Pokiaľ predávate produkt, službu či vaše meno samotné je značkou, určite ste sa aspoň raz vo svojej kariére pokúšali na internete zistiť, kde a za akých okolností sa spomína vaše meno. Možno to bolo spôsobené prirodzenou ľudskou zvedavosťou, no faktom je, že bez dostatočného prehľadu, v akých súvislostiach ľudia o vašich produktoch či službe uvažujú, nemožno podnikať.
Google ponúka šikovný nástroj, ktorý pravidelne monitoruje zadané kľúčové slová naprieč celým online obsahom. Navyše je tento monitorovací tool zadarmo.
Google Alerts? To prvý raz počujem…
Mnohí z vás, ktorí tento článok práve čítate, sa možno neveriacky zakláňate v kresle a ste zvedaví, čo tento “pán spisovateľ” z článku ešte vypotí. Žeby vám, skúseným marketingovým odborníkom a úspešným obchodníkom unikla tak samozrejmá vec, akou sú Google Alerts? Nuž, odpoveď necháme na vás. Pokiaľ o tejto funkcii však počujete prvý raz, dozviete sa všetko, čo potrebujete vedieť.
Čo je to Google Alerts
Google Alerts je funkcia od Google, ktorá prehľadá obsah, ktorý je online (správy, blogy, web, video, diskusie) a upozorní vás, ak sa spomína vaše meno, či meno vašej značky alebo produktu (resp. vami zadefinované slová). Urobí to podstatne rýchlejšie, než keby ste manuálne vyhľadávali vybrané slová v prehliadači.
Nové informácie z hľadania vám budú Google Alerts posielať priamo na vami uvedený mail.
Ako Google Alerts používať?
Google Alerts patrí medzi online reputation management tools, teda nástroje, ktorými môžete monitorovať dianie na internete.
V zábere Google Alerts je všetko od publičistických či blogových článkov, až po chaty a fóra. Funkcia je zdarma.
Aby ste mohli začať vyhľadávať vybrané slovo, musíte prejsť do služby Google Alerts.
Dostanete sa do nej vďaka svojmu Gmailu.
V poli v hornej časti napíšete čo najšpecifickejšiu verziu slova, ktoré vás zaujíma. Následne si vyberiete možnosti, ktoré vám najviac vyhovujú
Potom stačí kliknúť na položku vytvoriť upozornenie a na váš mail budete dostávať zoznam stránok s nastaveným výrazom. Môžete si nastaviť nelimitované množstvo kľúčových slov/fráz.
Vďaka Google Alerts môžete sledovať aj to, ako sa darí konkurencii 🙂 a monitorovať aj ich aktivity.
Tento nástroj však nie je maximálne dokonalý. Nevýhoda oproti plateným nástrojom na vyhľadávanie a monitorovanie výrazov je miestami komplikované používanie, nedostatok možností na úpravy či rozsah monitorovaného online obsahu, atď.