Poznáte ten pocit, keď šoférujete a namiesto priamej cesty vidíte reklamu sem, reklamu tam? Keď prídete domov a z vašej schránky sa vysype 39 letáčikov s aktuálnymi ponukami? Keď si doma v pohodlí svojho príjemného pyžama pozeráte videá alebo filmy a zrazu na Vás vyskočí tá pani čo schudla 180 kg za tri týždne. Milí moji, to je reklama. V dnešnom svete keď na nás z každej strany „skáču“ tieto posolstvá firiem, stávame sa slepými. Podvedome prestávame vnímať všetky tie rovnaké vizuály. Ak chcete zaujať a odlíšiť sa, presne toto je dôvod robiť veci inak.
Čo je to advertisement (reklama)
Povedzme si, čo je to vlastne reklama? Môžeme hovoriť o presných definíciách, ktorých si dokážeme na internete nájsť viac než by sme zvládli prečítať. Ale ako ju naozaj chápať? Je to priestor. Akýkoľvek si viete predstaviť. Do tohto priestoru investujú firmy veľké peniaze a to len preto, aby NÁM povedali, to čo ONI chcú. Zaplatia za to, aby nám povedali o svojim produkte, aby nám ukázali aký je ich produkt skvelý, a že je lepší ako ten konkurenčný.
Dnes, keď je všetkého všade veľa a trh je presýtený, môžeme povedať, že najvýznamnejší priestor, ktorý si firmy chcú získať, sme práve my. Náš čas. Získať pozornosť je to najdôležitejšie, čo dnes ľudia môžu darovať.
Čo je to to Branded content
Môžeme hovoriť o presnom opaku reklamy. Na rozdiel od klasickej reklamy nám práve content dáva na výber. MY sami si vyberáme čo chceme, čomu venujeme svoj čas a svoju pozornosť. Content spočíva v zaujímavom a netradičnom obsahu, ktorí ľudí priťahuje ako magnet. MY sami si ho vyhľadávame, pretože to chceme. Nie preto, že nám to niekto núti. Ide o obsah, ktorý je natoľko zaujímavý, že ľudia sú ochotní obetovať svoj čas. Okrem toho sú ochotní to posielať a zdieľať so svojimi rodinami, priateľmi, známymi.
Najzdieľanejšia branded content reklama
Teória, fajn. Ale aká je prax?
Jednou z najviac zdieľaných branded content reklám, ktorá sa vyznačila svojou netradičnosťou vytvoril Android-Friends Furever v roku 2015. Znázorňuje netradičné priateľstvá v zvieracej ríši, ktoré by sme za iných okolností pravdepodobne nikdy nevideli. Tvorcovia zamerali na to, aby bolo z videa cítiť šťastie, lásku a humor, ktorý vyplýva z vtipných situácií medzi zvieratkami. Po pozretí videa, sa ľudia usmievajú, majú pocit šťastia a preto sa chcú s touto reklamou podeliť.
Zaujímavosťou je práve to, že v reklame sa po celý čas vôbec nespomína produkt, ktorý by značka chcela propagovať.
Preto, ak je vaším cieľom odlíšenie sa od konkurencie, či zviditeľnenie sa, je vždy dobré ak vytvoríte a budete šíriť niečo, čo ľudia chcú a čo ich zaujíma. Prinesie to výsledky.
-Dominika