Ako písať pútavé články na blog?

Založenie si blogu v dnešnej dobe nie je žiadny problém. Začať blogovať môže naozaj každý, no rozvíjať svoj blog tak, aby bol úspešný, si vyžaduje tú správnu kombináciu estetického cítenia, kreatívnych nápadov a kvalitne spracovaného textu. Prečítajte si 5 copywriterských tipov, vďaka ktorým si čitatelia vaše písanie obľúbia.

1# Spoznajte svoje publikum

Predtým než sa rozhodnete čokoľvek napísať je veľmi dôležité porozumieť svojmu publiku – vašim čitateľom. O čo sa momentálne zaujímajú? Čo ich osloví a upúta? Čo u vás na blogu hľadajú? Je podstatné zvážiť všetko, čo o vašich čitateľoch viete zistiť a prispôsobiť tomu tému vášho blogového príspevku. Tento krok je tým, čo vás oddeľuje od blogovania o všeobecných témach a témach, ktoré vaše publikum naozaj chce a potrebuje.

2# Vymedzte sa, špecializujte sa

Existuje veľa blogov, ktoré sa venujú zaujímavým témam ako hudba, filmy, knihy, jedlo, móda či cestovanie, no do žiadnej z tém nepreniknú poriadne. Nerobte tú istú chybu a vyberte si jednu oblasť, ktorej sa budete venovať na 100 % a dáte do nej celé svoje ja. Vzdelávajte sa, zisťujte, bádajte a staňte sa odborníkom v danom obore. Preniknite do hĺbky danej oblasti a snažte sa svojim čitateľom poskytnúť nový a neobvyklý pohľad na vec. Čitatelia si vás obľúbia, pretože iné znamená zaujímavé.

3# Titulky, titulky, titulky

Všetci copywriteri vedia, že ak je titulok slabý, reklama nikoho nezaujme a zostane nepovšimnutá. To isté platí o článkoch na blogu. Pri použití nejasného, obšírneho a hlbokého titulku aj ten najlepší článok na svete s úžasným obsahom zostane neprečítaný. Aj úspešní blogeri s veľkým množstvom sledovateľov musia denno-denne presvedčiť svojich čitateľov, aby venovali svoju pozornosť znovu a znovu práve ich blogu. A dobrý titulok tomu výrazne napomáha. Je samozrejmé, že dobrý titulok nepomôže urobiť zo zlého článku majstrovské dielo, ale výrazne podporí záujem o jeho prečítanie ako aj o jeho zdieľanie.

4# Text si po sebe vždy prečítajte, upravte a skontrolujte chyby

Proces editovania je veľmi dôležitou súčasťou blogovania a netreba ho podceňovať. Najideálnejšie je dať svoj článok ešte pred jeho uverejnením skontrolovať niekomu inému, pretože vy môžete svoje vlastné chyby ľahko prehliadnuť. Hovorí sa tomu autorská slepota. Dôležité je, aby bol text zrozumiteľný nie len pre vás, ale aj pre vašich čitateľov. Okrem toho, aby mal článok hlavu a pätu, je dôležité, aby ste nerobili gramatické chyby. Tie vám vaši čitatelia tak ľahko neprepáčia.

5# Call-to-action na záver

Na konci každého blogového príspevku by malo mať miesto tzv. call-to-action. Ide o vyzvanie čitateľov k určitej reakcii na váš článok ako napríklad zdieľanie článku, prihlásenie sa na event, prečítanie súvisiaceho článku či zanechanie komentára. Call-to-action môžete využiť aj na rýchle prepojenie čitateľov s vašimi sociálnymi médiami. Ak všetko, čo musia urobiť, je kliknúť na jedno tlačidlo, je oveľa pravdepodobnejšie, že vás na sociálnych médiách začnú sledovať.

 

– Lucia

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...