvek váš osobný záujem je, na Instagrame sa vždy nájdu mikro-komunity s totožným záujmom, na tieto by ste sa mali zamerať.“
Petersonov obsah pramení z učenia sa, spoznávania záujmov jednotlivých komunít. Peterson zdôrazňuje aké dôležité je byť sám sebou, aké dôležité je dôkladne poznať vaše publikum, a najlepší spôsob ako na to, je byť jedným z nich, vidieť veci z ich perspektívy. Čo vás okamžite zaujme na produkte? Čo vás okamžite donúti zamyslieť sa a cítiť? Čo vyniká zo scény? Toto môže byť dobrý podnet na myšlienky o tom ako to dať najavo vo vizuálnej forme.
4# Tvorte strhujúci obsah, ktorý bude vyčnievať
Birdy Ben, zakladateľ a režisér ELMØ (El Motion Lab), zvolil trochu iný prístup. Sústredil sa na animácie a privádza obsah na Instagrame k životu.
Pravdepodobne každý nebude schopný vytvárať obsah takejto kvality, základ Birdyho prístupu je jasný – používanie jasných farieb a strhujúcich vizuálov, ktoré vás zaujmú a zastavíte sa pri nich. Kvalitné obrázky sú na Instagrame rozhodne dôležité. No aj keď je kvalita dôležitá, prečo neskúsiť aj niečo nové a odlišné, pokúste sa vyčnievať z radu, používajte farby a efekty, ktoré okamžite zaujmú. V prípade, že nebudete schopný vytvárať obsah na takej úrovni ako Birdy Ben, nezúfajte. Dnes je dostupných toľko nástrojov na editovanie, toľko rôznych možností, že je veľmi pravdepodobné, že aj vy dokážete vytvoriť niečo zaujímavé. Niečo čo vám pomôže vyčnievať z davu
5# Buďte inovatívny. Robte niečo čo ešte nikomu nenapadlo
Andrew Zolty, spoluvynálezca a šéfdizajnér v Breakfast, ukazuje ambicióznejší prístup, zdôrazňujúc snahu vytvoriť niečo, čo nikto predtým nespravil.
Zolty a jeho tím rozbiehali kampaň pre Forever 21, kde ľudia na Instagrame mohli použiť hashtag a ich obrázok bol pretvorený na látku.
Samozrejme, určite neviete postaviť stroj, ktorý vám pretvorí obrázky na 6400 vlákien látky, no chceme tu poukázať na ambicióznosť tohto projektu, na myslenie za hranice obyčajného nápadu. Kreatívne idey ako interaktívne hry na Instagrame, kde sú posty linknuté cez tagy – niečo takéto ľudí určite zaujme a zviditeľní vás. Možno sú aj iné spôsoby, ako sa spojiť s vašim publikom, možno až za hranicami Instagramu – v offline.
V Pub in Pub sériách nájdete nejaké dobré nápady a určite sa na ne oplatí pozrieť, aspoň pre nejakú tú inšpiráciu. A skvelé je, že každý tvorca tu má svoju vlastnú galériu – stačí kliknúť na ich meno a budete presmerovaný priamo na ich osobný profil.
Hlavnou ideou, o ktorej tu umelci diskutujú, je aby ste v sebe objavili vašu kreatívnu stránku, aby ste sa naučili myslieť inak. A tvoriť unikátny obsah, ktorý bude vyčnievať a pútať pozornosť. A ak si dokážete udržať pozornosť vášho publika, je oveľa pravdepodobnejšie, že sa vyhnete obmedzeniam nového algoritmu.