Naše najvydarenejšie kampane s influencermi v roku 2022

Kampane s influencermi v roku 2022

Desiatky kampaní pre rôzne značky a stovky zapojených influencerov. Aj tak vyzeral influencer marketing v roku 2022 v našej agentúre. Keďže december sa už pomaly blíži k svojmu snáď snehom ozdobenému koncu, obzreli sme sa za troma kampaňami, ktoré nám svojimi výsledkami zarezonovali v pamäti. A možno ste si ich vo svojom feede všimli aj vy…

Síce sme v influencer marketingu doma, nemôžeme a nechceme tvrdiť, že každá nami realizovaná kampaň klientovi vypredala sklady s produktami alebo mu vybookovala kalendár na celý rok. Úprimne, to ani nie je vždy náš cieľ. Naopak, niektoré kampane sú od začiatku realizované tak, aby zasiahli len vybranú cieľovú skupinu, ktorá môže pokojne pozostávať len z pár stoviek či tisícok Slovákov.

Pravdou je však aj to, že iné kampane majú všeobecnejšie cielenie a chcú zasiahnuť naozaj každého, kto si rád pochutná na niečom sladkom, alebo kto sa rád poteší novým kúskom oblečenia. Práve z tohto súdka sú aj tri nižšie vymenované kampane, ktoré patria medzi naše najúspešnejšie v roku 2022.

1. Samo Procházka & Oliver Oswald a milión zobrazení jedného videa

Začiatkom septembra sme spolu s obľúbenými mladými tvorcami obsahu Samom Procházkom a Oliverom Oswaldom realizovali kampaň pre značku Corny Big, ktorej cieľom bolo zvýšiť povedomie o značke sladkých cereálnych tyčiniek. Na kampani sme spolupracovali s agentúrou Initiative.

Chalani pripravili súťažné video, ktoré spoločne zverejnili na svojich profiloch na Instagrame. Samo Procházka, známy aj pod menom Graciosooo, vtipné video s pointou zároveň zverejnil aj na svojom TikToku. A výsledok? Dá sa povedať, že sme tak rýchlo narastajúci počet videní ani nestíhali sledovať.

TikTok štatistiky:

Počet zhliadnutí: 968 700

Percento ľudí, ktorí videli celé video: 30,11 %

Počet páčikov: 128 900

Počet komentárov: 275

Instagram štatistiky:

Počet zhliadnutí: 96 903

Počet páčikov: 17 400

Počet komentárov: 601

 

Samo Proházka Oliver Oswald
Rekordné video videlo dohromady až milión Slovákov. Súťaž zožala veľký úspech a chalani dokonca jednému z výhercov prišli kartón plný tyčiniek Corny Big odovzdať osobne. Zdroj foto: TikTok/graciosoooo, Instagram/oswaldphotos

Čomu vďačíme za úspech:

Pôvodne sa v tejto kampani uvažovalo o tom, že by Oliver aj Samo pripravili obsah pre klienta každý samostatne. Po dohode sme však všetci usúdili, že bude oveľa lepšie, ak obsah pripravia spoločne a spolu ho aj zverejnia. Dôležité bolo, aby pripravený obsah zapadal do konceptu oboch tvorcov a aby ľudia vo videu našli presne to, prečo chalanov radi sledujú. Vtip, pointu a zábavu. To sa podarilo a výsledkom bolo najsledovanejšie video, ktoré sme v spolupráci s influencermi pre klienta v tomto roku pripravili.

Prečítajte si tiež: 

>>Ako usporiadať súťaž na Instagrame, ktorá neporušuje žiadne pravidlá?<<<

 

2. Tatiana Žideková a rekordný počet preklikov na e-shop s oblečením

O kráľovnách slovenského Instagramu sa už veľa popísalo a to, kto má právo nasadiť si túto korunu, necháme na rozhodnutie každého jedného z vás. Avšak, ak ide o predstavenie značky s oblečením, prípadne spropagovanie čohokoľvek z oblasti módy, nedá sa nám inak ako klientom odporúčať práve Tatianu Židekovú a jej Instagram účet. 

Tatiana je známa tým, že sa na svojom profile venuje prevažne lifestylovým témam, móde, rodine, zdravému životnému štýlu a cvičeniu. Móda je jej jednoznačne blízka a aj preto spolu s nami už roky pripravuje obsah pre e-shop s oblečením Factcool.

Ak túto značku poznáte, určite viete, že pravidelne spolupracuje s viacerými influencermi. Niektorí sa menia a iní zostávajú. Tou, ktorá zostáva, je aj Tatiana, a to vďaka jej skvelým výsledkom. Keďže spolu pracujeme už dlho, vieme, čo od nej môžeme očakávať. Aj napriek tomu nás však v novembri tohto roka pri zasielaní klasických štatistík veľmi milo prekvapila. 

Tatiana pre klienta pripravila výstupy vo forme Instagram postu a série stories. Práve v stories nechýbali linky na konkrétne kúsky oblečenia, ktoré vo videách či na fotkách prezentovala. Pri týchto linkoch je dôležité sledovať najmä počet preklikov na e-shop (klient sem vie nasadiť aj špeciálny UTM link). Keď sme si spočítali, koľko užívateľov sa z Tatianiných stories prekliklo na e-shop nášho klienta, bolo to číslo, kvôli ktorému sme museli rozšíriť kolónku v reporte určenú na tento údaj. 

