V máji 2024 sme sa ako celý Contedy tím vybrali za vzdelávaním, spojeným s teambuildingom, do španielskej Barcelony. Naším hlavným programom bola medzinárodná konferencia International Social Summit, na ktorú sme išli s cieľom načerpať novú inšpiráciu z oblastí, ktorým sa naša agentúra primárne venuje, teda influencer a content marketing.
Výlet do španielskej metropoly sa však netočil len okolo vzdelávania. Za necelých 48 hodín sme stihli nielen navštíviť „must see“ miesta Barcelone, ale aj ochutnať miestnu kuchyňu.
Zladiť sedem členov marketingového tímu v zahraničí však nie je len tak, preto sme počas nášho dobrodružstva využívali viacero aplikácií, ktoré nám koordináciu výrazne uľahčili. Rozhodli sme sa s nimi podeliť v tomto článku.
Najlepšie aplikácie na cesty
1. Booking
S nadšením sme najskôr kúpili lístky na konferenciu. Reku, všetko sa vybaví neskôr. „Neskôr“ prišlo a my sme sa vrhli do hľadania ubytovania.
Nájsť vyhovujúci apartmán pre sedem ľudí v pešej blízkosti miesta, kde sa konferencia koná, bol ťažký oriešok, avšak nič nemožné. Pri hľadaní sme použili online systémy Booking a Airbnb. Nakoniec sme náš prechodný „domov“ našli práve na Bookingu. Bývali sme na najznámejšej ulici v Barcelone – La Rambla, len približne 10 minút pešo do World Trading Center, kde sa konferencia konala.
Online rezervačný systém Booking.com je mnohým určite dobre známy. Na rozdiel od technologických gigantov ako Google alebo Apple však nevznikol v garáži, ale priamo v spálni zakladateľa v Amsterdame.
Čo nás, okrem skvelej voľby ubytovania, na platforme Booking zaujalo je, že z hľadiska marketingu využíva takzvaný princíp „rýchleho rozhodovania“, čo v praxi znamená, že kým si vyberáte izbu môžete vidieť svietiť upozornenia ako „Ostávajú posledné 2 možnosti“ alebo „Dnes rezervované už 5-krát!“. Vo svete reklamy sa tento koncept nazýva Urgency marketing a má vo vás vyvolať dojem limitovanej ponuky.
Spoločnosť Booking sa snaží neustále svoj produkt inovovať a zaujímavé je akým spôsob akým tieto inovácie prebiehajú. Pravidelne organizujú interné hackathony, na ktorých sa môžu zamestnanci „vyblázniť“ s novými fičúrami pre online rezervačný systém. Pokiaľ nejaká z nich bude mať v sebe skrytý potenciál, môže byť implementovaná priamo do produktu. Nám sa táto idea kolektívnych hackathonov veľmi pozdáva, pretože nám pripomína spoločné brainstormingy, ktoré mávame pri nových aj súčasných reklamných kampaniach.
2. TripAdvisor
Šťastie praje pripraveným, ale nie je slovo „pripravený“ iba skrytým názvom pre „organizovaný“? Vstupenky, ubytovanie i letenky (kúpené priamo u dopravcu) sme mali vybavené. Zostával už len program. Hoci sme jeden takmer celý deň strávili na konferencii, jedným z predností marketéra v agentúre je umenie efektívne narábať s časom. A tu sme ho využili.
Okrem „must see“ vecí v Barcelone sme na základe odporúčaní a hodnotení navštívili výbornú reštauráciu La Dentellière , kde sme ochutnali okrem iného aj povestnú paellu.
Stále dookola opakujeme, že zbieranie recenzií a referencií je dôležitou súčasťou marketingovej stratégie. Reštauráciu sme našli práve vďaka výbornému hodnoteniu v aplikácií TripAdvisor a Google Mapy. Nikdy neviete kedy rovnakou cestou nájdu potenciálni zákazníci aj váš podnik. Pýtajte si teda spätnú väzbu a budujte svoj referenčný marketing.
Toto sa nám potvrdilo aj na cestách, pretože navštívené podniky sme vyberali na základe hodnotenia, informácií z profilu a sociálnych sietí a celkových sympatií.
