Ako na kľúčové slová na Pintereste

Ako na kľúčové slová na Pintereste

Na Pintereste sa bez kľúčových slov nezaobídete. Kľúčové slová zohrávajú obrovskú úlohu pri budovaní kvalitnej marketingovej stratégie na Pintereste. Kľúčové slová majú obrovský vplyv aj na organizáciu a zoradenie obsahu, a tým aj na jeho dostupnosť pre relevantných užívateľov.

V staršom článku sme písali o tom, Prečo mladí odchádzajú z Facebooku a Instagramu na TikTok, nezabúdajme však na to, že aj Pinterest je sociálna sieť. Vo veku 18 – 24 rokov je aktívnych užívateľov Pinterestu na Slovensku už viac ako 251 tisíc.

Prečo sa držať na Pintereste kľúčových slov?

Stručne povedané, kľúčové slová sú efektívnym spôsobom usporiadania obsahu. Pomáhajú Pinterestu pochopiť, o čom sú vaše príspevky a priradiť ich k používateľom, ktorí sa zaujímajú o podobný typ obsahu. 

Analýzu kľúčových slov pre optimalizáciu vášho obsahu dokážete za menej ako 30 sekúnd pomocou vyhľadávania priamo na Pintereste. Keď do vyhľadávacieho panela zadáte kľúčové slovo, Pinterest automaticky navrhne súvisiace vyhľadávacie frázy, ktoré môžete použiť.

Kde používať kľúčové slová?

  • na Pinterest profile, kľúčové slová by ste mali používať aj v názvoch, či popisoch násteniek
  • v statickom pine (v názve, popise, aj alternatívnom texte)
  • v nápadovom pine podobne, ako v tom statickom, nezabudnite však ani na “tagy”

Ako na to, nám radí aj samotný Pinterest.

Váš obsah by však nemal byť presýtený kľúčovými slovami, ktoré priamo s príspevkom nesúvisia. Všetky texty píšte zrozumiteľne a prirodzene, pre užívateľov Pinterestu.

Pri budovaní úspešného profilu nesmiete zabúdať ani na dôležitosť vizuálu. Kvalitný a atraktívny vizuálny obsah je rovnako dôležitý ako správne použité kľúčové slová. Zamerajte sa na vytváranie esteticky príťažlivých pinov, ktoré oslovia vašu cieľovú skupinu.

Navyše, je dôležité sledovať a analyzovať svojich konkurentov na Pintereste. Skúmajte ich stratégie, kľúčové slová a vytvárajte si predstavu o tom, čo funguje vo vašej oblasti. Získanie informácií o tom, ako konkurencia využíva kľúčové slová, vám môže poskytnúť nápady a inšpiráciu pre vašu vlastnú marketingovú stratégiu na Pintereste.

Linda Gallová

Linda je študentkou divadelného manažmentu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, kam ju priviedla jej láska k umeniu. U nás v Contedy je na stáži ako Social & Influencer Marketing Manager. Okrem iného je PR manažérka a produkčná pre dve občianske združenia súčasnej hudby. Vo voľnom čase ju môžete nájsť s kvalitnou literatúrou, alebo pri dobrom jedle.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...