Instagram štatistiky:

Celkový počet preklikov zo stories: 47 282

 

Tatiana Žideková
Séria stories, ktoré Tatiana na svojom účte zverejnila, obsahovala aj link na e-shop. Dohromady sa z jej stories na stránku klienta prekliklo takmer 50-tisíc ľudí. Len pre porovnanie, to je zároveň aj celodenná návštevnosť portálu Život.sk z 13. decembra 2022. Zdroj foto: Instagram/tatianazidekova

 

Čomu vďačíme za úspech:

Rekordný počet preklikov na e-shop s oblečením nebol spôsobený žiadnou náhodou. Môže za to jednak popularita vhodne zvoleného influencera a jeho etablovanosť v danom segmente, ale tiež fakt, že Tatiana Žideková sa už dá považovať aj za neoficiálneho ambasádora značky. S klientom spolupracuje dlhé roky a ľudia sú zvyknutí, že na jej profile nájdu kúsky práve z tohto e-shopu. Mnohí jej sledovatelia čakajú na takmer každomesačné #ootd (outfit of the day) a v neposlednom rade aj na zľavové kódy na nákup, ktoré takmer vždy jej výstupy sprevádzajú. Práve dlhodobé spolupráce s influencermi sú to, k čomu by mala každá značka vo svojej dlhodobej stratégii smerovať.

3. Silvia Horecká a predaj kníh vďaka hodnotnému obsahu

Hoci v Content agency sa venujeme primárne influencer a content marketingu, naša zakladateľka, špecialistka na content a influencer marketing, Jana Malaga napísala a vydala aj dve kuchárske knižky. Prvá knižka Mama mňam: Príkrmy od ukončeného 4. mesiaca sa v roku 2022 dočkala druhého doplneného vydania, ktoré obsahuje až 161 receptov na príkrmy pre najmenších.

Knižka obsahuje recepty, ale tiež teoretickú časť, v ktorej odborná garantka knihy Silvia Horecká vysvetľuje a odpovedá na niektoré z najčastejších otázok mamičiek v súvislosti s príkrmami a jedlom ich drobcov. Práve Silvia Horecká je zároveň aj známou autorkou blogu Terapia jedlom. O jedle vzdeláva nielen na blogu, ale aj na rovnomennom Instagramovom účte.

Mama mňam kniha
Silvia Horecká možno nie je typický „influencer“, ale práve hodnotný obsah, ktorý tvorí, bol to, čo pomohlo zvýšiť predaj edukatívnej knižky pre mamičky. Zdroj foto: Instagram/terapiajedlom

 

Jej blog aj Instagram sú známe kvalitným edukatívnym obsahom, ktorý si našiel svojich verných fanúšikov. Silvia Horecká a jej Instagramový profil sa tiež zapojili do kampane s cieľom zvýšiť povedomie a predaj knižiek. Na Instagramovom účte Terapia jedlom sa v priebehu roka 2022 objavilo niekoľko sérií stories, v ktorých prostredníctvom kvalitného obsahu odpovedala na otázky a zároveň propagovala knižku.

Síce Silvia Horecká možno nie je typický „influencer“, avšak práve vďaka jej edukatívnemu a hodnotnému obsahu dokázala zvýšiť predaj kníh výrazným spôsobom. Zľavový kód bol už len posledným „popostrčením“, ktoré ľudí definitívne presvedčilo o kúpe knižky.

Štatistiky:

Počet predaných kníh vďaka zľavovému kódu: 400

Čomu vďačíme za úspech:

Možno ste si počas čítania povedali, že knižku sme mali propagovať u „mamičkovskej influencerky“. Verte nám, urobili sme aj to. Síce úspech zožala aj u iných, povedzme klasickejších, influenceriek, práve vďaka propagácii na Instagramovom profile Terapia jedlom sme v roku 2022 zaznamenali najvýraznejší nárast predaja. A vďačíme za to hodnotnému a kvalitnému obsahu, ktorý nikdy neradno podceňovať.

Aj Terapia jedlom je dôkazom toho, že nie vždy musíte do kampane zvoliť toho najväčšieho influencera a obmedziť sa možno len na „prvoplánovejší“ výber. Niekedy sa oplatí rozšíriť si obzory a zvoliť na propagáciu niekoho, kto vašou filozofiou jednoducho žije. A to, že má o desať či päťdesiat tisíc sledovateľov menej, ako ste dúfali, nemusí byť vôbec problém.

Prečítajte si viac o tom, ako zvoliť do kampane toho správneho influencera, v našom e-booku, ktorý si môžete stiahnuť úplne zadarmo:

>>>E-book: Ako na influencer marketing?<<<

Lenka Miškolciová

Lenka vyštudovala žurnalistiku, pretože to bola jediná vysoká škola, na ktorej by sa mohla venovať písaniu. Tvorba rozličných textov je nielen jej prácou, ale aj najväčšou záľubou. Už roky sa špecializuje najmä na content marketing a je rada, ak má priestor, v ktorom by sa mohla rozpísať. Keď neťuká do klávesnice, môžete ju stretnúť na bicykli, v horách alebo v spoločnosti dobrého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...