Dôvody prečo je prítomnosť vašej značky na sociálnych sieťach dôležitá už nemusíme vysvetľovať. Tvorba kvalitného a pútavého obsahu je nevyhnutnou súčasťou marketingovej stratégie. Ako ho však spraviť autentickejší a predajno-schopnejší? Odpoveď hľadajte aj v roku 2024 v influencer marketingu.
Influencer marketing je komplexný nástroj na propagáciu. Pre jeho úspešnosť sa za „peknými príspevkami“ musí skrývať dlhodobá stratégia s jasným cieľom. Čo bude fungovať v roku 2024 a čomu sa, naopak, vyhnúť?
Zistite aké trendy implementovať do vašich najbližších kampaní s influencermi v novom roku.
1. TikTok – kedy áno, kedy nie?
TikTok je aktuálne najrýchlejšie rastúca sociálna sieť. Priemerný užívateľ na nej strávi až 40 minút denne. Až 60 % používateľov je z generácie Z, označovanej ako Gen-Z. Jedná sa o ľudí vo veku 18-33 rokov.
Čím sa táto generácia vyznačuje? Častokrát je opísaná ako tolerantnejšia, otvorenejšia a politicky angažovanejšia oproti iným generáciám. Ako to využiť pri komunikácií?
Osobnejšie videá
Na TikToku sa tešia popularite videá, do ktorých je vložená ľudskosť – tváre, osoby, autenticita. Práve preto tak dobre funguje aj influencer marketing. Známu tvár publikum pozná, verí jej a tak je vyššia pravdepodobnosť, že video nepreskočí. Pokiaľ sa teda nebojíte prezentovať vo videách, sledovať aktuálne trendy a prichádzať s novými konceptmi, TikTok je tou správnou voľbou.
Pridaná hodnota
Už dávno neplatí, že video má byť len vizuálne pekné. Naopak, viac je žiadaný hodnotný obsah a vyvolanie emócie. Influencer kampaň na TikToku by preto nemala kričať reklamou. Naopak, mala by nadchnúť a prekvapiť. Výbornou metódou je využitie storytellingu.
Kontinuita
Ak máte budget len na jednu kampaň s jedným influencerom, sklameme vás. Jednou z výrazných vlastností TikToku je jeho rýchlosť. S ňou súvisia aj rýchlo meniace sa trendy. Jedna kampaň tak nebude postačovať pre zachytenie pozornosti a dosiahnutie cieľa značky. Potrebná je kontinuita a pravidelnosť.
2. Video ako kráľ medzi formátmi
Nielen TikTok a Pinterest je platforma, na ktorej videá proste „idú“. Viete aká bola odpoveď Instagramu na raketový nárast TikToku? Ak ste hádali Reels, tipovali ste správne. Krátke videá boli na Instagramovom algoritme dlho protežované.
Na sociálnych sieťach bojujete o každú sekundu pozornosti scrollujúcich. Pri videu máte na zaujatie len 3 sekundy. Toto je doba za akú sa užívateľ rozhodne, či video preskočí alebo ďalej dopozerá. Preto aj tento formát musí mať pri influencer kampaniach dobre premyslený koncept a úvod, ktorý zaujme aj náročných konzumentov. Pozrite si zaujímavé koncepty, ktoré fungovali u nás v Contedy.
3. Multichannel influencer marketing
Robiť influencer marketing neznamená nájsť si tvorcu na Instagrame a požadovať od neho výstupy len na tejto vybranej platforme. Pravdou je, že influenceri dnes majú rozbehnuté účty naprieč rôznymi sociálnymi sieťami. Priestor pre marketingové aktivity je preto oveľa väčší a treba využiť jeho plný potenciál.
V našich kampaniach sme oslovili jednu persónu, no aktivity organizovali naprieč jej Instagramom, TikTokom aj Youtube. Takéto úspešné kampane sme tvorili pre našich klientov Dom Snov alebo Cord Blood Center a tvoriť ich budeme naďalej aj v roku 2024.
4. Online reputačný manažment
Hovorí sa, že najlepším marketingom pre značku je pozitívna spätná väzba. Pristupujte aj ku tvorcom obsahu ako ku svojim zákazníkom a pýtajte sa. Na názor, referenciu, spätnú väzbu alebo či by odporučili produkt priateľom. Influencer marketing je plný príležitostí vytvoriť si silnú online reputáciu. Stačí s ním vedieť vhodne narábať. Ako teda referencie od známych tvárí využiť?
Publikujte ich na vlastných médiách – web, blog či newsletter. Venujte im pozornosť aj na sociálnych sieťach značky či firemnom profile na Google. Dobrá reputácia je reklama, ktorá ostane aj po ukončení platenej kampane.
5. Vzostup ambasádorov
Poznáte rozdiel medzi ambasádorom a influencerom? Ambasádor je aj influencerom, ale nie každý influencer je aj ambasádorom. Influencer sa dlhodobou propagáciou produktu alebo značky stáva jej „tvárou“ = ambasádorom. Ľudia si ho už automaticky s daným brandom spájajú a spolupráca pôsobí autenticky, čo má pozitívny dopad na správanie spotrebiteľov a budovanie mena značky.
Pre dlhodobé budovanie brandu alebo dosahovanie cieľov preto vsaďte na dlhodobé spolupráce s influencermi. Takýto výber správnych persón, ktoré majú potenciál stať sa ambasádormi je proces, ktorý sa nám podaril pri značke FactcCool a získali sme zaň ocenenie Zlatý PIE 2023. O úspechu tejto formy influencer marketingu si môžete prečítať tu.
Vedeli ste, že….?
Generácia Z negoogli – zvážte preto prítomnosť na všetkých sociálnych sieťach
Až 40 % používateľov sociálnych sietí z Gen Z uprednostňuje vyhľadávanie na sociálnych sieťach TikTok alebo Instagram. Algoritmus na sociálnych sieťach je prefíkaný a ukazuje nám obsah, ktorý je pre nás vhodný na základe dát, ktoré mu poskytujeme – záujmy, kultúrne prvky….
Vyhľadávanie na TikToku pravdepodobne vygeneruje výsledky, ktoré sú prispôsobené pre danú osobu, čo nám dáva pocit väčšej osobnosti. Ako prvé sa teda ukážu výsledky, ktoré sú pre daného používateľa nielen relevantné, ale sú aktuálne aj najpopulárnejšie. Popularita sa meria „srdiečkami“ alebo počtom zobrazení.
Dbajte preto na svoju prítomnosť na sociálnych sieťach, nikdy neviete kedy na vašu značku niekto natrafí počas procesu „novodobého googlenia“.
Nezabúdajte, že do influencer marketing kampaní nedávate len peniaze, ale aj celú povesť a meno vašej značky. Výber vhodnej persóny, správna exekúcia kampane aj jej reporting sú preto dôležitými elementami pre jej dlhodobú úspešnosť. Návod ako tvoriť etické, efektívne a kreatívne influencer kampane rozoberáme pravidelne v našom podcaste Influencer marketing od A-Z.