Sociálne siete ako Facebook a Instagram sú 100-percentným účastníkom content marketingu. Ale čo Pinterest? Dá sa táto sociálna sieť, ktorú zbožňujú všetky ženy na svete využiť v rámci obsahového marketingu? Ako?
Pinterest je jednou z najrýchlejšie rastúcich sociálnych médií na svete. Existuje už viac ako 7 rokov a obsahuje tisícky virtuálny násteniek, ktoré pritiahli pozornosť cez 85 miliónov registrovaných užívateľov.
Predtým ako si povieme, ako využiť Pinterest pri content marketingu, dôležité je vedieť publikom tohto sociálneho média. A potom pochopíte, prečo má toto sociálne médium zaujalo.
Rôzne zdroje hovoria o tom, čo ste podľa mňa vôbec netušili:
- ženy tvoria 63 – 84 percent užívateľov,
- podľa Mashable.com má 28 % užívateľov Pineterestu ročný príjem v domácnosti cez 100.000 dolárov,
- 50 % percent užívateľov Pinterestu má deti,
- až 1,36 milióna ľudí používa Pinterest každý deň,
- Na Pintereste strávia užívatelia pri každej návšteve v priemere 15,8 minút. Je to o 3 minúty viac ako na Facebooku a takmer o 12 minút viac ako na Twitteri.
Ako využiť Pinterest pri obsahovom marketingu?
Nemyslite si, že Pinterest je len miestom, kde sa dajú propagovať výhradne recepty či DIY návody. Ak zadáte v Pintereste slovo product, marketing, či dokonca content marketing, tak budete prekvapení množstvom seriózneho obsahu. Veľké značky ako IKEA, PAMPERS, či AUDI tu majú pintnutý svoj obsah a vytvorených množstvo násteniek. A vy?
Nápadov ako využiť pinterest v prospech obsahového marketingu je mnoho. Nižšie je niekoľko návrhov. Aký obsah môžete šíriť na Pintereste?
- Pre tých, ktorí potrebujú vidieť ako to funguje
Vytvorte série fotonávodov, alebo sériu jednoduchých fotiek o tom, ako sa používa váš produkt či služba Vaši potenciálni zákazníci vás objavia a na jeden klik sa dostanú na váš web či danú podstránku. Ak predávate ozdoby na torty, môžete pintnúť obrázky koláčov vyrobených pomocou vášho produktu.
- Fotky, ktoré predstavia váš produkt
Ak predávate vykurovaciu a chladiacu techniku, môžete uverejňovať obrázky nenápadne umiestnených klimatizačných jednotiek v domácnostiach zákazníkov alebo jednoducho obrázky produktov, ktoré prinášate.
- Referencie našich zákazníkov
Zhromažďujte odporúčania od vašich zákazníkov. Je to zaujímavý spôsob uverejňovania obsahu. Ak spravujete cestovnú agentúru, môžete uverejňovať obrázky klientov, ktorí sa tešia najnovšiemu tripu vďaka vám. Musíte mať však povolenie uverejňovať takéto fotky! Nie je nič lepšie ako referenčný marketing, vďaka ktorému získate nejedného nového zákazníka. Je to vždy dôveryhodnejší obsah, ako keby ste o sebe písali na webe, akí ste spoľahlivý, výhodný a úžasný.
- Znalostný marketing – tipy a odborné informácie
Ak sa chcete profilovať do podoby odborníka vo svojom odbore, zdieľajte svoje vedomosti s ostatými aj na Pintereste. Určite to už robíte na Faceboku či LinkedIne, ale na toto sociálne médium ste určite zabudli. Je to nazývané ako znalostný marketing. Táto stratégia pomáha vytvoriť si vzťah s čitateľom, ktorí váš produkt či službu potrebuje a stane sa vašim zákazníkom. Keďže Pinterest je o vizuálnom vnímaní, pretavte svoje tipy a odborné informácie do sérií fotiek a obrázkov.
- Infografiky
Zdieľajte infografiky. Na pinterste je ich neúrekom. Ste manažérom v poisťovni? Použite infografiku o poistnom produkte, ktorí hovorí o poistení auta. Ste manažérom jazykovej školy? Použite infografiku, aby ste ilustrovali počet študentov, ktorí absolvovali vaše kurzy a našli si uplatnenie na trhu práce. Možnosti sú neobmedzené. Stačí vám fantázia a ak ju nemáte, tak napíšte do Content agency. Pomôžeme.
- O nás cez Pinterest
Ak uvažujete o tom, ako sa čo najlepšie predstaviť a nechcete, aby ste mali pár viet o sebe na stránke v rámci podstránky o nás, ktoré sú bezduché a prázdne, využite na to Pinterest.
- Tutorial videá
Video obsah sa dostal aj sem. Ak máte video návody na YouTube, dajte ich aj sem. Ak ich ešte len plánujete, tak aspoň viete, že sa dajú uverejniť aj tu.
- Zákulisie
Pintnite sem aj fotky o tom, ako vzniká váš produkt či služba. Každá značka má čo odkryť a ukázať, že ste skutoční. Tak sa vaši zákazníci s vami viac stotožnia a budú k vám bližšie.
Pinterest nemusí byť vhodným sociálnym médiom pre každú jednu značku. Podľa mňa však určite áno, pre všetky značky, ktoré sú cielené na ženy. Vyššie sú čísla, ktoré hovoria za. Ak ste si po prečítaní tohto blogu povedali, že by sa to dalo a začali vám víriť v hlave nápady, tak ste na dobrej ceste. Som rada, že som vás nakopla. Skúste to a budete prekvapení výsledkami.
-Jana