Ako nájsť vzorec na tvorbu kvalitného obsahu?

Tvorte obsah, ktorí ľudí baví najviac

Každý človek, ktorý sa venuje písaniu by to mal robiť pretože ho to baví, pretože to miluje. Výsledkom radosti z tejto činnosti by mal byť, ako inak KVALITNÝ obsah. Na jednom z pravidelným blogger mEATingov mala Jana Malaga, zakladateľka Asociácie blogerov rozhovor so šéfredaktorkou feminity.sk, Monikou Sládkovou, ktorú si pozvala, aby spolu hovorili o obsahu – textovom, obrazovom. Spoločne našli vzorec na tvorbu kvalitného obsahu, ktorý priláka čitateľov opakovane na blog.

Ako si získať nových fanúšikov blogu a udržať priazeň čitateľov? Jednoducho, tvorte kvalitný obsah, ktorý ľudí baví. Ten je dôvodom toho, prečo práve vaše články ľudia čítajú. Mnohí z vás sa už určite stretli s tým, že písali o niečom, čoho je na internete neúrekom. Ako sa odlíšiť? Tu sú rady od Moniky:

1# Vložte do obsahu svoje ja a aj lásku

Či už sa venujete písaniu dlhšie  alebo ste úplný začiatočník, rozdiel by nemal byť žiaden. Prečo ? Každý človek, ktorý sa venuje písaniu by to mal robiť pretože ho to baví, pretože to miluje. Výsledkom radosti z tejto činnosti by mal byť, ako inak žiadaný obsah.

Kvalitný obsah, ten je dôvodom toho, prečo práve vaše články ľudia čítajú. Mnohí z vás sa už určite stretli s tým, že písali o niečom, čoho je na internete neúrekom, už len teraz, aký by ste si do vyhľadávača dali obsah, našlo by vám milión výsledkov. Platí tu však pravidlo, že ak dvaja ľudia robia to isté, nie je to, to isté. Každý z nás do svojej práce vkladá kus seba, svoj pohľad, svoje myšlienky a mnohokrát je práve toto dôvodom, prečo sa k vám ľudia vracajú.

“Treba z toho cítiť lásku k práci” Monika Sládková

 

2# Píšte čo najkonkrétnejšie

Áno, kvalitný obsah je potrebné vytvárať čo najviac konkrétne. Nikto nechce otvoriť článok a zistiť, že to prečo ho otvoril, tam v skutočnosti vôbec nie je, alebo je to veľmi stručne popísané. Predstavte si, že si kúpite nábytok v jednom nemenovanom švédskom obchodnom reťazci. Bežne, ak otvoríte krabicu, nájdete dnu zrejme nejaké drevo, prípadne plast, z ktorého si máte sami poskladať kus nábytku, ktorý dá šmrnc vašej miestnosti. ALE v tom balíčku sa predsa nachádza ešte jedna dôležitá vec, a tou je manuál. Každý z nás očakáva, že v tomto kúsku zázračného papierika nájde postupne a zrozumiteľné kroky, ako presne tento nábytok postaviť. Teraz si predstavte, že ten manuál otvoríte a vo vnútri, nenájdete to čo ste čakali, to čo potrebujete. Ako by ste postavili skriňu? Presne tak je to aj s vaším obsahom. Tvorte ho tak, aby človek vždy našiel čo hľadá a ideálne, aby to vždy bolo preňho čo najkonkrétnejšie. V ideálnom prípade, aby mu to pomohlo a uľahčilo život.

https://open.spotify.com/episode/1D5OMRjB31oS6uTvXsjgt4?si=03LBKsrISA2i5oCxln9Fbg

3# Pri tvorbe obsahu buďte autentický

Zaujímavé slovíčko, ale veľa ľudí nemá poňatia o jeho význame. Ale čo to vlastne je ? Jednoducho povedané, je to originalita. Ako to však teraz myslím. V dobe kedy bolo už všetko vymyslené, povedané a ukázané, sa ťažko hľadá niečo nové, originálne. Položte si jednoduchú otázku “Prečo by si teda mal niekto vyhľadávať váš obsah?” Skúste sa zamyslieť. Už ste na to prišli? Poradím Vám, v tomto prípade vám stačí vaše vlastné a tvorivé JA. Pri tvorbe obsahu, je dôležitý text v spolupráci s fotografiou. Ľudia pociťujú potrebu pekného vizuálneho obsahu v kombinácií s niečím čo ich baví a zaujíma. Preto platí, nekopírujte text a nesťahujte fotky. Dajte do toho svoju vlastnú originalitu a ľudia vám to vrátia. Vy ste predsa dôvod, prečo to čítajú.

4# Ku kvalitnému obsahu cez vzdelávanie sa

Áno, je skvelé, že to čo robíte vás baví, že to máte radi a robíte to originálne. Ale robíte to dobre? Pozrime sa na to trochu aj z “technickej” stránky.  Základom vytvárania kvalitného obsahu je, skvelá znalosť problematiky. Nikto predsa nechce čítať niečo, čo ste si vymysleli, niečo čo nemáte podložené alebo overené a preto je dobré vychádzať vždy z niečoho, mať sa o čo oprieť a môcť sa k tomu vrátiť. Neviete čo tým myslím? Dobre, predstavte si, že idete piecť koláč. Okej, na tom by nebolo nič zlé, ale piekli ste už niekedy? Asi by nastal problém, ak by ste ľuďom odporúčali, aby si do tvarohového koláča dali niečo čo tam nepatrí. Ak ste však pekár začiatočník, ale ste natoľko zodpovedný, že chcete produkovať veci, za ktoré sa môžete kedykoľvek postaviť, viete čo treba spraviť. Treba sa vzdelávať. Ak pekár začiatočník chytí do rúk knihu starej matere, má sa o čo oprieť, vie z čoho vychádzať a nie je problém ak si časom dochutí svoje kúsky podľa seba. Ale najskôr, musí poznať recept a priučiť sa tovaroznalectu.

5# Zadefinujte si vlastné persóny (cieľovú skupinu)

Každý, kto sa rozhodne tvoriť, si musí uvedomiť, že je dôležité, aby si vybral cieľovú skupinu. Tomu kto vraví, že sa orientuje na všetkých a snaží sa “zasiahnuť” každého, sa môže ľahko stať, že nakoniec nezasiahne nikoho. Pri vytváraní obsahu majú ľudia tendenciu inšpirovať sa konkurenciou. Čo sa nie vždy vyplaca. To čo funguje im, zrejme nebude fungovať vám. Prečo? Možno práve kvôli cieľovke.

BONUSOVÝ tip: prečo sú dôležité štatistiky?

Či už vytvárate obsah textový, vizuálny alebo akýkoľvek iný, je nesmierne dôležité zisťovať, či to má úspech a či to ľudí baví. Takže postupne. Takzvaná kontrola štatistík, je niečo čo by mal vykonávať každý. Je potrebné, aby ste sledovali či to čo vy vytvárate, vôbec má kto prijímať. Takže odteraz by  pre vás mala byť sledovanosť/ čítanosť vášho obsahu dôležitá. Taktiež by ste z týchto múdrych štatistík mali vedieť vyčítať minimálne to, či to vašich fanúšikov baví a zaujíma. Ako? Jednoducho. Sledujte priemernú dobu strávenú na stránke, je to skvelý ukazovateľ a hlavne “nie je klik, ako klik”.

„Tvorte obsah, ktorí ľudí baví najviac.“ Jana Malaga

 

-Dominika

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...