Mnoho agentúr si u značiek presadilo pre rok 2023 vyšší rozpočet na tvorbu obsahu. A teraz toto! Dosah Reels na Instagrame klesol minimálne o 20 %.
Formát Reels je tu dva roky. Za ten čas sme si naň zvykli a to nielen preto, lebo mal (áno, používame minulý čas) vyšší dosah, ale aj preto, lebo to bol väčší zážitok. Skrolovaním medzi nekonečnými Reels sme vedeli zabiť nudu, pobaviť sa a nájsť inšpirácie.
Agentúry mali zase príležitosť ukázať produkty klienta „in use“. Aj influenceri sa ich už naučili robiť rýchlejšie a profesionálnejšie. Prvé Reels im trvali aj deň, teraz ich majú hotové do pár minút.
Bum! Reels prehrávajú a skórujú fotky
Ako uviedol technologický portál The Verge, ešte v januári sa šéf Instagramu, Adam Mosseri, v stories vyjadril, že spoločnosť sa v roku 2022 prehnane zamerala na video, pričom sledovateľom ukazovala príliš veľa videí a menej fotografií. Pričom pripustil, že spoločnosť zváži úpravu algoritmu tak, aby sledovatelia videli rovnaký počet fotografií a videí.
Podľa slov mnohých slovenských tvorcov sa tieto veci na Instagrame už dejú!
Čo s tým?
Nerobme si z toho veľkú hlavu. Platí staré známe pravidlo o diverzifikovaní formátov. Čiže popri tvorbe video obsahu netreba zabúdať ani na foto obsah. Je teda potrebné publikovať ako Reels, tak aj foto posty. Tiež sa hodí feed sem-tam obohatiť aj o carrousel posty.
Všimli ste si, že aj najväčší rival Instagramu, TikTok, sa snaží nekonečný tok videí ozvláštniť práve carrousel videami, v ktorých sa preklikávate cez viacero fotiek? Nebude to zrejme náhoda.
TIP: Skúšali ste už funkciu Sprievodca? O nej viac už nabudúce.