Dlhodobé vs. jednorázové spolupráce s influencermi

Oplatia sa pre vašu firmu skôr jednorazové alebo dlhodobé spolupráce s influencermi? Možno si hovoríte, že do tých krátkodobých predsa dáte menej peňazí, tak sa musia finančne vyplatiť viac. Prečo to tak ale vo väčšine prípadoch nie je si teraz povieme.

Dlhodobé spolupráce sú uveriteľnejšie

Už sa vám určite stalo, že ste u nejakého influencera videli jeden deň reklamu na konkrétny produkt a o pár dní na to na produkt v rovnakej kategórii ale od inej značky. Pôsobila na vás táto reklama dôveryhodne? Alebo ste skôr zabudli na obe značky a nebrali ste odporúčania tak vážne? Tento scenár je pomerne častý. V zhluku viacerých značiek je skrátka ťažké zostať v obraze a také odporúčanie stopercentne brať vážne. Diváci postupom času strácajú záujem o content produkovaný takým influencerom, ktorý presahuje určitú hranicu a neudržuje balans medzi sponzorovanými príspevkami a príspevkami organickými, tj. príspevkami, ktoré vznikli čisto z hlavy influencera.

Na druhej strane, pokiaľ influencer bude odporúčať a používať dlhšiu dobu jednu značku, sledovatelia si ho s týmto produktom spoja a influencer sa tak stane do istej miery tvárou danej značky.

Značky sami potom v takýchto prípadoch oslovujú influencerov s ponukou ambasádorstva. Stať sa ambasádorom pre konkrétnu značku znamená sa viditeľne so značkou spájať, prezentovať pozitíva značky, odovzdávať hodnoty a šíriť povedomie o značke. Pokiaľ sa toto spojenie s influencerom a značkou podarí, je možnédosiahnuť naozaj skvelé výsledky. Nám sa také prepojenie podarilo so značkou FACTCOOL a influencerkou Tatianou Židekovou. Viac si o kampani môžete prečítať tu: Rekordný počet preklikov na fashion e-shop

Väčšia sloboda vo vytváraní contentu

U dlhodobých spoluprác funguje aj väčšia miera dôvery medzi klientom a influencerom. Dôvod je jasný, klient už pozná content daného influencera, vie čo od neho môže očakávať. Preto klienti nechávajú väčšiu mieru voľnosti práve influencerom s dlhodobými spoluprácami.

Šetrí čas aj peniaze

Klient nemusí pri každej jednotlivej kampani hľadať úplne nových influencerov s ktorými sa rozhodne spolupracovať. Vďaka tomu sa ušetrí čas ako s výberom, tak s dohliadaním na kvalitu contentu. Vydávaný content je vždy treba sledovať aj u osvedčených influencerov, máme ale do istej miery predstavu ako dané výstupy budú kvalitné.

Z pohľadu financií sa dlhodobá spolupráca vypláca viac vďaka už spomínanej kvalite príspevkov a odozvy od sledovateľov.

Influenceri sami preferujú dlhodobé spolupráce

A čo je v tejto dobe skoro najdôležitejšie, sami influenceri už uprednostňujú dlhodobú spoluprácu oproti tým jednorazovým. Nechcú pre svojich fanúšikov pôsobiť nedôveryhodne. Z pohľadu divákov je brané aj pomerne negatívne pokiaľ influencer má vysokú frekvenciu platených príspevkov na profile. No, influenceri si sú tohto faktu vedomí, preto sa sami snažia platené príspevky obmedzovať.

A ako nájsť toho správneho influencera pre dlhodobú spoluprácu? O tom sme si viac povedali v našom predchádzajúcom blogovom článku: Ako vybrať správneho influencera pre vašu značku.

Nič nie je čiernobiele

Teraz si možno kladiete otázku prečo by si teda niekto vôbec bral influencero na jednorazové spolupráce? Odpoveďou môžu byť napríklad krátkodobé spolupráce s menšími influencermi. Malí alebo tiež tzv. mikroinfluenceri sa firmám koľkokrát vyplatia, aj čo sa týka krátkodobých spoluprác, viac.

Či už sa rozhodnete pre akúkoľvek formu spolupráce s influencermi, naša agentúra Contedy vám dokáže pomôcť (takmer) s čímkoľvek. 

Tereza Najmanová

Tereza je pôvodom češka, ktorá sa celý život pohybovala v prostredí umelcov. V určitej chvíli potrebovala zmenu a presťahovala sa do Dánska za štúdiom marketingu a manažmentu. Pri štúdiu pracovala na písaní svojej knižky, ktorú tiež úspešne dopísala a ilustrovala. Od umenia sa v skutočnosti nikdy veľmi nezdialila a v medzičase sa stále venovala grafike, foteniu, herectvu, alebo napríklad tetovaniu.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...