Prečo je influencer marketing značkami využívaný a implementovaný do marketingových stratégií? Aké faktory spôsobujú to, že je influencer marketing žiadaný a funguje (niekedy) lepšie ako iné marketingové tools?
Influencer marketing – čo to je?
Ide o aktívnu marketingovú taktiku, pri ktorej obchodník identifikuje, vyhľadáva a získava ovplyvňovateľa trhu (takzvaného influencera) na podporu svojho podnikateľského cieľa.
Aká je definícia influencer marketingu podľa boutique content marketing house Content agency, ktorá je slovenskou agentúrou, ktorá má najväčší počet priamych kontaktov na slovenských influencerov?
Influencer marketing je vo svojej podstate hybrid starých i nových
marketingových nástrojov. Jeho kľúčovou podstatou je umiestnenie tváre
do obsahu kampane, ktorá prinesie atribúty
autentickosti, originálnosti a uveriteľnosti.
Jednoducho povedané:
tvár, ktorá sa zaujíma o vašu oblasť,
vám svojím vplyvom pomôže predať produkt či službu
a/alebo zvyšuje o ňom povedomie.
Ide o obchodný vzťah medzi influencerom a značkou, prípadne ide o trojuholník medzi influencerom, agentúrou a značkou.
Dnes je influencer marketing rozšírený a žiadaný, a to najmä kvôli týmto 3 kľúčovým faktom:
- Otvára nové možnosti a atraktívne spôsoby zvyšovania povedomia o značke, predstavenie produktu / služby a jej filozofie (rozpovedanie príbehu):
>>> KRÁSA A PRÍRODA IDÚ RUKA V RUKE. INFLUENCERKY NASTAJLOVALI MEDICKÚ ZÁHRAD
>>> INTERAKTÍVNA SÚŤAŽ, KTORÁ POBLÁZNILA ĽUDÍ V BRATISLAVA - Obsah je autentický a uveriteľný, sledovatelia influecera mu veria viac ako reklame,
- Vďaka influencer marketingu sa informácie o produkte dostanú aj k tým, ktorí majú zapnuté na mobiloch a desktopoch blokovanie reklamy. Na základe štatistík z roku 2018, ide o takmer polovicu (42 %) užívateľov v Grécku. V našej krajine sa toto číslo dostáva na 23 % a tieto percentá stále rastú.
Aby sme potvrdili vyššie uvedené tvrdenia, za zmienku stoja tieto čísla:
- podľa nedávneho prieskumu IAB, 87 % opýtaných spotrebiteľov uviedlo, že boli inšpirovaní k nákupu na základe toho, čo videli u influencera,
- 89 % marketérov uvádza, že ROI (Return On Investments) pri influencer marketingu je porovnateľné alebo lepšie ako iné marketingové kanály.
>>> INFLUENCERI NA SLOVENSKU: AKÉ TYPY INFLUENCEROV EXISTUJÚ? <<<
>>> BENEFITY INFLUENCER MARKETINGU: AKO ICH ZARUČIŤ PRE ZNAČKU? <<<
Čo nie je influencer marketing?
Rýchlo získané peniaze? Toto nie je influencer marketing. Netreba si zamieňať dohodnutú spoluprácu s „virálnymi celebritami“. Ide o spoluprácu s influencermi, ktorí majú pomaly a stabilne vybudované publikum, kampaň s nimi nie je postavená výhradne na priamom predaji produktu či služby, ale o dlhodobom vytváraní obsahu. Platia tu rovnaké princípy ako pri obsahovom marketingu, kedy značka vytvára a šíri natívny obsah – je storytellerom.
Je to možné objasniť aj na ďalších dvoch žánroch: public relations a social media marketing: prípad kedy si značka kontinuálne buduje lojálne a verné publikum tvorbou a šírením interaktívneho, sezónneho a natívneho obsahu. Ovocie sa „urobí“ po čase, nie zo dňa na deň.
>>> POZNÁTE 4-NOHÝCH SLOVENSKÝCH INFLUENCEROV? V ASOCIÁCII BLOGEROV SÚ AŽ ŠTYRIA <<<
Áno, influencer marketing funguje. Ale len, ak si vyberiete vhodného influencera – ambasádora
Je lákavé myslieť si, že nadviazanie spolupráce s tým správnym influencerom – ambasádorom bude ľahkou cestou do mysle vašich zákazníkov. Hľadanie tej správnej lojálnej a zaangažovanej persóny si vyžaduje svoj čas a trpezlivosť. Je to veľa krát o šťastí, ale aj o tom, či sa dokážete na neho nakontaktovať a zafunguje medzi influencerom a brand manažérom „chémia“.
Ak uvažujete nad využitím influencera pre svoju kampaň, no neviete, ako začať, kontaktujte nás buď na čísle +421 903 563 007, alebo mailom dominika.kojcevova@contentagency.sk. Radi vám poradíme a nájdeme pre vás správneho influencera.