Ako sa v roku 2023 stať influencerom?

Ako sa stať influencerom

V našej agentúre sa neustále vzdelávame, vyhľadávame nové trendy a mapujeme slovenský trh. A preto nás otázka, ako sa stať influencerom v roku 2023, nenechala nepripravených.

Ako sa stať influencerom je aj na Slovensku často googlený pojem. Je to naozaj tak?

Viete koľkokrát do mesiaca niekto na Slovensku googli „ako sa stať influencerom“? 110-krát!

Je to málo či veľa? 

Pre porovnanie: Iný užitočný pojem – „ako vymeniť koleso“, sa u nás vyhľadáva v priemere iba 20-krát mesačne.

Najviac vyhľadávané pojmy v roku 2022 s otázkou „Ako“ sú:

1. Ako voliť?

2. Ako získať covid pass?

3. Ako znížiť teplotu?

4. Ako naladiť Markíza Krimi?

5. Ako získať potvrdenie o prekonaní covid?

6. Ako zarobiť peniaze?

7. Ako sušiť huby?

8. Ako dlho trvá omikron?

9. Ako upiecť gaštany?

10. Ako sa pripraviť na vojnu?* 

*v priemere 320-krát/mesiac podľa toolu Neilpatel

Tipy pre budúcich influencerov ako začať s tvorbou obsahu

Dá sa dnes len tak „stať influencerom“? Nič nie je len tak. Ale dá sa. Jeden z príkladov a modelov si môžete vypočuť aj v tomto podcaste, kde Jana Malaga, špecialistka na Influencer marketing, navádza, akým obsahom dokáže influencer preraziť a zaujať:

Poďme si povedať viac k formátom, ktoré by mal influencer v roku 2023 pre svojich sledovateľov tvoriť a publikovať. 

Aký obsah by mal v roku 2023 tvoriť začínajúci influencer

Začíname realisticky. Poslúžiť nám môžu mesiace v roku. Pre každý z nich si vyberme 1 tému. Ku každej téme si vytvorme 1 blogový článok a k nemu aj vlastný foto obsah a video obsah (idealne REELS). To je minimálny rozsah, ktorý by sme si mali kontinuálne zachovať. 

Ak máme na začiatku tvorby obsahu chuť a energiu aj na iné formáty, pustime sa aj do nahrávania vlastných podcastov. Nemusí ísť od hodinové monológy či dialógy, skúsme max. 20-minútové epizódy. 


Ak by ste sa do sveta podcastov chceli ponoriť hlbšie, výborne poslúži tento e-book: 20 krokov k vytvoreniu úspešného podcastu


Čo je to REELS?

REELS sú krátke videá, ktoré spolu vytvárajú jeden celok. Tento formát bol primárne používaný na sociálnej sieti TikTok, no pre jeho popularitu sa začal používať aj na Instagrame. 

Výhodou REELS je kreativita, ktorú autorovi ponúka. Najčastejšie sú REELS doplnené chytľavou hudbou. Pozor! Ak chcete REELS aj boostovať (nastaviť ako reklamný post), mali by ste vložiť vlastný zvuk/hudbu. Nie tú, ktorú vám ponúka Instagram/TikTok. 

Tento obsah si starostlivo ukladajte do PC, alebo na Google DISK. 

Na čo by mal v roku 2023 myslieť influencer, keď publikuje obsah 

Každá platforma, vďaka ktorej sa tvorca obsahu môže stať influencerom, má niekoľko typov formátov. Čo majú spoločné? Na každej sociálnej sieti je žiadúce publikovať:

  1. Video,
  2. text,
  3. hashtagy,
  4. foto.

Milión rád pre začínajúcich tvorcov obsahu a budúcich influencerov od Jany Malaga

„Keďže sa influencer marketingu venujem dlhšie, ako je tento pojem na Slovensku používaný, v hlave mám rokmi praxe milión rád 🙂 Pre limitovaný priestor sa rada podelím s touto top desiatkou.“ – Jana Malaga

  1. Tvorba obsahu je len polovica práce. Druhá časť je publikovanie a šírenie obsahu.
  2. Vytvorte si v Exceli jednoduchý redakčný kalendár
  3. Publikujte 3 mesiace, následne si pomocou analytických nástrojov a štatistík vyznačte obsah, na ktorý sledovatelia najlepšie interagovali. 
  4. Snažte sa pri tvorbe obsahu dodržiavať to, aby bol obsah UPI:  Užitočný, Pútavý, Inšpiratívny.
  5. Počúvajte veľa podcastov o tom, ako tvoriť a šíriť obsah, vnukne vám to nekonečno nápadov. Btw. tento podcast je vydarený: Content je Oheň. Ale kde nájsť drevo?
  6. Prejdite si kompletné menu sociálnych sietí. Vďaka tomu objavíte zaujímavé funkcionality. 
  7. Pre editovanie a strih existuje mnoho toolov, odporúčam pogoogliť nejaké články v anglickom jazyku, napríklad How to edit video in mobile, How to create content for instagram, how to create instagram REELS… Tých How môže byť mnoho.
  8. Podstatné je mať dar aj na písanie postov, respektíve mať chuť naučiť sa to. 
  9. Musíte sa donútiť k tomu, aby ste si tie veci, ktoré neviete, doštudovali, prípadne vyhľadajte externú pomoc. 
  10. Nebuďte lakomý na srdiečka a komentáre aj na iných profiloch ako vlastných. 

Viete, dnes už môže byť influencerom ktokoľvek. Môže to byť účtovník, ktorý radí vo svojom voľnom čase na čo si dať pozor a na čo nezabúdať. Tiež kvetinárka, kozmetička, logopédka, ktorá zdieľa svoje know-how. 

Čo si musí každý uvedomiť, je, že každý dobrý influencer musí odhaliť svoju tvár a súkromie, podeliť sa o rady a know-how. Obsah by mal byť užitočný, príjemný a inšpiratívny. Ak váhate, či ísť do toho a máte pocit, že to musíte mať premyslené a naplánované, opak je pravdou. Rada na záver. Neuvažuj, neplánuj. Ale už konečne začni.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...