3. Map
V digitálnom svete sa už orientujeme, nastal čas sa zorientovať v tom reálnom. A navyše v cudzom meste. Našťastie sme nepotrebovali žiadnu špeciálnu aplikáciu a celý výlet sme si vystačili s obyčajnými Google Maps. A ani raz nás nesklamali.
Mapy od Google nám však neradili len akými ulicami sa vydať. Hojne sme ich využívali aj pre hľadanie Bus a Metro zastávok, obchodov, pekární či reštaurácií okolo nás. Podniky, ktoré takto na Google mapách môžete vidieť majú založený takzvaný Google My Business profil, po slovensky teda Google Moja firma. Ide o jednoduchý profil firmy na Google, vďaka ktorému vás užívatelia vedia ľahko nájsť, môžete naň pridať odkazy na webstránku či sociálne siete a zbierať hodnotenia. Ako bonus vás bude ukazovať na mape.
My sme takýmto spôsobom našli výbornú pekáreň, pár metrov od nášho ubytovania, kde sme ochutnali jedny z najlepších croissantov (najmä ten pistáciový bol TOP). Po dobu dvoch dní sme tak boli na raňajkách pravidelnými hosťami. Pokiaľ teda vlastníte lokálny biznis, nepodceňte svoju prítomnosť na Google mapách.
4. Splitwise
Deliť účty za taxík, jedlo v reštauráciách či nákup medzi siedmich ľudí si razom vyžadovalo aj kalkulačku. Ako sme spomínali, v agentúrnom prostredí je potrebné vedieť s časom narábať efektívne. Možno je to teda „choroba z povolania“, ale týmto heslom sme sa riadili aj na našom výlete v Barcelone.
Namiesto jednotlivých účtov sme teda platili všetko dohromady a rozpočítanie nechali až na koniec výletu. Výdavky každý nahodil do aplikácie Splitwise, ktorá nám rýchlo a najmä prehľadne rozpočítala koľko dlhujú „dlžníci“ a poslala upozornenie. Keďže „pořádek delá přátelé“, na konci výletu sme sa finančne vyrovnali a na Slovensko už prišli bez dlhov.
Za touto šikovnou aplikáciou stojí trojica priateľov, ktorí čelili problému pri zdieľaní nákladov na ubytovanie, stravu alebo cestovanie. Cieľom tak bolo vytvoriť jednoduchý nástroj, ktorý by im túto dilemu uľahčil. A tak vznikla v roku 2011 aplikácia Splitwise, ktorá sa čoskoro rozšírila do sveta.
Aj tu preto platí staré známe – Tvorte také produkty, ktoré dokážu vyriešiť problémy ostatných.
5. CapCut + Captions
Naše content creatorky všetko dokumentovali nielen formou fotiek, ale aj videí. Okrem záberov z krásneho mesta, letiska či cesty sme robili aj krátke zhrnutia poznatkov, ktoré sme si odnášali z prednášok. Tie si môžete pozrieť na našom youtube kanály.
Na rýchly strih videí sme používali aplikáciu CapCut a na generovanie titulkov Captions. Kombinácia týchto dvoch aplikácií nás pri tvorbe krátkych videí, ktoré zdieľali na Youtube alebo TikToku ani raz nesklamala. Veľkú výhodu práve v CapCute vidíme v jeho intuitívnom rozhraní a možnosti využívať ho ako na telefóne, tak i na počítači.
Aplikácia CapCut je, rovnako ako TikTok, vytvorená spoločnosťou ByteDance, možno aj preto nabrala v posledných rokoch na popularite. Jej úzke prepojenie s touto populárnou sociálnou sieťou možno vidieť aj v špeciálnych šablónach a efektoch, ktoré sa dajú pre TikTok videá použiť. Okrem toho má v sebe integrovanú aj umelú inteligenciu, ktorá dokáže pri správnom narábaní pomôcť aj s tvorbou obsahu. Za nás teda určite odporúčame.
Záver
Vďaka inteligentným aplikáciám sme sa tak mohli spoľahnúť na to, že si užijeme skvelý výlet, hoci aj v neznámom meste. Zároveň nám však mnohé z nich potvrdili aká dôležitá je otvorená myseľ k inováciám a prítomnosť v online svete, keďže množstvo krásnych miest sme našli aj vďaka nim. Náš celý výlet do Barcelony, vrátane poznatkov, ktoré sme si odniesli z konferencie, môžete nájsť na našich sociálnych sieťach.