Či už máte súkromný účet, ktorý by ste chceli rozbehnúť, alebo sa staráte o správu vášho firemného IG účtu, zrejme ste sa už niekedy sami seba spýtali, ako často je vhodné pridávať príspevky na Instagram tak, aby to malo zmysel, boli ľuďmi lajkované a mali slušný dosah.
Portál Later zanalyzoval 81 miliónov príspevkov a našiel odpoveď na otázku, nad ktorou si lámali hlavu mnohí social media manažéri či influenceri.
Ako často treba postovať a čo vám to dá?
Analýza pozostávala zo skúmania 81 miliónov príspevkov vo feede, pričom vylúčené boli formáty ako reels a IGTV. Z výsledkov vyplynulo, že čím častejšie do týždňa budete postovať na váš IG účet, tým vyšší bude aj celkový dosah (reach) vašich príspevkov.
Tak, ako sa zvýši váš dosah, zvýši sa aj miera vášho engagement rate (ER) – teda navýši sa počet lajkov, komentárov či uložení vašich postov.
Všetko však závisí od toho, koľko máte na účte followerov – odberateľov.
- IG účty s menším počtom followerov (do tisíc) – menšie účty by mali pridávať príspevky do feedu až 14-krát týždenne. Tak získajú najvyšší možný dosah aj najviac interakcií.
- IG účty so stredným počtom followerov (od tisíc do 250-tisíc) – pridávanie príspevkov 14 až 20-krát do týždňa maximalizuje váš dosah. Maximálny počet interakcií však na takomto účte získate, ak budete postovať len raz do týždňa.
- IG účty s 250-tisíc followermi a viac – ideálna frekvencia pridávania príspevkov na veľkých účtoch je podľa analýzy len raz do týždňa. Tak získa účet najvyšší dosah aj najviac interakcií.
Čo je to engagement rate a prečo je dôležitý
Engagement rate (ER) je podiel unikátnych užívateľov, ktorí lajkovali, komentovali, zdieľali alebo klikli na príspevok u daného influencera/autora. Vyjadruje sa v percentách. Ide o pomer počtu followerov daného influencera/autora k akciám, ktoré s jeho príspevkami vykonali. Medzi tieto akcie sa počíta lajk, komentár, uloženie postu, kliknutie na odkaz, klik na profil značky.
Engagement rate by si pred každou novou spoluprácou s influencerom mala overiť každá značka. Takisto by si svoj ER mal strážiť a sledovať aj samotný influencer. Čím je totiž ER vyšší, tým je jeho účet pre možných klientov zaujímavejší. Vysoký ER u daného influencera totiž znamená aktívnejšie publikum, ktoré by ste možno chceli osloviť aj s vašou kampaňou/reklamou.
Na zistenie aktuálneho engagement rate existujú online nástroje, ako je napríklad aj Socialblade. No viete si ho pomerne jednoducho vypočítať aj sami.
Ako si vypočítate engagement rate
V prvom rade si musíte zistiť, aký je ER jedného postu pridaného do feedu. Na toto počítanie môžete využiť posledných 10 alebo 20 postov vo feede. Vzorec vyzerá nasledovne:
ER postu = Celkový počet interakcií na danom poste / počet followerov x 100.
S týmto vzorcom si vypočítajte ER napríklad posledných 10 postov.
Teraz už potrebujete zistiť priemerný ER postov daného účtu. To zvládnete ľahko:
Priemerný ER postov = ER všetkých spočítaných postov / počet postov
Teda napr.: Post 1 (6,0 %) + Post 2 (4,5 %) + Post 3 (3 %) + Post 4 (7 %) / 4 = ER 5,125 %
Najviac kontaktov na slovenských influencerov máme my
Overiť si engagement rate u influencera, ktorý vás zaujal, by malo byť prvým krokom predtým, ako ho oslovíte na možnú spoluprácu. ER influencerov sledujeme v Content agency pravidelne aj my.
Práve naša agentúra má najviac priamych kontaktov na slovenských influencerov. Vďaka tomu sme mohli v roku 2021 pre značky Bella, EmpikFoto, Factcool, Lelosi či Yves Rocher odporučiť vhodné persóny a vytvoriť kampane na mieru. Sami aj obsah na IG vytvárame a publikujeme. To nás baví. Presvedčte sa aj vy.