Každoročné vyvrcholenie sezóny amerického najpopulárnejšieho športu, dychberúce hudobné vystúpenia a televízne reklamy bojujúce o priazeň divákov. Super Bowl si ani tento rok nenechala ujsť takmer tretina populácie USA a ďalšie stovky miliónov divákov po celom svete. O tom, že známe tváre predávajú najlepšie, niet pochýb. No aj s tým najväčšími hollywoodskymi hviezdami je dôležíté narábať tak, aby boli pre značku prínosom. Poďme sa spoločne pozrieť na to, ako to robia tí najpovolanejší.
Sledovanosti Super Bowlu zodpovedá aj cena 30 sekundového reklamného spotu, ktorá sa vyšplhala na neuveriteľných 7 miliónov dolárov (takmer $250 000 za každú sekundu!). Napriek tomu množstvo firiem neváhalo investovať ďalšie milióny do spoluprác s áčkovými Hollywoodskymi hviezdami či hudobníkmi.
Ben Affleck x DUNKIN
Ben Affleck sa dostal do povedomia širšej verejnosti oscarovým filmom „Dobrý Will Hunting“ z roku 1997. Tu sme ho aj vôbec po prvýkrát mohli vidieť s kávou Dunkin a to hneď v niekoľkých scénach. Napriek tomu, že odvtedy žiadna oficiálna spolupráca neprebehla, Affleckovi fanúšikovia ho po celé roky zachytávajú na vtipných meme obrázkoch práve s touto kávou. A tak rozhodnutie o tom, koho obsadiť do hlavnej úlohy vôbec prvej Dunkin Super Bowl reklamy bolo viac než jednoduché. Kreatíva postavená na jednoduchom twiste, kde herec po prvýkrát nie je zákazník, ale zamestnanec. Ako čerešničku pridajte Jennifer Lopez a o zábavu máte postarané.
Breaking Bad x PopCorners
Niekedy pre skvelé nápady netreba vymýšľať koleso. Presvedčili nás o tom aj tvorcovia reklamy POPcorners, kde všetko čo stačilo spraviť bolo zobrať najkultovejšie scény z nestarnúceho seriálu Breaking Bad a zameniť v scenári iba jedno slovíčko. O všetko ostatné sa postarali nezabudnuteľné herecké výkony hlavných hrdinov, pri pohľade na ktorých poskočilo nejedno fanúšikovské srdce.
John Travolta x T-Mobile
John Travolta opäť tancuje a spieva jeden z najväčších hitov z Pomády? Pre mnohých nepredstaviteľné sa po štyridsiatich piatich rokoch od premiéry slávneho filmu stalo skutočnosťou. Dokonca sa šepká, že nebyť nedávneho úmrtia predstaviteľky hlavnej ženskej role, Olivie Newton, zatancovali by si po rokoch opäť spolu.
Bradley Cooper x T-Mobile
A pri T-Mobile ešte ostaneme. Pôvodne to mal byť „iba“ vtipný skeč so slávnym hercom a jeho mamou v hlavnej úlohe. To by ale nemohol byť Bradley Cooper a jeho neuveriteľne energická mama. Už po prvej klapke muselo byť všetkým zúčastneným jasné, že nič nepôjde podľa plánu. Táto reklama pre Super Bowl je jasný dôkaz toho, že niekedy je najlepšie nelipnúť na vopred pripravenom scenári, ale sledovať situáciu a vyťažiť z nej maximum.
Ozzy Osbourne, Billy Idol, KISS x Workday
Mohli by niekde Billy Idol či Ozzy Osbourne vyčnievať viac, ako uprostred korporátnych kancelárii? Päť najväčších rockových legiend sa spojilo, aby prejavili svoje pohoršenie nad nesprávnym používaním označenia „rocková hviezda“ medzi zamestnancami v kanceláriách. Je úžasné sledovať, aké herecké výkony podávajú hudobníci, vďaka ktorým niet o vtipné situácie núdza.
Ako vidieť aj v našom výbere, neprehliadnuteľný trend posledných rokov v popkultúre je „brnkanie“ na nostalgickú strunu. A funguje to skvele. Nielen pre cieľovú skupinu mileniálov vyrastajúcich na popkultúrnych fenoménoch z 90 tych rokov, ale aj vďaka nestarnúcim klasikám ako pomáda, ktoré sú preverené niekoľkými generáciami. Zdá sa, že niektorých vecí sa ľudia presýtia naozaj ťažko. Práve naopak, veľmi radi si ich pripomínajú znova a znova.