Poznáte pojem „content marketing“? Väčšina z vás sa už pravdepodobne stretla s jeho slovenským prekladom obsahový marketing, ktorý je dnes počuť z každej strany. Ale čo to je? A načo to je? Potrebujete ho aj vy?
Obsahový marketing je ako kniha
Najvýstižnejšiu definíciu content marketingu ponúka Content Marketing Institute, ktorý tvrdí, že:
„Content marketing je marketingová technika, pri ktorej sa vytvára a zdieľa hodnotný, relevantný a konzistentný obsah za účelom zaujať a získať si jasne určené publikum – to všetko s cieľom dosiahnuť takú reakciu zákazníka, ktorá vám prinesie zisk.“
Kľúčový je hodnotný obsah, ktorý by sa mal odlišovať, mať pridanú hodnotu a ponúkať čokoľvek navyše v porovnaní s konkurenciou. Tiež by mal byť ľuďom nápomocný, aby sa k nemu radi vracali a vyhľadávali ho. Vďaka tomu má váš zákazník z takto vytvoreného kvalitného obsahu osoh a vy mu dávate sľúbenú pridanú hodnotu.
„Ak vyriešite zákazníkov problém,
získate si jeho priazeň a bude sa k vám rád neustále vracať.“Jana Malaga
Obsahový marketing prirovnávame ku knihe. Jednu takú knihu o obsahovom marketingu od A po zet aj chystáme, zatiaľ je tento koncept v podobe talkov a bude vonku budúci rok, ale nie o tom teraz chceme písať 🙂
Žiadaný obsahový marketing musí mať príbeh. Pútavý, autentický a žiadaný. Aby sa vaša značka stala bestsellerom, vstupujú do tohto procesu mnohé premenné, ktoré vedia pozitívne a aj negatívne záujem o vaše produkty a služby ovplyvniť.
„Niekedy je obsahový marketing mylne zamieňaný s PR.
V skutočnosti je PR súčasťou obsahového marketingu
a je jeho dôležitým elementom. Tak ako aj sociálne médiá a siete,
influencer marketing či performance marketing“Jana Malaga
PREČÍTAJTE SI TIEŽ: 6 najdôležitejších elementov pri tvorbe content marketingu
Základný princíp obsahového marketingu
Hodnotný obsah má rôzne podoby
Je jedno, či je to celá marketingová stratégia firmy, alebo konkrétna marketingová kampaň v danom období. Šírte pridanú hodnotu všade, kam sa pohnete, ukazujte ju verejnosti neustále, chváľte sa vaším benefitom na rozličných kanáloch a v rozličných podobách. Nebojte sa podeliť o svoje know-how. Uvidíte, že sa to vyplatí.
Okrem vlastného blogu môžete svoje posolstvá šíriť aj cez iné interné či externé nástroje. Napríklad:
- sociálne siete,
- infografiky,
- videá,
- podcasty,
- e-booky,
- appky,
- prezentácie, atď.
No ešte predtým, než sa bezhlavo pustíte do práce, prečítajte si návod Ako dostať svoj obsah medzi ľudí?. A ak si s ním stále neviete rady, kontaktujte nás a my vám radi poradíme. Mesačne poskytujeme konzultácie až 2 novým klientom zadarmo.